در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com غسل برای آرامش اعصاب و روان و دفع انرژی منفی و استرس و اضطراب را قرار دادیم . غسل با آب می تواند تاثیر فراوانی برای دفع انرژی های منفی و استرس و اضطراب و آرامش اعصاب و روان داشته باشد . در روایات و احادیث اسلامی نیز درباره فواید غسل کردن برای رسیدن به آرامش و رفع عصبانیت و استرس و اضطراب ذکر شده است . سایت دعاگو …

,آرامش اعصاب,آرامش اعصاب دکتر خیر اندیش,آرامش اعصاب و روان,آرامش اعصاب نی نی سایت,آرامش اعصاب در طب سنتی,آرامش اعصاب با داروهای گیاهی,آرامش اعصاب طب سنتی,آرامش اعصاب فوری,آرامش اعصاب با طب سنتی,آرامش اعصاب ندارم,آرامش اعصاب و روان نی نی سایت,آرامش اعصاب و روان با داروهای گیاهی,آرامش اعصاب و روان استرس,دعای آرامش اعصاب و روان

غسل برای آرامش اعصاب و روان و دفع انرژی منفی و استرس و اضطراب

غسل مجرب آرامش اعصاب,بهترین غسل آرامش اعصاب و روان,غسل قوی و تضمینیی آرامش اعصاب,روش و نحوه غسل برای آرامش اعصاب,طریقه غسل کردن برای آرامش اعصاب,غسل برای رفع استرس و اضطراب,غسل برای دفع انرژی های منفی,غسل با آب برای استرس و اضطراب,دستورالعمل غسل برای آرامش اعصاب فرد عصبانی,فواید غسل برای آرامش اعصاب و رفع خشم

غسل برای آرامش اعصاب و روان و دفع انرژی منفی و استرس و اضطراب

خواص درمانی غسل کردن :

علاوه بر نظافت و پاکیزگی ، حسی از پاک بودن ایجاد می کند . این احساس برای افرادی که دچار وسواس شست و شو و آبکشی هستند ، آرامش روانی فراوانی می آورد.

غسل کردن و استفاده از آب ، نوعی تمدد اعصاب است . دوش گرفتن و آب درمانی برای آرام سازی اعصاب ، بسیار مفید است و به خصوص برای کاهش میزان استرس ، اضطراب و افسردگی سفرش می شود .

بر اساس تحقیق های دانشگاه فیلا دلفیا در سال ۱۹۹۴ و دانشگاه قاهره ی مصر بر روی مباحث اسلامی ، در زمان غسل سر و گردن ، اعصاب مرکزی آرام می گیرد .

در زمان غسل سمت راست بدن ، اعصاب سمپاتیک آرام می گیرد و با انجام غسل سمت چپ بدن ، اعصاب پاراسمپاتیک آرام می گیرد و بدین شکل انرژی در بدن به تعادل و توازن می رسد علم روان شناسی امروز به این نتیجه رسیده است که اگر اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک در حال تعادل و توازن باشند و آرام گیرند ، هرگز دچار بیماریهای روحی و روانی به خصوص عصبانیت ها و زود خشمی ها نخواهیم شد.

و باز تحقیق نشان داده است :

غسل صبر به دلیل تغییر دادن هورمون ها از هورمون « آدرنالین » که موجب عکس العمل جنک و گریز می گردد به هورمون « سروتونین » که هورمونی برای آرامش ، احساس رضایت ، شادی و بالا بردن سطح اعتماد به نفس است در سلامت تن و روان بسیار مؤثر می باشد.

غسل کردن دوش گرفتن و در کل آب درمانی می تواند انرژی های منفی ( غیر ارگانیک های منفی) درون و بیرون بدن را شست و شو کرده و از بین ببرد .

غسل مس میت نیز به همین دلیل سفارش شده است زیرا انرژی های منفی و غیر ارگانیک های منفی فرد فوت شده ممکن است به دیگران منتقل گردد

بنابراین در اسرع وقت باید غسل انجام گیرد تا این غیر ارگانیک های منفی از بین بروند حتی فردی که با میت ، قبل از غسل داده شدن تماس بدنی پیدا کرده باشد ، باید غسل کند تا انرژی های منفی که با لمس کردن فرد متوفی به او منتقل شده ، از بین برود و به خود آن فرد و یا دیگران منتقل نگردد.

غسل توبه نیز به دلیل از بین بردن احساس گناه و تغییر هورمون ها و انرژی بدن از بد به خوب موجب سلامتی و جذب انرژی های مثبت می گردد.

برداشت از مجله شادکامی و موفقیت شماره ۵۳

توصیه های قرآنی برای جلوگیری از خشم و درمان عصبانیت

عصبانیت بخشی از رفتار انسان است که مانند محرک برای دفاع از حق می توان از آن استفاده کرد اما باید تحت کنترل باشد تا موجب آشفتگی نگردد.

در زندگی برخی از مسائل کوچک نیز می تواند عصبانیت را تحریک کند اما عصبانیت نابه جا قوی ترین روش شیطان برای کشاندن انسان به سوی گمراهی و تاریکی است.

در قرآن و روایات اسلامی راههای متعددی برای فرونشاندن و درمان عصبانیت بیان شده است .

روشهای کنترل خشم در قرآن و احادیث

تقوا و پرهیزکاری

خداوند انسانهای باتقوا و پرهیزکار را افرادی معرفی می کند که قدرت غلبه بر خشم خود را دارند و منبع قدرت آنها از تقوا و پرهیزکاری است، چنانچه در قرآن می فرماید:

وَ سارِعُوا إِلی‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقین.الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْکاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ

و برای نیل به آمرزشی از پروردگار خود، و بهشتی که پهنایش [به قدر] آسمانها و زمین است [و] برای پرهیزگاران آماده شده است، بشتابید همانا که در فراخی و تنگی انفاق می‏کنند؛ و خشم خود را فرو می‏برند؛ و از مردم در می‏گذرند؛ و خداوند نکوکاران را دوست دارد

(سوره آل ‏عمران، آیات 133-134)

انسان در مقابل حوادث ناخوشایندی که مطابق میل و نمی باشد واکنش نشان می دهد و بروز خشم و عصبانیت از شایع ترین واکنش ها در آن لحظات است.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند:

«وَ أَحْزَمُ النَّاسِ أَکْظَمُهُمْ لِلْغَیْظِ»

و استوارترین مردم هم کسی است که خشم خود را فرو برد.

(من لا یحضره الفقیه، ج‏4، ص 395)

حضرت علی (ع) فرمودند:

سخت ترین دشمن انسان غضب و هوای نفس او است، هر کس بتواند این دو را رها کند، درجه او بلند می شود و به آخرین مرحله کمال می رسد.

(شرح غرر،ج2، ص454، حدیث3269)

نادیده گرفتن اشتباهات دیگران

قرآن کریم در مورد این موضوع می فرماید :

وَ الَّذینَ یَجْتَنِبُونَ کَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُون

و کسانی که از گناهان بزرگ و زشتکاری ها خود را به دور می دارند و چون به خشم درمی آیند درمی گذرند.»

(سوره شوری، آیه 37)

انسان با چشم پوشی و گذشت از خطاهای دیگران می تواند از خشمگین شدن جلوگیری کند و خود به آرامش برسد.

اگر کسی اعصاب خود را کنترل کند دیگر خشمگین و عصبانی نمی شود که از آن در آیات و روایات به “کظم غیظ” تعبیر شده است.

خداوند متعال یکی از مهم ترین ویژگی های انسان های الاهی و پارسا پیشه را کظم غیظ و عفو از مردم می شمارد و می فرماید:

مؤمنان در هنگام عصبانیت خشم خود را فرو می برند و از خطای مردم در می گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد

پس برای آرامش اعصاب این چند راه را پیش رو بگیرید:

– پناه بردن به خدا
– وضو گرفتن با آب سرد
-دور کردن اسباب خشم و عصبانیت، از خود
– صبر
– دعا و نیایش
– نماز و یاد خدا

صبر، دعا و نیایش، نماز و یاد خدا و توبه ازعواملی هستند که در ایجاد آرامش و سکون و طمأنینه، تأثیر بسزایی دارند و در باره نماز باید گفت که نماز که یاد خداست احیاگر روح و روان است و باعث رفع نگرانى‏ها و اضطراب‏ها و آرامش انسان مى‏گردد.

دعا برای رفع عصبانیت

در کتاب مکارم الاخلاق آمده است:

در هنگام عصبانیت بر محمد و آل محمد صلوات بفرستید

و این دعا را پس از صلوات بخوانید تا عصبانیت زایل گردد

اللهم صل علی محمدٍ و آل محمدٍ. اللهم اغفِر ذَنبِی وَ اذهِب غَیظَ قَلبِی وَ اَجِرنِی مِنَ الشَّیطانِ الرَّجِیم و لا حَولَ و لا قُوَةَ اِلّا بِالله العلی العَظِیم.

(مکارم الاخلاق؛ ص 350)

دعا و ذکر برای آرامش اعصاب و کاهش اضطراب

به طور کلی یاد خداوند به هر شکل و صورتی موجب آرامش قلب است .

گفتن ذکر:

ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّةَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم

در ایجاد ارامش نقش موثری دارد .

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی اورده اند:

علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند:

جهت ارامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید ودر حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه ایه 28 سوره رعد را بخوانید:

الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب

زیرا در ایجاد ارامش بسیار مؤثر است.

تقوا و پرهیزكاری

خداوند متعال افراد متقی و پرهیزكار را اینگونه معرفی می كند كه این افراد قدرت غلبه بر خشم خود را دارند و یكی از مهمترین عوامل دارا بودن این قدرت همین روحیه تقوا و پرهیزكاری آنهاست :

(وَ سارِعُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقین.الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ

و براى نیل به آمرزشى از پروردگار خود، و بهشتى كه پهنایش [به قدر] آسمانها و زمین است [و] براى پرهیزگاران آماده شده است، بشتابیدهمانان كه در فراخى و تنگى انفاق مى‏كنند؛ و خشم خود را فرو مى‏برند؛ و از مردم در مى‏گذرند؛ و خداوند نكوكاران را دوست دارد.)

( آل‏عمران : 133-134)

وقتی انسان در زندگی با حوادث ناخوشایند روبرو می شود و آنها را مطابق میل خود نمی بیند همواره در مقابل آنها عکس العمل نشان می دهد شاید شایع ترین نوع عکس العمل در این لحظات ناخوشایند، خشم و عصبانیّتی باشد که آدمی از خود بروز می دهد.

درمان های دیگری برای عصبانیت

گفتن ذکر شریف

«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم»

شکی نیست که آتش خشم را شیطان در قلب آدمی، روشن می سازد و اوست که بر افزایش آن پافشاری دارد و لذا برای ریشه کن شدن عصبانیّت باید شیطان را از خود دور نماییم که این ذکر شریف در این موضوع بهترین نقش را می تواند ایفاء نماید.

گفتن ذکر شریف

لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

در حدیثی وارد شده که ابلیس به حضرت موسی گفت:

از خشم بپرهیز و زمانی که خشمگین شدی بگو :

لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

که در اثر آن خشم تو فرو می نشیند.

فرستان صلوات بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) و آل پاک و مطهرش

یکی دیگر از راه های درمان عصبانیّت فرستادن ذکر شریف صلوات است که امید است مۆمنین با این ذکر زیبا و دلنشین بتوانند آتش خشم را فرو نشانده و آسمان دل خود را با آن بهاری نمایند.

حب نفس ریشه ی بسیاری از صفات زشت و ناپسند در انسان است، و در واقع چون بذری مسموم می باشد که در زمین قلب آدمی کاشته شده و محصولی ندارد جزء میوه ی تلخ مال دوستی، جاه طلبی، تکبر و غرور و …

سجده کردن

یکی دیگر از درمان های مۆثر در جهت کنترل عصبانیّت آن است که به هنگام عصبانیّت، صورت را بر زمین گذاشته و به درگاه خداوند بی همتا سجده نماید و از آن قدرت بی مثال برای فروکش کردن این آتش شیطانی یاری بجوید.

ابو سعید خدری از پیامبر عزیز اسلام (صلی الله علیه و آله) نقل می کند که حضرت فرمود:

غضب جرقه ای است که در قلب انسان قرار می گیرد، آیا نمی بینید که چشمان او سرخ و رگ های او متورّم می شود.

کسی که چنین حالتی در خود مشاهده کرد، صورتش را بر زمین گذارد (و برای خدا سجده نماید) به یقین هرکس چنین کند و به درگاه خدا پناه برد و از او رفع شیطان و خشم را بخواهد، آرامش می یابد.

ذکر یونسیه درمان خشم و گرفتاری

ذکر یونسیه

لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین

بهترین درمان برای دردهای لاعلاج روحی است که انسان را گرفتار می‌کند .

در این ذکر پناه به خدا می‌بریم و او را تسبیح و تقدس می‌کنیم .

و به اشتباهات و خطاهای خود اعتراف می‌کنیم که هر رنج و گرفتاری که به ما می‌رسد از خود ماست پس دست ما را بگیر.

طلب آمرزش و استغفار برای خود و دیگران باعث می‌شود که آتش خشم درون انسان خاموش شود و به معنایی دشمن نیز خلع سلاح می‌شود ..

,قرص آرامش اعصاب و روان,دعا آرامش اعصاب و روان,کانال ارامش اعصاب و روان,راهای ارامش اعصاب و روان,دعا برای آرامش اعصاب و روان,دعای آرامش اعصاب نی نی سایت,دمنوش آرامش اعصاب نی نی سایت,راههای آرامش اعصاب نی نی سایت,دمنوش برای آرامش اعصاب نی نی سایت,دعا برای آرامش اعصاب نی نی سایت,ذکر برای ارامش اعصاب نی نی سایت,داروی آرامش اعصاب کودکان نی نی سایت,بهترین قرص برای آرامش اعصاب نی نی سایت,بهترین دمنوش برای آرامش اعصاب نی نی سایت,برای آرامش اعصاب در طب سنتی,آرامش اعصاب و طب سنتی,آرامش اعصاب از نظر طب سنتی,درمان آرامش اعصاب طب سنتی,ارامش اعصاب با داروی گیاهی,ارامش اعصاب با گیاهان دارویی,برای آرامش اعصاب طب سنتی,دمنوش برای آرامش اعصاب طب سنتی,درمان آرامش اعصاب با طب سنتی

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)