خانه / دعا / خواص دعای هفدهم صحیفه سجادیه برای نجات از وسوسه شیطان

خواص دعای هفدهم صحیفه سجادیه برای نجات از وسوسه شیطان

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص دعای هفدهم صحیفه سجادیه برای نجات از وسوسه شیطان را قرار دادیم . از دعاهای عظیم الشان حضرت امام سجاد (ع) برای دفع شر شیطان و نجات و رهایی از شر وسوسه های شیطان دعای هفدهم صحیفه سجادیه می باشد . سایت دعاگو …

,دعای هفدهم صحیفه سجادیه صوتی,دعای هجدهم صحیفه سجادیه صوتی,دانلود دعای هفدهم صحیفه سجادیه صوتی,دعای هفدهم صحیفه سجادیه ویکی شیعه,دعای هجدهم صحیفه سجادیه,دعای نوزدهم صحیفه سجادیه,دعای دوازدهم صحیفه سجادیه,دعای دوازدهم صحیفه سجادیه صوتی,دعاي بيستم صحيفه سجاديه,دعاي نوزدهم صحيفه سجاديه,دعاي دوازدهم صحيفه سجاديه,دعای نوزدهم صحیفه سجادیه صوتی,دعای هجدهم صحیفه,دعای نوزدهم صحیفه,تفسیر دعای 18 صحیفه سجادیه,دعا هفدهم صحیفه سجادیه,شرح دعای هجدهم صحیفه سجادیه,متن دعای هجدهم صحیفه سجادیه,تفسیر دعای هجدهم صحیفه سجادیه,موضوع دعای هفدهم صحیفه سجادیه,دعای هفدهم صحیفه سجادیه انصاریان,صوت دعای هفدهم صحیفه سجادیه,تفسیر دعای هفدهم صحیفه سجادیه,تفسیر دعای 17 صحیفه سجادیه

خواص دعای هفدهم صحیفه سجادیه برای نجات از وسوسه شیطان

متن دعای 17 صحیفه سجادیه,هفدهم صحیفه سجادیه,دعای هفدهم صحیفه,دعای صحیفه برای دفع وسوسه شیطان,دعای نجات از وسوسه شیطان,دعای خلاصی از وسوسه های شیطانی

خواص دعای هفدهم صحیفه سجادیه برای نجات از وسوسه شیطان

دعای هفدهم صحیفه سجادیه از دعا‌های مأثور از امام سجاد(ع) در پناه بردن به خدا از شرّ شیطان است.

حضرت سجاد(ع) در این دعا به بیان انواع دشمنی‌ها و نیرنگ‌های شیطان پرداخته و به راه‌های جلوگیری از ورود او به حریم دل اشاره می‌کند.

خوارشدن انسان به‌واسطه بی‌توجهی به عبادت الهی، درخواست مقام مخلصین جهت نجات از وسوسه شیطان و خیرخواهی برای دیگران از موضوعات مطرح شده در این دعا است.

آموزه‌ها

موضوع اصلی دعای هفدم صحیفه سجادیه، پناه بردن به خدا از شرّ وسوسه‌های شیطان است.

حضرت سجاد(ع) در این دعا، با بیان انواع دشمنی‌ها و نیرنگ‌های شیطان به راه‌های جلوگیری از ورود او به حریم دل و دخالت در تصمیم‌گیری‌های انسان اشاره نموده است.

آموزه‌های دعای هفدهم صحیفه سجادیه به شرح ذیل است:

پناه بردن به خدا از شرّ دشمنی‌ها و نیرنگ‌های شیطان
خوارشدن انسان با خروج از عبادت به وسیله وسوسه‌های شیطان.
خوب جلوه دادن امور ناپسند و نفرت‌انگیز نمودن کارهای نیک از راه‌های نفوذ شیطان است.
درخواست مقام مخلصین جهت نجات از وسوسه شیطان
بستن راه نفوذ شیطان به وسیله عبادت خالصانه
در خواست ناامید شدن شیطان از فریب دادن ما
دعا برای خوارشدن شیطان و توفیق برای مخالفت با او
عاقبت دوستی با شیطان و قبول ولایت او، عذاب الهی است.
قلب انسان منزلگاه ورود شیطان
درخواست بیداری از خواب غفلت
دعا و استعانت از خدا سپر انسان در مقابل شیطان است.
خیرخواهی برای دیگران (دعا برای حفظ اهل توحید از شرّ شیطان)
ارتباط صلاح و فساد فرد و جامعه
حرص و طمع شیطان برای گمراهی انسان‌ها
در خواست برای قرار گرفتن دررشته دشمنان شیطان و دوری ازشمار دوستانش
درخواست از خدا برای باطل کردن برنامه‌های شیطان
دعا برای شکست سپاه شیطان (جنود عقل و جهل)[۳]

شرح‌ها

دعای هفدهم صحیفه سجادیه همچنین در کتاب‌هایی مانند ریاض السالکین اثر سید علی‌خان مدنی، فی ظلال الصحیفه السجادیه اثر محمدجواد مغنیه،ریاض العارفین تألیف محمد بن محمد دارابی و آفاق الروح نوشته سید محمدحسین فضل الله به زبان عربی شرح شده است. واژه‌های این دعا هم در شرح‌های لغوی مانند تعلیقات علی الصحیفه السجادیه اثر فیض کاشانی و شرح الصحیفه السجادیه نوشته عزالدین جزائری توضیح داده شده است.

دعای هفدم صحیفه سجادیه

وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام إِذَا ذُکرَ الشَّیطَانُ فَاسْتَعَاذَ مِنْهُ وَ مِنْ عَدَاوَتِهِ وَ کیدِهِ

(۱) اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِک مِنْ نَزَغَاتِ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَ کیدِهِ وَ مَکایدِهِ، وَ مِنَ الثِّقَةِ بِأَمَانِیهِ وَ مَوَاعِیدِهِ وَ غُرُورِهِ وَ مَصَایدِهِ.
(۲) وَ أَنْ یطْمِعَ نَفْسَهُ فِی إِضْلَالِنَا عَنْ طَاعَتِک، وَ امْتِهَانِنَا بِمَعْصِیتِک، أَوْ أَنْ یحْسُنَ عِنْدَنَا مَا حَسَّنَ لَنَا، أَوْ أَنْ یثْقُلَ عَلَینَا مَا کرَّهَ إِلَینَا.
(۳) اللَّهُمَّ اخْسَأْهُ عَنَّا بِعِبَادَتِک، وَ اکبِتْهُ بِدُءوبِنَا فِی مَحَبَّتِک، وَ اجْعَلْ بَینَنَا وَ بَینَهُ سِتْراً لَا یهْتِکهُ، وَ رَدْماً مُصْمِتاً لَا یفْتُقُهُ.
(۴) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اشْغَلْهُ عَنَّا بِبَعْضِ أَعْدَائِک، وَ اعْصِمْنَا مِنْهُ بِحُسْنِ رِعَایتِک، وَ اکفِنَا خَتْرَهُ، وَ وَلِّنَا ظَهْرَهُ، وَ اقْطَعْ عَنَّا إِثْرَهُ.
(۵) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَمْتِعْنَا مِنَ الْهُدَی بِمِثْلِ ضَلَالَتِهِ، وَ زَوِّدْنَا مِنَ الْتَّقْوَی ضِدَّ غَوَایتِهِ، وَ اسْلُک بِنَا مِنَ التُّقَی خِلَافَ سَبِیلِهِ مِنَ الرَّدَی.
(۶) اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْ لَهُ فِی قُلُوبِنَا مَدْخَلًا وَ لَا تُوطِنَنَّ لَهُ فِیمَا لَدَینَا مَنْزِلًا.
(۷) اللَّهُمَّ وَ مَا سَوَّلَ لَنَا مِنْ بَاطِلٍ فَعَرِّفْنَاهُ، وَ إِذَا عَرَّفْتَنَاهُ فَقِنَاهُ، وَ بَصِّرْنَا مَا نُکایدُهُ بِهِ، وَ أَلْهِمْنَا مَا نُعِدُّهُ لَهُ، وَ أَیقِظْنَا عَنْ سِنَةِ الْغَفْلَةِ بِالرُّکونِ إِلَیهِ، وَ أَحْسِنْ بِتَوْفِیقِک عَوْنَنَا عَلَیهِ.
(۸) اللَّهُمَّ وَ أَشْرِبْ قُلُوبَنَا إِنْکارَ عَمَلِهِ، وَ الْطُفْ لَنَا فِی نَقْضِ حِیلِهِ.
(۹) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ حَوِّلْ سُلْطَانَهُ عَنَّا، وَ اقْطَعْ رَجَاءَهُ مِنَّا، وَ ادْرَأْهُ عَنِ الْوُلُوعِ بِنَا.
(۱۰) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلَادَنَا وَ أَهَالِینَا وَ ذَوِی أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِیرَانَنَا مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنْهُ فِی حِرْزٍ حَارِزٍ، وَ حِصْنٍ حَافِظٍ، وَ کهْفٍ مَانِعٍ، وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ جُنَناً وَاقِیةً، وَ أَعْطِهِمْ عَلَیهِ أَسْلِحَةً مَاضِیةً.
(۱۱) اللَّهُمَّ وَ اعْمُمْ بِذَلِک مَنْ شَهِدَ لَک بِالرُّبُوبِیةِ، وَ أَخْلَصَ لَک بِالْوَحْدَانِیةِ، وَ عَادَاهُ لَک بِحَقِیقَةِ الْعُبُودِیةِ، وَ اسْتَظْهَرَ بِک عَلَیهِ فِی مَعْرِفَةِ الْعُلُومِ الرَّبَّانِیةِ.
(۱۲) اللَّهُمَّ احْلُلْ مَا عَقَدَ، وَ افْتُقْ مَا رَتَقَ، وَ افْسَخْ مَا دَبَّرَ، وَ ثَبِّطْهُ إِذَا عَزَمَ، وَ انْقُضْ مَا أَبْرَمَ.
(۱۳) اللَّهُمَّ وَ اهْزِمْ جُنْدَهُ، وَ أَبْطِلْ کیدَهُ وَ اهْدِمْ کهْفَهُ، وَ أَرْغِمْ أَنْفَهُ
(۱۴) اللَّهُمَّ اجْعَلْنَا فِی نَظْمِ أَعْدَائِهِ، وَ اعْزِلْنَا عَنْ عِدَادِ أَوْلِیائِهِ، لَا نُطِیعُ لَهُ إِذَا اسْتَهْوَانَا، وَ لَا نَسْتَجِیبُ لَهُ إِذَا دَعَانَا، نَأْمُرُ بِمُنَاوَأَتِهِ، مَنْ أَطَاعَ أَمْرَنَا، وَ نَعِظُ عَنْ مُتَابَعَتِهِ مَنِ اتَّبَعَ زَجْرَنَا.
(۱۵) اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیینَ وَ سَیدِ الْمُرْسَلِینَ وَ عَلَی أَهْلِ بَیتِهِ الطَّیبِینَ الطَّاهِرِینَ، وَ أَعِذْنَا وَ أَهَالِینَا وَ إِخْوَانَنَا وَ جَمِیعَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِمَّا اسْتَعَذْنَا مِنْهُ، وَ أَجِرْنَا مِمَّا اسْتَجَرْنَا بِک مِنْ خَوْفِهِ
(۱۶) وَ اسْمَعْ لَنَا مَا دَعَوْنَا بِهِ، وَ أَعْطِنَا مَا أَغْفَلْنَاهُ، وَ احْفَظْ لَنَا مَا نَسِینَاهُ، وَ صَیرْنَا بِذَلِک فِی دَرَجَاتِ الصَّالِحِینَ وَ مَرَاتِبِ الْمُؤْمِنِینَ، آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ.

دعای آن حضرت است هنگامی که از شیطان یاد می‌شد و از او و دشمنیش و نیرنگش به خدا پناه می برد

(۱) خدایا! به تو پناه می‌بریم از فتنه‌انگیزی‌های شیطان رانده‌شده و از نیرنگ و مکرهایش و از اینکه به دروغ‌ها و وعده‌ها و فریب‌کاری و دام‌هایش اطمینان کنیم.

(۲) و از این که خود را در گمراه کردن ما از راه بندگی‌ات و خوار کردنمان بر اثر معصیتت، به طمع اندازد؛ یا نزد ما نیکو شود زشتی‌هایی که او در نظر ما نیکو جلوه می‌دهد؛ یا گران و سخت شود، خوبی‌هایی که او در نظر ما زشت نشان می‌دهد.

(۳) خدایا! به عبادت و بندگی ما، او را از عرصه¬گاه زندگیمان طرد کن و بِران؛ و به سبب جدّیت و تلاشمان در راه محبّتت، او را ذلیل و خوار گردان؛ و بین ما و او پرده‌ای قرار ده که آن را ندرد؛ و حجابی ضخیم برقرار کن که آن را نشکافد.

(۴) خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و شیطان را با سرگرم شدن به برخی دشمنانت از ما منحرف کن و ما را به توجه و نگهداری نیکویت از او حفظ فرما و از خیانت و نیرنگش بازدار و رویش را از ما برگردان و ردّ پایش را از ما قطع کن.

(۵) خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و ما را از هدایتی که در دوام و پابرجایی مانند گمراهی او باشد، بهره‌مند ساز و ما را در برابر گمراهی او، توشۀ تقوا کرامت کن؛ و خلاف راه هلاکت¬بار او، ما را به مسیر تقوا رهنمون باش.

(۶) خدایا! برای او در دل‌های ما راه وارد شدن قرار مده و در شئون زندگی ما برای او جایگاه اقامت فراهم نکن.

(۷) خدایا! ما را به آنچه که از باطل در نظرمان بیاراید، آگاه ساز؛ و چون آگاهمان کردی، از آن نگاهمان دار؛ و ما را به زمینه‌های چاره‌جویی در برابر او بینا گردان؛ و آنچه را که باید علیه او آماده کنیم، به ما الهام کن؛ و ما را از خواب غفلتی که سبب گرایش به اوست بیدار فرما؛ و یاری دادن ما را در جنگ با او، به توفیقت نیکو گردان.

(۸) خدایا! دل‌های ما را از رد کردن و انکار عملش، سرشار ساز؛ و به ما برای درهم شکستن حیله‌اش، مهربان باش.

(۹) خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و سلطه و تسلّط شیطان را از ما بگردان و امیدش را از ما قطع کن و او را از حرص ورزیدن به گمراهی ما دفع فرما.

(۱۰) خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و پدران و مادران و فرزندان و اهل ما و خویشان و نزدیکان و همسایگانمان از مردان مؤمن و زنان مؤمنه، از وجود خطرناکی چون شیطان در جایگاهی محکم و دژی حفظ‌کننده و پناهگاهی بازدارنده قرار ده؛ و آنان را برای دفع زیان او، زره‌های نگاه دارنده بپوشان؛ و به ایشان اسلحه‌های برّنده بر ضد او عطا کن.

(۱۱) خدایا! مشمول این دعا قرار ده هر کسی را که به پروردگاری‌ات گواهی می‌دهد و به وحدانیّتت اخلاص می‌ورزد و به حقیقت بندگی‌ات با شیطان دشمنی می‌کند و از تو برای شناخت علوم ربّانی، برضد او یاری جوید.

(۱۲) خدایا! آنچه را گره زده بگشای و هر راهی که باز کرده ببند و هر تدبیری که اندیشیده به هم زن و از هر کاری که قصد کرده بازش دار و هر چه را محکم کرده سست کن.

(۱۳) خدایا! لشکرش را شکست ده و نیرنگش را باطل ساز و پناهگاهش را ویران کن و بینی‌اش را به خاک بمال.

(۱۴) خدایا! ما را در سلک دشمنانش قرار ده و از شمار دوستانش برکنار کن تا چون ما را بفریبد از او پیروی نکنیم و هرگاه ما را بخواند، پاسخش ندهیم؛ و هر که را پیرو دستور ماست به دشمنی با او دستور دهیم؛ و هر که را پیرو نهی ماست، برای بازداشتن از اطاعت او پند دهیم.

(۱۵) خدایا! بر محمّد خاتم انبیا و سیّد رسولان و بر اهل پاک و پاکیزۀ او درود فرست و ما و اهل ما و برادران ما و همۀ مؤمنان و مؤمنات را از آنچه از آن پناه می‌جوییم، پناه ده؛ و از آنچه از بیم آن، از تو ایمنی می‌خواهیم، امان بخش.

(۱۶) و دعای ما را نسبت به آنچه دعا می‌کنیم، بشنو؛ و آنچه را از درخواستش غفلت می‌کنیم، به ما عطا فرما؛ و آنچه را فراموش کردیم، به ذهن و یادمان آر؛ و ما را به سبب آن به درجات شایستگان و رتبه‌های اهل ایمان انتقال ده؛ دعایمان را مستجاب کن، ای پروردگار جهانیان!

,وسوسه شیطانی فیلم,فیلم وسوسه شیطانی کره ای,فیلم وسوسه شیطانی آینه عبرت,وسوسه شیطان بهروز وثوقی,فیلم وسوسه شیطان بهروز وثوقی,فیلم وسوسه شیطان بهروز وثوق,دانلود فیلم وسوسه شیطان از بهروز وثوقی,وسوسه شیطانی اینه عبرت,وسوسه های شیطانی آینه عبرت,آینه عبرت وسوسه شیطانی قسمت اول,آینه عبرت وسوسه شیطانی قسمت چهارم,وسوسه شیطان نی نی سایت,وسوسه شیطان رائفی پور,وسوسه شیطان استاد رائفی پور,وسوسه شیطان در خواب,وسوسه های شیطان در خواب,وسوسه شیطان هنگام نماز,وسوسه شیطان هنگام نماز صبح,وسوسه های شیطان هنگام نماز,وسوسه های شیطان در هنگام نماز,وسوسه شیطان در روایات,وسوسه شیطان در نماز صبح,فیلم وسوسه شیطان در نماز صبح,وسوسه شیطان برای نخواندن نماز صبح,وسوسه شیطانی چیست,وسوسه های شیطان چیست

منبع : https://fa.wikishia.net

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی سیّد محمد سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *