خانه / دعا / توصیه آیت الله بهجت برای عاقبت بخیری و خوشبختی در زندگی

توصیه آیت الله بهجت برای عاقبت بخیری و خوشبختی در زندگی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com توصیه آیت الله بهجت برای عاقبت بخیری و خوشبختی در زندگی را قرار دادیم . مرحوم آیت الله بهجت برای عاقبت بخیر شدن و سعادت و خوشبختی خواندن سوره های یس و واقعه و دعای عهد و هدیه کردن ثواب آن به اهل بیت (ع) را توصیه کرده اند . سایت دعاگو …

,عاقبت بخیری,عاقبت بخیری یعنی چه,عاقبت بخیری بهجت,عاقبت بخیری در نهج البلاغه,عاقبت بخیری چیست,عاقبت بخیری آیت الله بهجت,عاقبت بخیری استاد عالی,عاقبت بخیری به انگلیسی,عاقبت بخیری پروفایل,عاقبت بخیری شعر,عاقبت بخيري يعني چه,عاقبت بخیر شدن یعنی چی,عاقبت بخیر بشی یعنی چی,عاقبت بخیر یعنی چه,عاقبت به خیری در ازدواج یعنی چه,عاقبت به خیری بهجت,عاقبت بخیری از زبان بهجت,دعای عاقبت بخیری در نهج البلاغه,عاقبت به خیری چیست,منظور از عاقبت بخیری چیست,شاه کلید عاقبت بخیری چیست,شرط عاقبت بخیری در چیست,توصیه آیت الله بهجت برای عاقبت بخیری فرزندان,شاه کلید عاقبت بخیری استاد عالی,عاقبت بخیر به انگلیسی,عاقبت بخیر به زبان انگلیسی,معنی عاقبت بخیر به انگلیسی,دعای عاقبت بخیری پروفایل,پروفایل عاقبت بخیری فرزندان,پروفایل عاقبت بخیری فرزندانم,پروفایل عاقبت بخیری بچه هام,دعای عاقبت بخیری برا پروفایل,پروفایل عاقبت بخیری فرزند,پروفایل عاقبت بخیری عزیزان,دعای عاقبت بخیری برای پروفایل,شعر عاقبت بخیری با امام حسین

توصیه آیت الله بهجت برای عاقبت بخیری و خوشبختی در زندگی

دعای عاقبت بخیر بهجت,توصیه عاقبت بخیری بهجت,ذکر عاقبت بخیری بهجت,نسخه قرآنی برای عاقبت بخیری,توصیه عاقبت بخیر شدن از بهجت

توصیه آیت الله بهجت برای عاقبت بخیری و خوشبختی در زندگی

آیت الله محمد تقی بهجت می فرمودند :

هر کس هر روز سوره یس بخواند و ثواب آن را به حضرت زهرا سلام الله علیها هدیه کند

همچنین دعای عهد و ثواب آن را به مادر امام زمان ارواحنا فداه هدیه کند

سورة واقعه هم خوانده و ثوابش را به أمیرالمؤمنین علیه السلام هدیه کند .

چه بخواهد و چه نخواهد عاقبت بخیر می شود نخواهد هم به زور می شود! یکی دیگر از چیزهایی که از نظر ایشان موجب عاقبت بخیری می شود ذکر تسبیحات حضرت زهرا (س) می باشد.

ایشان همچنین می فرمایند:

شما را سفارش می کنم به اینکه نمازهایتان را در بهترین و با فضیلت ترین اوقات آنها به جا بیاورید و آن نمازها با نوافل، 51 رکعت است

پس اگر نتوانستید، 44 رکعت بخوانید و اگر مشغله های دنیوی نگذاشت آنها را به جا آورید، حداقل نماز توابین را بخوانید [نماز اهل انابه و توبه هشت رکعت هنگام زوال است.

اما نماز شب پس هیچ چاره و گریزی برای مومنین از آن نیست، و تعجب از کسی است که می خواهد به کمال دست یابد و در حالی که برای نماز شب قیام نمی کند و ما نشنیدیم که احدی بتواند به آن مقامات دست یابد مگر به وسیله نماز شب.

از فرمایشات دیگر ایشان این است که فرمودند:

محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد.

سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است.

همچنین از آن چیزها که بسیار لازم و با اهمیت است دعا برای فرج حضرت حجت ـ صلوات الله علیه ـ در قنوت نماز وتر است بلکه در هر روز و در همه دعاها .

دیگر آن که، گر چه این حرفها آهن سرد کوبیدن است، ولی بنده لازم است بگویم اطاعت والدین، حسن خلق، ملازمت صدق، موافقت ظاهر با باطن و ترک خدعه و حیله و تقدم در سلام و نیکویی کردن با هر برّ و فاجر، مگر در جایی که خدا نهی کرده. الله الله الله که دل هیچ کس را نرنجانید.

آن مرحوم در هنگام اضطراب و ناراحتی های روحی، خواندن این کلمات را سفارش می کردند:

«لا اله الا الله وحده لا شریک له، له الحمد و له الملک و هو علی کل شیء قدیر، أعوذ بالله من همزات الشیاطین و أعوذ بک ربی من أن یحضرون إن الله هوالسمیع العلیم

هیچ معبودی جز خداوند یکتای بی شریک وجود ندارد و ستایش و حکومت مخصوص اوست و او بر هر کاری تواناست. از وسوسه های شیاطین به خدا پناه می برم و به تو پناه می برم ای پروردگارم از این که نزد من حاضر شوند. همانا خداوند شنوا و داناست.

از آنچه گفته شد به روشنی نمایان گردید که گرچه حرکت انسان در مسیر عبودیت پروردگار پسندیده و نیکوست اما امکان تغییر مسیر و ترس از فرجام ناپسند برای همگان وجود دارد.

از اینرو ضروری است تا توجه به عاقبت بخیری و دعا برای فرجام نیک در صدر ادعیه و توسلات قرار گیرد و همواره بر قرار گرفتن در مسیر حق تلاش گردد و هیچگاه روا نیست که آدمی به خود مغرور شود و اینطور تصور نماید که پیوسته در مسیر حق و در صراط مستقیم پروردگار قرار دارد.

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *