خانه / آموزش نماز / سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح

سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی 2agoo.com سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح را برای شما عزیزان قرار دادیم . اگر دچار بیماری افسردگی هستید و یا اینکه روح و جسمان در سلامت نیست و آرامش در زندگی ندارید حتما نماز صبح بخوانید چرا که نماز صبح بهترین درمان برای بیماری افسردگی است .

سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح
سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح

سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح,درمان افسردگی با خواندن نماز صبح,سلامتی جسم روح و روان با خواندن نماز صبح,نماز صبح خواندن بهترین روش برای درمان بیماری افسردگی

سلامتی روح و جسم و درمان افسردگی با خواندن نماز صبح

یك كارشناس مسائل دینی گفت: خواندن نماز صبح در سلامت روح و جسم افراد تاثیر زیادی داشته و باعث تسكین بسیاری از دردها از جمله افسردگی می­‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد  در خصوص انجام فریضه نماز و تاثیر آن در كاهش افسردگی افراد اظهار كرد: دین به عنوان یك عامل مهم فرهنگی و اجتماعی در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی بوده كه این آسیب‌ها در میزان نفوذ آن می‌تواند تاثیر بگذارد و خواندن نماز باعث شادابی و نشاط در آن­‌ها شده و در رفع افسردگی بسیار موثر است.
 
وی افزود: افسردگی به معنای بی­‌نشاطی، بی انگیزگی، علاقه نداشتن به انجام فعالیت در جامعه و بی توجهی فرد به خودش بوده كه بر اساس روایات خداوند نسبت به كسی كه نماز صبح می‌خواند عنایت بیشتری دارد و هم چنین بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده نماز در سلامت روح و جسم آن‌ها تاثیر زیادی داشته و باعث تسكین بسیاری از دردها می‌شود.
 
عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به این‌كه «افسردگی با خواندن نماز قابل درمان است» درباره كاهش افسردگی افراد با شركت در نماز جماعت عنوان كرد: انسان موجودی است كه علاقه زیادی به شركت در جمع داشته و می‌تواند نیاز فطری خود را در جمع تامین و سبب شادی روح و روانش شود.
 
عبدالرزاق‌نژاد افزود: شركت افراد در نماز جماعت باعث بهتر شدن ارتباطات معنوی و روحیه تفاهم، گذشت، توجه به خدا و صمیمیت شده و در نتیجه در كاهش افسردگی افراد بسیار موثر است.
 
وی در خصوص راهكارهای پیشگیری و درمان افسردگی خاطرنشان كرد: از جمله راه­‌های پیشگیری از افسردگی از منظر دین داشتن ارتباط با خدا با خواندن نماز، ارتباط با مردم با شركت در نماز جماعت، مطالعه كتاب و مطالب علمی، عقیدتی و انجام تفریح‌های متنوع ورزشی است كه در درمان افسردگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *