خانه / باز کردن سرکتاب / آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟

آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . چگونه میتوان با قرآن سرکتاب باز کنیم و طالع و آینده خود را ببینیم ؟ آموزش گرفتن سرکتاب و باز کردن سرکتاب با قرآن به صورت کامل و جامع . بهترین روش برای سرکتاب باز کردن با قرآن . چگونه میتوان با قرآن استخاره باز کرد و طالع و آینده شخص را دید ؟ روش استخاره گرفتن و طالع بینی با قرآن . در ادامه مطلب با روش باز کردن سرکتاب با قرآن و چگونگی استخاره گرفتن با قرآن و همچنین راه طالع بینی و فال بینی با قرآن را مشاهده خواهید کرد .

آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟
آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟

آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟,روش باز کردن سرکتاب با قرآن,چگونه میتوان با قرآن سرکتاب باز کرد ؟,بهترین روش برای باز کردن سرکتاب با قرآن,سرکتاب قرآنی,دیدن فال و طالع و آینده شخص با قرآن,استخاره گرفتن با قرآن,آیا سرکتاب قرآنی واقعیت دارد؟,باز کردن سرکتاب به وسیله قرآن و دیدن طالع و آینده و فال شخص,فالگیری با قرآن,طالع بینی با قرآن,استخاره با قرآن,سرکتاب رایگان قرانی , سرکتاب بازکن قرانی , سرکتاب انلاین مجانی ,سرکتاب و درکتاب قرانی رایگان , سرکتاب رایگان اینترنتی,سرکتاب با قرآن,آموزش باز کردن سرکتاب یا قرآن,قرآن و سرکتاب,آموزش طالع بینی و فال گیری با قرآن,سالع و فال آینده قرآنی

آموزش سرکتاب بازکردن با قرآن,چگونه با قرآن سرکتاب باز کنیم؟

فال بوسیله قرآن

 

شمر از سطر هفت از هفتمین ان
عقیدترا بران ای صاحب فال
ز «ب» از منعمانت ، فتح بابست
ز «ث» دنیا و دین بر دست می آر
ز «ح» از اقربا ، جام خوشی نوش
ز « د » اصحاب دولت را خبرگوی
ز« ر » نیكی بود ، شادان نشینی
ز «س» بینی سعادتهای بی حد
ز «ص» ای خواجه ، صبر و مكث باید
ز «ط» زاهد شوی ، تقوی برانی
ز «ع» امر محبتها عیان است
ز «ف» شادی تو را باشد به هر حال
ز «ك» ایمن نباید بود از هول
ز «م» آید ملامتهای مشهود
ز «واو » ت هست نعمت توی در توی
ز « لا» تشویش باشد نی نه چندان
كه خشنود انی از نعم المابی
    

گشا مصحف،ورق زان هفت گردان
ز هفتم سطر،حرفِ اولست قال
چو فال آید « الف » خیر و صواب است
چو «ت» آید ، بباید توبه زان كار
چو «ج» آید ، بكن جهدی و می كوش
چو «خ» آید، امان از خوف میجوی
چو « ذ » آید، تو خود آن خوار بینی
چو « ز » آید، بیابی مالِ بی عدّ
چو «ش» آید، خصومت پیشت آید
چو «ض» آید،در آن كار است گرانی
چو « ظ » آید، ظفر بر دشمنان است
چو «غ » آید، خطر باشد،بده مال
چو «ق» آید، شوی مقبول در قول
چو «ل» آید ، برآید حاجتت زود
چو «ن» آید، بود آن كار نیكوی
چو «ه»‌آید ، خدا خشنود و خصمان
چو «ی» آید ، زغایب مژده یابی
 

نحوه گرفتن فال :

با وضو قرآن را بدست بگیر، آن را زیارت كرده و با توجه به نیتی كه در دل داری ،
صفحه ای از كتاب خدا را باز كن. از آن صفحه ، هفت ورق جلو برو. بعد از آن ، از ابتدای صفحه، هفت سطر بشمر و پایین بیا. بعد در میان سطرهای بعدی ، هفت بار كلمه
« ان » را پیدا كن. بعد از یافتن هفتمین بار از كلمه « ان » ، دوباره هفت سطر بشمر و جلوتر برو. ابتدای سطر هفتم از هفتمین كلمه « ان » كه پیدا كرده ای، اولین حرفی كه سطر با آن شروع شده، معنی فال توست. آن را با فال بالا معنی كن!

**************************************

استخاره با قرآن کریم بسيار مى شود كه انسان براى انجام كار مهمّى متحيّر و سرگردان مى شود و مطالعه درباره جوانب آن، رفع تحيّر از او نمى كند؛ با افراد آگاه مشورت مى كند، ولى آنها نيز نظرات مختلفى دارند، و او همچنان در كار خود سرگردان مى ماند و اگر اين سرگردانى ادامه يابد خسارت هاى سنگينى دامن گير او خواهد شد. در اين گونه موارد، دستور استخاره داده شده است كه انسان طبق آداب ساده اى با خداوند بزرگ – به وسيله قرآن مجيد، يا تسبيح و مانند آن – مشورت كند و از ذات پاكش هدايت و راهنمايى به آنچه خير و صلاح اوست، بطلبد؛ به يقين خداوند نيز او را ـ طبق روايات صريحى كه داريم ـ راهنمايى خواهد كرد.استخاره، نه تنها انسان را از حال تحيّر و سرگردانى – كه بدترين حالات است و مايه تلف شدن وقت و نيروى اوست – نجات مى بخشد، و او را با اراده و تصميم قوى و گام هاى استوار به سوى مقصد به حركت وا مى دارد؛ بلكه واقعاً نيز راهنما و راهگشا به سوى خيرات است و اين حقيقتى است كه در روايات اسلامى وارد شده، و ما خود بارها و بارها آزموده ايم كه استخاره ها گوئى معجزه مى كند.گاه انسان براى كارى استخاره مى كند و مطابق آن، به سوى آن كار مى رود و ظاهراً نتيجه اى نمى گيرد؛ امّا بعد از ماه ها، يا سال ها، رمز عجيب آن استخاره را درمى يابد. به هر حال، استخاره را با پيشگويى نبايد اشتباه گرفت؛ بلكه استخاره خير و صلاح كار را از طريق درخواست از خداوند، به انسان نشان مى دهد. در روايات اسلامى آداب ويژه اى براى استخاره به معناى معروف آن، ذكر شده؛ مانند وضو داشتن و رو به قبله بودن و حالت توجّه و ارتباط قلبى با خداوند داشتن و استغفار كردن به هنگام استخاره و مانند آن(5) و اين امور، مطلوب و قطعاً مؤثّر است. دو چيز را به هنگام استخاره نبايد فراموش كرد:1ـ استخاره منحصر به جايى است كه مثبت يا منفى بودن كار بر انسان روشن نباشد، و با تفكّر و انديشه، و حتّى با مشورت كردن با افراد خبره و صاحب نظر نيز روشن نشود؛ اين جا، جاى استخاره است و در غير اين صورت استخاره كردن، اشتباه است.2ـ از استخاره هاى مكرّر در يك چيز بايد پرهيز كرد (مگر اين كه فاصله قابل توجّهى بشود و يا اين كه شرايط تغيير كند.) در استخاره هاى مكرّر، همان استخاره اوّل معتبر است و بقيّه اعتبارى ندارد. بايد انسان بعد از استخاره – با شرايطى كه در بالا گفته شد – ترديد نكند و به دنبال آن به راه بيفتد و از خدا خير و صلاح خويش را بطلبد و بر ذات پاك او توكّل كند، و مطمئن باشد نتيجه خواهد گرفت. ساعات و روز های مناسب استخاره عالم بزرگوار شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان از محدث کاشانی و او نیز از (مدخل منظوم محقق طوسی (رضی الله) …

*****************************

این اصطلاحی است که بعضی ازمردم بکارمی برند درارتباط با قرآن ؛ جملات وکلمات دیگری هم هست مثل استخاره ؛ تفال به قرآن ؛ مشورت با قرآن ؛ آینده نگری باقرآن و…..

بحث فقهی دراینجا نمی خواهیم بکنیم ؛ بلکه می خواهیم ازنظرقرآن وعقل ببینیم این نگاه به قرآن صحیح است.

بحث دراین زمینه بسیارمفصل است ؛ لکن یک مقدمه دراینجا می آورم وآن اینکه مراجعه به قرآن ویاهمان استخاره مرتبه سومی است که باید اختیارکنیم.

اول : استفاده ارعقل وحجت درون وبه تعبیری وحی فطری

یعنی اینکه هرکاری که ما خواستیم بکنیم اول باید ازعقل خدادادی خوداستفاده کنیم واگربه نتیجه رسیدیم مطلب تمام است ودیگرلازم نیست وارد مرتبه بعدی شویم.واین مرتبه عمومی است ومردم معمولادرحدخودشان ازعقلشان استفاده می کنند والبته پرواضح است هرچه قوی تروبااستعدادتروتربیت ترو…شده باشدفرددراینجا بهترمی تواند تصمیم بگیرد.

دوم : استفاده ازاستشاره یا مشورت بادیگران

مرتبه دوم اینکه درکاری اگرهرچه بوسیله عقلمان فکروتامل وتحقیق کردیم ولی به تصمیم قطعی نرسیدیم دراینجا نسبت به نوع آن کارمان بادیگران مشورت می کنیم؛ دراینجا باید مثلابرای خرید خانه بابنگاه موردوثوق وبرای خرید ماشین بابنگاه ماشین وبرای ازدواج با مشاورین خانواده وبرای تحصیل بامشاورین تحصیلی و …. خلاصه برای هرکاری بامتخصص آن رشته مشورت کنیم ؛ دراین مرتبه دوم هم اگربامشورت دیگران به نتیجه رسیدیم به ان کارعمل کنیم ودیگرنوبت به مرحله سوم نمی رسد. زیراخیلی ازمواقع مابامشورت بادیگران به نتیجه خوبی می رسیم وبهتراست دراین مواقع به همان رای مشاورین عمل کنیم.

سوم : استخاره یا سرکتاب بازکردن و…

اگرفردی با هرتلاشی ازآن دومرتبه نتوانست به نتیجه برسد وهنوزبین دوراهی مانده است اینجا می تواند به قرآن مراجعه کند واستخاره کند وعمل به آن بکند.

البته برای استخاره کردن حتما بایدفرد دومرتبه قبل راگذرانده باشد والا ازاین مرتبه سوم نتیجه ای که باید بگیرد نمی گیرد.

متاسفانه شیوه غلطی که بعضی ها انجام می دهند درمرحله اول بدون کوچکترین تعقل ومشورتی روبسوی استخاره می اورند که معمولا نتیجه لازم رابدست نمی آورند

بعد ازاین مقدمه حال سوال اساسی این استکه آیا قرآن دراین موارد کمک می کند؟

جواب این استکه اولا براساس قاعده عقلی لطف ؛ خداوند ازطریق استخاره به مردم کمک وآنها راهدایت می کند.

دوم اینکه قرآن نوروهدایتگراست ومی توان یکی ازراههای هدایت قرآن رااستخاره وتفال و….دانست.

بعضی ازمحققین و علما خلاف این نظررادارند واستخاره رامشروع نمی دانند وحال آنکه تجربه عملی وعینی ثابت کرده که دراین مواردقرآن هدایت می کند.

هزاران استخاره و تفال و….به قرآن شده است که نتایج شگرف و اعجاب برانگیزی داشته است که دلیل بر مشروع بودن این امر است.

و البته شرایط استخاره مثل زمان ؛ مکان ؛ استخاره کننده ؛ استخاره دریافت کننده و…بسیار در امر استخاره مهم است که خود داستان مفصلی دارد.

**********************************

‌چگونه باید با قرآن کریم استخاره کرد؟ به عبارت دیگر، چگونه باید مفهوم آیات را در زمان استخاره فهمید؟
پرسش
‌چگونه باید با قرآن کریم استخاره کرد؟ به عبارت دیگر، چگونه باید مفهوم آیات را در زمان استخاره فهمید؟‌
پاسخ اجمالی

1. یکی از رایج ترین انواع استخاره، استخاره با قرآن کریم است که روش های متعددی دارد:

 

نوع اول: قرآن را برمی دارید و این دعا را می خوانید: “اَللّهُمَّ اِنّى تَفَأَّلْتُ بِکِتابِکَ، وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ، فَاَرِنى مِنْ کِتابِکَ ما هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فـى غَیْبِـکَ”؛ خدایا به کتاب تو تفأّل مى زنم (و استخاره مى کنم) و بر تو توکّل مى کنم، پس تو نیز از کتاب خود، آنچه در نهان غیب تو پنهان است، به من نشان بده. سپس قرآن را بگشا و از صفحه اوّل سمت راست، سطر اوّل مقصود خودت را از خدا بخواه. [1]

 

نوع دوم: مرحوم «سیّد بن طاووس» در کتاب «فتح الأبواب» نقل کرده است که براى استخاره، قرآن را برمى دارى و نخست این دعا را مى خوانى:

 

“اَللّهُمَّ إِنْ کانَ فِی قَضائِکَ وَقَدَرِکَ، أَنْ تَمُنَّ عَلى اُمَّةِ نَبِیِّکَ، بِظُهُورِ وَلیِّکَ وَابْنِ بِنْتِ نَبِیِّکَ، فَعَجِّلْ ذلِکَ وَ سَهِّلْهُ وَ یَسِّرْهُ وَ کَمِّلْهُ، و اَخْرِجْ لِی آیَةً، اَسْتَدِلُّ بِها عَلى أَمر فَأَئْتَمِرَ، أوْ نَهْـى فَأَنْتَهی فِی عافِیَـة”؛ خدایا اگر قضا و قَدَرت این است که با ظهور ولیّت و فرزند پیامبرت بر امّت رسول خدا، منّت گذارى، پس در ظهورش تعجیل و راهش را سهل و آسان قرار ده و براى من آیه اى بیرون آور که یا در آن امرى باشد که انجامش دهم و یا نهى باشد که ترکش کنم به عافیت و تندرستى.

 

سپس حاجت و مشکل خود را عنوان مى کنى و آن گاه قرآن را مى گشایى، پس از آن هفت ورق مى زنى، در ورق هفتم، صفحه سمت چپ، هفت سطر را بشمار و در سطر هفتم مطلب خویش را از آن آیه، دریاب. [2]

 

استخاره با قرآن به شیوه هاى دیگر نیز نقل شده است که براى رعایت اختصار از ذکر همه آنها صرف نظر مى شود. [3]

 

2. اما درباره فهم و دریافت مفهوم آیات باید گفت: این موضوع از چیزهایی نیست که برای همه قابل فهم و دریافت باشد، بلکه فهم قرآن از مباحث بسیار پیچیده ای است که ابزار خود را می طلبد، و آن آشنایی با قرآن، علوم قرآن، تفسیر و … است که آن هم، در اختیار کسانی است که سال ها با قرآن مأنوس بوده و زبان قرآن را می فهمند. بنابراین، این مسئله دارای فرمول خاصی نیست که بشود آن را به راحتی آموخت و به آسانی اجرا نمود.

منبع نوشته : http://antique-book-treasure.ir

درباره ی admin

54 دیدگاه

  1. سلام توروخدامیشه واسه من یه سرکتاب بازکنین متاسفانه وضعبت مالی خوبی ندارم ومشکل وگره توکارام خیلی پیش میاد

  2. اگه میشه به آیدیم بفرستیدجوابشو

  3. سلام میشه واسه من یه سر کتاب وا کنید برای بخت گشایی لطفا بفرستید به ایمیلم خواهش میکنم

  4. سلام من پولی ندارم ……… خدا اجرشو بهتون بده

  5. بااستخاره مشکل دربرخی مواقع حل نمی شود بلکه مشکل بر شما مکشوف ودربعضی مواقع چگونگی برخورد با آن مکشوف می شود.اگر اهل عبادت باشید.وکاهلی نکنید.صبح یا غروب بعداز دورکعت نمازحاجات مثل نمازصبح بخوان بلافاصله دعای 13و29ازصحیفه سجادیه را بخوان ودرهنگام طلب حاجت این قسمت درسجده بگو ودرپایان دوباره به سجده برو ملتمسانه تاکیدکن.اگرکارشما کاری باشد که منعیات خدانباشد.یا بواسطه آن در آینده وسیله سرکشی نشود.صددرصد خواهی رسید.دل رابشکن تاوصل شوی .انشا.درونت راتغیربده تادنیای توتغیرکند.

  6. سلام. لطفا برای من یک سرکتاب باز کنید

  7. ممنون بابت توضیحات قشنگتون

  8. سلام اگر میشه یه سرکتاب برام بازکنید ممنون میشم

  9. سلام….. یک سرکتاب بگیرین خواهش میکنم. ……

  10. سلام میشه یه سر کتاب واس من باز کنید

  11. سلام لطفا یه سر کتاب

    بابت توضیحات خوبتون ممنونم

  12. سلام
    دوستان برای اینکه مشکلات زندگی سریع مرتفع بشه
    نماز رو اول وقت بخوانید
    با تشکر

  13. سلام میشه یه سرکتاب برام باز کنید …..❤

  14. سلام لطفا براي من يك سركتاب بگيريد … خيلي ممنون

  15. سلام لطف میکنید برام سرکتاب کلی باز کنید خواهش میکنم خدا اجرتون بده …ممنون از زحماتتون

  16. باسلام و تشکر از سایت خوبتون.

  17. خدا عقل داده
    یاعلی

  18. سلام هایده هستم لطفا یک سرکتاب برای من باز کنید مشکل زیاد دارم هیچ راهی تو زندگی برای من وبچه هام باز نمیشه …..یه سرکتاب برای من باز کنید ممنون میشم

  19. سلام. لطفا یه سرکتاب کامل و جامع میخواستم برام بگیرین. تشکر میکنم

  20. سلام .من … .من ۴ ماهه ازدواج کردم میشه واسه من سر کتاب باز کنید. تشکر میکنم ازتون.

  21. سلام.من سی سالمه و همه ی زندگیمو بخاطر هیچ از دست دادم.ممنون میشم اگر برام یه سر کتاب ببینید

  22. سلام
    لطف می کنید برای من یه سر کتاب باز کنید ممنون میشم

  23. سلام به همگی…

  24. با سلام
    چند وقته تو زندگی ب مشکلاتی حاد برخوردم
    مالی شدید
    روحی و روانی
    خانوادگی
    کاری

    میخام اگر امکانش هست برای من ی سر کتاب باز کنید
    ممنون میشم

  25. سلام با تشکر از سایت شما، میخواستم اگه ممکنه یه سرکتاب برام باز کنید، با اینکه هیچ مشکلی ندارم ولی نمیدونم چرا نمیتونم ازدواج کنم و دختر مورد نظر رو پیدا نمیکنم الان نزدیک 40 سالم شده و خیلی استرس گرفتم، متشکرم

  26. یه سرکتاب برای پسرم میخام نه درس میخونه نه سربازی میره سردرگم رفیق بازه

  27. سلام اکه میشه برای من یه سرکتاب باز کنید دیگه بیش از حد به مشکل میخورم از توانم بیشتر شده…

  28. این استخاره بود نه سرکتاب، مگه استخاره و سرکتاب باهم فرق ندارند؟

  29. سلام علیکم خسته نباشید
    کسی سر کتاب خواست همین سایت دعاگو رایگان سرکتاب انجام میده. تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *