خانه / دعا / برای دفع بلا چه سوره ای بخوانیم,سوره مجرب برای دفع بلا و خطرات

برای دفع بلا چه سوره ای بخوانیم,سوره مجرب برای دفع بلا و خطرات

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com برای دفع بلا چه سوره ای بخوانیم,سوره مجرب برای دفع بلا و خطرات را قرار دادیم . خواندن سوره های قرآنی مخصوصا سوره های چهار قل برای دفع بلا و در امان ماندن و محفوظ ماندن از بلا فوق العاده مجرب است . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با سوره های قرآنی مجرب برای دفع بلا و ایمنی و حفظ از بلا …

,سوره دفع بلا,سوره دفع بلا و بیماری,سوره دفع بلایا,سوره دفع بلا صوتی,سوره دفع بلاء,سوره دفع بلا و مصیبت,سوره برای دفع بلا و بیماری,سوره ی دفع بلا,سوره های دفع بلا,سوره جهت دفع بلا,سوره قرآن برای دفع بلا و بیماری,سوره ای برای دفع بلا و بیماری,کدام سوره برای دفع بلا و بیماری,سوره برای دفع بلا و بیماری نی نی سایت,برای دفع بلا و بیماری چه سوره ای بخوانیم,سوره برای دفع بلایا,سوره قرآن برای دفع بلا صوتی,سورة لرفع البلاء,سوره های دفع بلا و بیماری,سوره ای برای دفع بلا,سوره ی قرآن برای دفع بلا,سوره های رفع بلا,سوره های برای دفع بلا,سوره های قران برای دفع بلا,سوره برای دفع بلا,سوره قرآن برای دفع بلا,کدام سوره برای دفع بلا خوب است

برای دفع بلا چه سوره ای بخوانیم,سوره مجرب برای دفع بلا و خطرات

سوره سریع الاجابه دفع بلا,سوره مجرب رفع بلا,خواص سوره قرآنی برای دفع بلا,بهترین سوره مخصوص رفع بلا,سوره قوی و تضمینی دفع بلا,خواندن سوره برای ایمنی از بلا,سوره چهارقل برای حفظ از بلا,سوره دفع کننده سریع و فوری بلا

برای دفع بلا چه سوره ای بخوانیم,سوره مجرب برای دفع بلا و خطرات

چهارقل، چهار سوره پرفضیلت از قرآن کریم هستند که به خواندن آن‌ها سفارش‌های فراوانی شده است.

چهار قُل یا چارقل، عنوانی برای چهار سوره کافرون، اخلاص، فلق و ناس که همه با کلمه «قُل» شروع می شوند.

بنابر روایتی که از پیغمبر (ص) گفته شده و به حدیث ذات القلاقل معروف است،

خواندن چهار سوره ذکر شده، برای در امان ماندن از بلایا سفارش شده است.

سوره‌های چهار قل چیست؟

سوره‌های چهار قل یا چارقل، که به «سُوَر قل» و «ذات القلاقل» هم مشهورند حاوی چهار سوره کوتاه از قرآن مجید است که هر یک از آن‌ها بعد از بسم الله الرحمن الرحیم با کلمه «قل» شروع مى شوند.

متن و ترجمه سوره‌های چهار قل:

سوره کافرون:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ (١) لا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ (٢) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (٣) وَلا أَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ (۴) وَلا أَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ (۵) لَکُمْ دِینُکُمْ وَلِیَ دِینِ (۶)

بگو اى کافران (۱) آنچه مى ‌پرستید نمى ‌پرستم (۲) و آنچه مى ‌پرستم شما نمى ‌پرستید (۳) و نه آنچه پرستیدید من مى ‌پرستم (۴) و نه آنچه مى ‌پرستم شما مى ‌پرستید (۵) دین شما براى خودتان و دین من براى خودم (۶)

سوره اخلاص:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ (١) اللَّهُ الصَّمَدُ (٢) لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ (٣) وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ (۴)

بگو خداوند یکتاست (١) خدا بی نیاز است (٢) نه زاییده و نه زاییده شده (فرزند ندارد و فرزند کسی نیست) (٣) هیچ کس همتای او نیست (۴)

سوره فلق:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ (١) مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ (٢) وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ (٣) وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ (۴) وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ (۵)

بگو: «پناه مى‌برم به پروردگار سپیده دم (۱) از شرّ آنچه آفریده، (۲) و از شرّ تاریکى، چون فراگیرد (۳) و از شرّ دمندگان افسون در گره‌ها (۴) و از شرّ [هر]حسود، آنگاه که حسد ورزد.» (۵)

سوره ناس:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ (١) مَلِکِ النَّاسِ (٢) إِلَهِ النَّاسِ (٣) مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ (۴) الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ (۵) مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ (۶)

بگو: به پروردگار مردم پناه می‌برم (١) فرمانروای مردم (٢) خدای مردم (٣) از شر وسوسه وسوسه گر نهانی (۴) آن که در دل‌های مردم وسوسه می‌کند (۵) خواه از جنیان باشد یا از آدمیان (۶)

«جایگاه و اهمیت شب قدر» /«قرآن در نگاه مصلحان اجتماعی»
خواندن کدام سوره‌ قرآن هفتاد بلا را از انسان دور می‌کند؟

خواص خواندن چهارقل:

چهارقل این سوره‌ها خواص ضد چشم زخم و سحر دارند، مانند آیة الکرسی این سوره هـای قرآنی برای برطرف سحر و جادو، چشم زخم و در امان ماندن از بخل و زیان خواص هـای تائید شده بسیاری دارند.

خواندن چهار قل برای تعویذ و در امان ماندن خود و فرزند و مال از اسیب، سفارش شده است. چهارقل، در زمان‌های گوناگون، از عناصر فرهنگ عامه ایرانیان بوده و برای در امان ماندن از خطرات خوانده می‌شده است؛ چنان که سنایی غزنوی، شاعر

فارسی زبان قرن پنجم هجری، در یکی از شعر‌های خود چارقل را حرز خوانده است.

همین طور در یکی از داستان‌های جلال آل احمد، داستان نویس معاصر آمده است:

«صبح‌ها که دکانش را باز میکرد، چهارقل می‌خواند».

سوره کافرون:

سوره کافرون صد و نهمین سوره از سوره‌های نورانی قرآن کریم است که درمکه نازل شد.

از امام جعفر صادق (ع) گفته شده است:

هر کس این سوره را در شب جمعه صد دفعه قرائت نماید رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم را در خواب خواهد مشاهده کرد.

رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمود:

هر کس سوره کافرون را تلاوت نماید شیاطین از وی دور شده و از سختی‌های بزرگ روز رستاخیز در عافیت میباشد و همچنین در جایی دیگر فرمودند: هر کس موقع طلوع خورشید ده مرتبه این سوره را بخواند وآنگاه دعا کند دعایش اجابت میشود.

سوره اخلاص:

سوره اخلاص یا توحید صد و دوازدهمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن که در جزء سی ام قرار دارد. این سوره را بدین دلیل توحید یا اخلاص نامیده اند که در مورد یگانگی خدا سخن میگوید و انسان را از شرک، خلاصی میدهد. محتوای سوره اخلاص، توحید و یگانگی خداوند و بی‌نیازی وی از غیر خود و نیازمندی مخلوقات به اوست.

سوره فلق:

سوره فلق صد و سیزدهمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن که در جز سی ام جای گرفته است. هر کسی (سوره فلق) را قرائت نماید، برای وی مایه شفا و امنیت از سحر و باعث رحمتی برای ثابت ماندن بر عافیت است.

امام صادق ((ع)) در روایتی فرمود:

هر کس در خواب ببیند که سوره فلق را قرائت میکند، از حیله و نیرنگ زنان و سحر ساحران در امان است و روزی اش زیادمی شود.

سوره ناس:

سوره ناس، صد و چهاردهمین (آخرین) سوره و از سوره‌های مکی قرآن که در جز سی ام آورده شده است. سوره ناس جزء چهارقل به حساب می‌آید و خداوند در این سوره به پیغمبر (ص) فرمان میدهد در در برابر وسوسه گرانِ پنهان به خدا پناه ببرد. در بعضی از تفسیر‌های اهل سنت آمده است این سوره زمانی نازل شد که مردی یهودی، پیامبر (ص) را سِحر کرد و پیامبر به دلیل آن بیمار شد.

,دعای رفع بلا,دعای رفع بلا و چشم زخم,دعای رفع بلا و بیماری,دعای رفع بلا برای خانواده,دعای رفع بلا مفاتیح,دعای رفع بلا و استرس,دعای رفع بلا و مریضی,دعای دفع بلا در ماه صفر,دعای رفع بلا ماه صفر,دعای رفع بلا برای خانواده صوتی,دعای دفع بلا و چشم زخم صوتی,دعای دفع بلا و چشم زخم نی نی سایت,دعای رفع بلا و بیماری صوتی,دعای رفع بلا و بیماری نی نی سایت,دعای رفع بلا و بیماری از خانواده,دعاهای رفع بلا و بیماری,دعای دفع بلا و بیماری,دعای دفع بلا و بیماری صوتی,دعای برای رفع بلا و بیماری,دعا برای رفع بلا و بیماری,دعا جهت رفع بلا و بیماری,دعای رفع بلا برای خانواده نی نی سایت,دعای دفع بلا برای خانواده,دعای رفع بلا از خانواده,دعا رفع بلا از خانواده,دعای دفع بلا از خانواده,دعای دفع بلا خانواده,دعای دفع بلا در مفاتیح,دعای دفع بلا در مفاتیح الجنان,دعای رفع بلا و مریضی اهل سنت,دعای دفع بلا و مریضی صوتی,دعای دفع بلا و مریضی,دعاي رفع بلا و مريضي,دعا دفع بلا و مریضی,دعا برای رفع بلا و مریضی,دعای رفع بلا مریضی,دعای دفع بلا در ماه صفر صوتی,دعا دفع بلا در ماه صفر,دعای دفع بلا ماه صفر,دعا برای دفع بلا در ماه صفر,دعاي رفع بلا ماه صفر,دعا رفع بلا در ماه صفر,دعای دفع بلا در اول ماه صفر,دانلود دعای دفع بلا در ماه صفر,دعای رفع بلا ماه صفر متن و صوت,دعا رفع بلا ماه صفر,دعای رفع بلا اول ماه صفر,دعای ماه صفر برای دفع بلا

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *