خانه / دعا و ذکر / دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟

دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟
دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟

دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟,نحوه اثر کردن دعا,چگونه باید دعا کرد,بهترین روش دعا کردن

دعا چگونه اثر می کند؟ بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟

دعا چگونه اثر می کند؟

چکیده
1 . معرفی شیوه ی دعا کردن
2 . چگونه دعا برآورده می شود؟ شیوه ی آن چیست؟
2 .1 چه کسی دعا ی ما را برآورده می کند؟
2.2 چگونه دعا برآورده می شود؟
بالا^
3. چه زمان دعای ما برآورده می شود ؟
4. چه چیزی می تواند در کارآیی دعای شخص موثر باشد؟
1.4 سطح معنوی فرد ودعا
بالا^
5. بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟
5. 1 توضیح مرحله ی اول وضعیتِ نیایش (مودرا)
5. 2 توضیح مرحله ی دومِ وضعیت نیایش ( مودرا)
5 .2 .1 وضعیتِ درستِ سر در هنگامِ نیایش
5 .3 چه زمانی دعا کردن همراه با حسِ معنوی است؟
5. 4 آیا هرزمان که دعا می کنیم ، باید در این وضعیت قرار بگیریم؟
5. 5 مقایسه ی تاثیرات وضعیت ما
6 . خلاصه ای از نکاتِ شیوه ی دعا کردن .
بالا^

چکیده

ما در این مقاله، مروری کلی ازچگونگی عملکردِ دعا را ارائه می دهیم. دو نوع دعا وجود دارد – به منظورِ فواید دنیوی و برای رشدِ معنوی.

براین اساس، دعا بوسیله ی تجلی های مختلف خداوند برآورده می شود. پژوهش های معنوی نشان داده اند که حتی انرژی های منفی هم می توانند به نیایش گران پاسخ گویند! سطح معنوی فرد ، به تنهایی یکی از مهمترین عواملی است که به برآورده شدن دعای یک فرد ، اطمینان می بخشد.

با وجودِ این که دعا برای صلح جهانی ،خیر خواهانه است، اما اکثرِ اوقات به دلیل سطح معنوی مردم نیایش کننده ، برآورده نمی شود.

برعکس ، افرادی که حقیقتاً می توانند از طریق دعا تغییری بوجود آورند، قدیسین هستند ، امّا از آنجایی که کاملا با خداوند یکی شده اند و خود را از او جدا نمی بینند، نیایش را بیهوده می پندارند. در نهایت ، وضعیت دعا کردن نیز در برآورده شدن آن تاثیردارد.
1 . معرفی شیوه ی دعا کردن

زمانی که افراد با مشکلات یا موقعیت های غیر قابل حل در زندگی روزمره مانند از دست دادن شغل ، بیماری غیر قابل علاج، مشکلات مالی فراوان، و غیره روبرو می شوند، به درگاهِ خدا و یا یکی از تجلیاتِ او، هم چنین به یک تمثال خاص، دعا می کند. این دعاها، همراه با چشم داشتِ مادی یا معنوی هستند.

سالکان خدا، که هدف اصلی آنها در زندگی رشد معنوی است ، نه تنها درموقعیت های دشوار، بلکه حتّی در تمامی موقعیت های روزمره نیز مرتب به به درگاهِ خداوند دعا می کنند. به هرحال دعاها ، نه تنها برای چشم داشتِ مادی ، بلکه به منظورِ رشد معنویِ آنان است و گفته می شود که بخشی از تمرین معنوی آنها است .

این مقاله ، عملکردِ هر دو جنبه های متفاوت در برآورده شدنِ دعا را شرح می دهد.

برای بهتر فهمیدن این مقاله لطفا” مقاله های زیر خوانده بشود.

• تعریفِ دعا

• تفاوتِ بین دعای همراه با چشم داشت و دعا ی بدون چشم داشت چیست ؟

باید به این نکته توجه کرد که در هنگامِ دشواری و سختی در زندگی ، ریشه ی طبیعی مشکل می تواند فیزیکی، ذهنی، یا معنوی باشد. تحقیقات انجام شده در اس اس آر اف SSRF نشان داده است که 80% از مشکلاتِ زندگی، ریشه ای معنوی دارند. سرنوشت و اجداد متوفی، دوعاملِ بسیار مهم درمشکلات زندگی هستند.
2 . چگونه دعا برآورده می شود؟ شیوه ی آن چیست؟
2 .1 چه کسی دعا ی ما را برآورده می کند؟

• نمودار زیر نشان می دهد که چه کسی بسته به نوع دعا، به دعاهای ما پاسخ می دهد . به طورِ کلی، هر دعا ، بنا بر سطح معنوی هر فرد، متفاوت است. بطور مثال ، یک فرد که 30% رشد معنوی دارد ، بیشتر اوقات برای امور مادی دعا نمی کند و یک فرد که 50% رشد معنوی دارد بیشتراوقات برای رشدِ معنوی دعا نخواهد کرد. دعاها ، برطبق انرژی ناآشکار متفاوت در جهان برآورد می شوند . جالب اینکه حتی انرژی منفی هم به دعا جواب می دهد، حتی زمانی که افراد نیاز به صدمه زدن و/ یا به دام انداختنِ افرادی که تحت تاثیر آنها هستند را دارند؛ که با برآورده کردنِ خواسته های آنها در ابتدا صورت می گیرد. برایِ مثال، همانطوری که در نمودار زیر نشان داده شده است ، فرد ی که آرزوی مرگِ دیگری را دارد ، از طریق بخشِ چهارم انرژی منفی ناآشکار در دوزخ، یاری می شود. دعاهای مادی ، معمولاً به وسیله ی تمثال های سطح پایین و یا انرژی های کمترمثبت برآورده می شوند و دعاها برای رشد معنوی، از طریق تمثال های سطح بالا و یا انرژهای مثبت سطح بالا برآورده می شوند.
How answers what type of prayers?

• زمانیکه دعای ما همراه با چشم داشت ازخداوند و یا تمثال بخصوص است ، مانند درخواست شغل یا درمان بیماری، همانطور که قبلاً گفتیم ، توسط تمثال های پایین تر و یا انرژی های کمتر مثبت جواب داده شده می شود. اجازه بدهید به عنوان مثال فردی را معرفی کنیم که برای داشتن شغل ، عاجزانه دعا می کند . اگر سرنوشت این فرد این باشد که به مدت 5 سال بدون شغل باشد، آنگاه، انرژی های کمترمثبت یا تمثال های درجه پایین می توانند دعا را برآورده کنند و 5 سال بیکاری را به زمانی بعد در زندگی فرد موکول کنند. بنابراین، این فرد حتماً باید به این مرحله ی 5 سال بیکاری وارد شود. (دلیل آن این است که یک فرد، باید سرنوشت خود را قبول کند و تنها از طریقِ تمرینِ معنوی می تواند بر آن غلبه کند. )

• بعضی اوقات تمثال های سطح بالاترِ معنوی هم می توانند به موقعیت های دنیوی یک سالک کمک کند ، به این صورت که در رشد معنوی آنها ، مانع ایجاد نمایند.
2.2 چگونه دعا برآورده می شود؟

• وقتی یک فرد دعا می کند، او خدارا فوراً به یاد می آورد و در مورد مسائلِ بسیار درونی اش، با او خالصانه گفتگو می کند . بر طبقِ قانونِ عکس المعل ، خداوند هم به او احساس نزدیکی بیشتری می کند.

• دعاها، قادر به فعال کردن اصول تمثالی ( تجلی های خدایی) در جهان هستند. زمانی که دعا همراه با سپاسگزاری باشد، ناآشکارترین ارتعاشات ، بوجود می آیند. این ارتعاشات دارای قدرتی هستند که نه تنها تمثال خاص را فعال می نمایند، بلکه به آنها برخورد هم می کنند، از این رو اصول تمثالی (تجلی های خدایی) سریع ترفعال می شوند. فعال شدنِ اصول تمثالی (تجلی های خدایی) ، موجبِ برآورده شدن دعاها می شود. تمثیل ها ، دعاها را بوسیله ی قدرت حل و فصل برآورده می کنند. عطف به مقاله ی تمثال چه کسی است؟

نمونه هایی از دعاهای همراه با سپاس گزاری:

̻ خدایا، لطفاً این شغل را به من عطا کن ، من واقعاً به آن نیاز دارم . خدایا، لطفاً سپاس مرا بپذیر که به من خِرَدِ دعا کردن را دادی.

̻ خدایا، باشد که در طی روز، تمامِ کارهایم همانندِ تمرین معنوی ام باشد. خدایا، من به درگاهت سپاس می گویم که به من خِرَدی راعطا کردی که این دعا بوسیله ی من انجام گیرد.

.• دعاها ، ارتعاشاتِ ناآشکار الهی را به سوی فرد جذب کرده، و در نتیجه، راجا- تاما در اطراف فرد ، ویران می شود. درنتیجه ، درفضای اطراف فرد ، عنصر ناآشکارِ ساتویک بیشتری ایجاد می شود. همانطور که اصل ناآشکار ساتوا در فضای اطراف افرایش می یابد، افکار فرد تحلیل می یابد و آنها نیزبه ساتوا تبدیل می شوند. زیرا ، ذهن ،از محیطِ اطراف تاثیر می گیرد.

Sheaths

• نیایش، ذراتِ ناآشکار اصلِ ساتوا را در پوشش حیاتی بدن افرایش می دهد. هنگامی که ما سپاس می گوییم ، ذراتِ ناآشکار اصل ساتوا در پوشش ذهنی بدن هم افزایش می یابد. بنابراین ، دعا با سپاس، کامل میشود ،نتیجه ی آن، پاک سازی معنوی در پوشش های حیاتی و ذهنی بدن است .

برای اطلاعا ت بیشتر درمورد بدن حیاتی و ذهنی، به مقاله “ما از چه چیزهایی تشکیل شدیم؟” رجوع شود.

به دلیلِ پاکسازی معنوی پوشش حیاتی بدن و پوشش ذهنی بدن ، تاثیر پذیری ازدو پوشش ، شروع به ویران شدن

می نماید .

با کاسته شدن تاثیرپذیری، افکار در مورد خویشتن به حداقل می رسد و جاذبه نسبت به دنیای مادی (مایا) کاهش می یابد. این منجر به تمایلِ بیشتر به خداوند می شود و آرزوی یکی شدن با او افزایش می یابد. هم چنین ، با پاک سازی هردو پوشش ، انرژی منفی نمی تواند وارد بد ن شود.

عطف به مقاله ی چگونه ذکر به پاکسازی تاثیرات ذهنی ما کمک می کند؟

• هنگامی که ما دعا می خوانیم، می پذیریم که قادر به حل مشکلات خود نیستیم . بنابراین ما خود را کمتر می بینیم، و منیّت ما کاسته می شود. با کاسته شدن منیّت، سطح معنوی ما بطور موقت افزایش می یابد. این باعث میشود که اصل ناآشکار ساتوا موقتاً افزایش یابد. علاوه بر آن، وقتی که ما سپاس می گوییم، تواضع در ما افزایش می یابد که حتی بیشترین تاثیر مثبت را برای سطح معنوی ما دارد. در نتیجه ، ارتباط ما با خدا افزایش می یابد. این افزایش در اصلِ ناآشکارِ ساتوا ، به خودی خود ، توانایی ما را به غلبه کردن بر مشکلات افزایش می دهد.
بالا^
3. چه زمان دعای ما برآورده می شود ؟

65% از حوادث درزندگی ما، بر طبقِ سرنوشت اتفاق می افتد. حوادثِ از پیش تعیین شده ، همان حوادثی هستند که از کنترلِ ما خارج اند.لطفاً به مقاله ی جبر و اختیار مراجعه شود.

حوادث از پیش تعیین شده ، چه خوب و چه بد، درزندگیِ ما ، غیر قابلِ اجتناب هستند. حوادثِ بدِ مقدر شده، می تواند بیماری و یا ازدواج ناموفق باشد. فرد معمولی ، هنگامی که حادثه ای بد درزندگی اش اتفاق می افتد ، معمولاً به درگاهِ خدا دعا می کند. آنها دعا می کنند که ازحادثه ی بد رهایی یابند ، با این وجود، می دانیم که دعاهای ما ، همیشه برآورده نمی شوند. به مقاله ی: سرنوشت ، به عنوانِ ریشه ی اصلی معنوی موجب بروز مشکلات در زندگی می شود مراجعه شود. پس قانون چیست ؟ چه زمانی دعا ، حوادثِ بدِ مقدر شده را باطل مینماید؟ آیا حادثه خود اتفاق نمی افتد یا حداقل در برابرِ آن مقاوم می شویم؟

قانون این اسـت:

• اگر دعا قوی تر از شدّتِ حوادثِ مقدر شده باشد، آنگاه دعا برآورده می شود.

• اگر شدّتِ حوادثِ مقدر شده بیشتر ازدعا باشد، آنگاه بخشی از دعا برآورده می شود و یا اصلاً برآورده نمی شود.
4. چه چیزی می تواند در کارآیی دعای شخص موثر باشد؟

عوامل زیر می تواند کارآیی دعا را افزایش دهد:

سطح معنوی فرد دعا کننده – هر چه سطح معنوی بالاتر باشد ، دعا اثر بیشتری خواهد داشت.
کیفیت دعا- این که دعا بدونِ فکر باشد ، همراه با احساس قلبی باشد، و یا همراه با حسِ معنوی (باآو) سالک باشد.
برای چه کسی دعا خوانده می شود ( یعنی ، برای خود و یا دیگران) – وقتی برای دیگران دعا می کنیم،به قدرت معنوی خیلی بیشتری نیاز داریم . هرچه افرادِ بیشتری از جامعه ، تحت تاثیر حوادث قرار بگیرند، قدرت معنوی بیشتری برای تاثیر گذاری به نتیجه ی دلخواه، موردِ نیاز است. فقط قدیسین در مراتبِ بالا می توانند تغییری در اجتماع بوجود آورند.
منیّت – منیّتِ پایین تر، اثر بیشتری دربرآورده شدنِ دعا دارد.
از چه نوع وضعیت نیایش (مودرا) فرد باید استفاده کند؟ این یکی از مهمترین عوامل برای بیشتر افراد است ؛ زیرا عوامل بالای ذکرشده ، در اکثر افراد کمتر دیده می شود.

1.4 سطح معنوی فرد ودعا

سطح معنوی فرد دعا کننده از مهمترین معیارها برای تاثیر دعا است.

برای سالکی با سطح معنوی بالای 60% ، دعا لزومی ندارد. آنها از طریق احساس / عاطفه ی معنوی که می گوید” بگذار هر چی به خواست خدا اتفاق افتد” عمل می کنند. آنها حقیقتاً تجربه می کنند که هرچیزی در زندگی آنها، بوسیله ی خواست خدا اتّفاق می افتد،
ذهن آنها،به طورِ مداوم در سطحِ قدردانی از خدا است . به محض اینکه این مرحله حاصل شد، دعا دیگر لزومی ندارد.
دعای افرادی که سطح معنوی آنها زیرِ 30 % است، کارآیی لازم را ندارد و در بهترین حالت برای آنها ، منفعتِ روانی دارد. به این دلیل که منیّت بالای آنها، مانع از رسیدنِ دعا، به اصلِ تمثیلی می شود.
بنابراین ، ما می توانیم ببینیم که دعا، اثر بیشتری بر افرادی دارد که سطح معنوی آنها بینِ 60-30% است.

به مقاله ی” کاهشِ جمعیت دنیا با افزایشِ سطح معنوی ” رجوع کنید.

گاه بگاه ، تلفن هایی به ما می شود که گروهی از مردم جمع شده اند تا برای صلح جهانی دعا کنند، یا به دلایل خیرخواهانه ی دیگری مانندِ کاستن از گرمایشِ کره ی زمین .از چشم انداز واقع گرایانه، این یکی از بهترین تلاش های روان شناختی است. دلیل دیگر این است که اکثر رویدادهای جهانی ، بر پایه ی محکم معنوی بنا شده اند و تنها بوسیله ی تلاشِ معنویِ موجوداتِ برتر ، مانند قدیسین با مرتبه ی بالا می توان بر آنها غلبه کرد.

حتی اگر میلیونها نفر از افراد( که سطحِ معنوی متوسطی دارند) دور هم جمع شوند و هم زمان دعایی را برای رفعِ مشکلات مهمّ دنیا بخوانند، نمی توانند کاری کنند.مثل این است که مورچه های زیادی بخواهند یک بولدوزر را بلند کنند.

نکته : برخی از افراد حتی فکر می کنند که قدیسین می توانند تغییری جهانی ایجاد کنند، پس چرا آنها صلح جهانی را رهبری نمی کنند یا برای کاستن از گرمای زمین برنامه ریزی نمی کنند؟ تناقض اینجا است که قدیسین با وجودِ داشتنِ قدرت معنوی برای تاثیری گذاری در رویدادهای جهانی، این حسِ معنوی را دارند که خدا بهترین داننده است. همچنین آنها در مرحله ی ” مشاهده گر” ( ساکشی باآو sâkshibhâv) هستند و دخالتی در طرحِ الهی نمی کنند و کاملاً مطابق با طرحِ او هستند. آنها کاملاً ازاین طرحِ الهی آگاه هستند که تمامی رویدادها، برطبق سرنوشتِ فردی یا گروهی اتفاق می افتد. (حواد ثِ مقدر شده حوادثی هستند که به دلیلِ عملکردِ گذشته ی ما به وقوع می پیوندند، خواه در این زندگی باشد و یا در زندگی های گذ شته ).
بالا^
5. بهترین وضعیت برای دعا کردن چگونه است؟

کانال رسمی دعاگو . کانال ادعیه و اذکار و علوم غریبه, [۰۳.۰۹.۱۷ ۱۱:۲۸]
SSRF از طریقِ تحقیقات معنوی، وضعیت زیر (مودرا) را شناسایی و توصیه می کند، این بهترین وضعیتی است که بالاترین انرژی الهی از طریق دعا بدست می آید. نمودارهای ناآشکارزیر، دومرحله را در این وضعیت (مودرا) نشان می دهند و این که واقعاً در هنگامِ دعا کردن،چه اتفاقی در سطح معنوی فرد می افتد .
5. 1 توضیح مرحله ی اول وضعیتِ نیایش (مودرا)
Stage 1 of prayer posture

در مرحله ی اول این وضعیت مودرا ، دست ها برای دعا خواندن بالا برده می شوند و شست ها به آرامی ناحیه ی بینِ ابروها آدنیا – چاکرا Adnya-chakra را لمس می کنند. (مرکز انرژی معنوی در ناحیه ی بینِ ابروها) . بهتر است پس از قرار گرفتن دراین وضعیت ، دعا را شروع کنیم.

زمانی که سرمان را برای وضعیتِ دعا خم می کنیم ، حسِ معنوی پیرامونِ ما بیدار می شود. این امر، به طور متقابل، ارتعاشاتِ ناآشکار خاصِ تمثیل های جهان را فعّال می کند. این ارتعاشاتِ الهی ،از طریقِ نوک ِانگشتان ، که به شکل گیرنده عمل می کنند، وارد بدن می شوند.این ارتعاشاتِ الهی سپس از طریق شست ، به آدنیا – چاکرا Adnya – chakra (مرکز انرژی معنوی درناحیه ی بینِ ابروها) هدایت می شود.

نتیجه ی آن ، افزایش انرژی مثبتِ معنوی در ما است که موجبِ احساسِ سبکی بیشتر می شود یا این که نشانه های تنش های فیزیکی و روانی در ما را بهبود می بخشد.
5. 2 توضیح مرحله ی دومِ وضعیت نیایش ( مودرا)
Stage 2 of prayer posture

بعداز اتمام دعا، فرد باید مودرا ی دوم (وضعیت) که در نمودار بالا نشان داده شده است، را انجام دهد. به این معنی که به جای اینکه دستها فوراً به پایین آورده شوند، باید آنها را در ناحیه ی میانی سینه قرار داد تا مچ ها ،سینه را لمس نمایند . این امر موجب تسهیلِ بیشترِ فرآیندِ جذبِ آگاهی الهی بر طبق اصلِ تمثیلی می شود. بنابراین ، آگاهی الهیِ اصل ِتمثیلی که در ابتدا ازطریق سر انگشتان وارد شده بود، اکنون به ناحیه ی میانِ سینه به جایگاهِ آناهات – چاکرا Anahat-chakra انتقال می یابد . درست مانند آدنیا چاکرا، آناهات چاکرا هم ارتعاشاتی که بیشتر

ساتویک هستند را جذب می کند. بوسیله ی لمس مچ با سینه ، آناهات چاکرا فعال شده و به جذبِ بیشترِ ارتعاشات ساتویک کمک می کند. ، آناهاتچاکرای فعال شده ، حسِ معنوی و سرسپردگی در سالک را بیدار می کند.

در این مرحله از دعا ( مودرا) فرد باید درون گرا باشد و بر تجربه ی بودن در حضورِخداوند، تامل نماید.
5 .2 .1 وضعیتِ درستِ سر در هنگامِ نیایش
Correct posture when praying
Final prayer position

نکات قابل توجه:

بدن باید خمیده باشد نه راست .
انگشتان باید به موازاتِ پیشانی باشند. انگشتان نباید تحتِ فشار باشند ، بلکه باید آزاد باشند.
انگشتان باید به هم بچسبند – و جدا از یکدیگر نباشند.
شست باید به آرامی ناحیه ی آدنیا- چاکرا Adnya-chakra را لمس کند.
دست ها باید به آرامی ، و با فاصله ای اندک بین کف دستها، برروی یکدیگر قرار گیرند. برای سالکان با سطح معنوی، بالای50 %احتیاجی به فاصله ی بینِ کف دست ها نیست .

5 .3 چه زمانی دعا کردن همراه با حسِ معنوی است؟

نمودار زیر نشان می دهد در زمانی که فردی با سطحِ معنوی 50% با حسِ معنوی دعا می کند، چه اتفاقی می افتد. به این مسئله ی مهم باید توجه داشت که افرادی که درمجاورتِ فرد هستند، نیز از مزایای آگاهی الهی (چایتانیا – (Chaitanya فرد دریافت کننده برخوردار می شوند.

(رجوع شود به آن قسمت از نمودار که نشان می دهد 5% از ارتعاشاتِ آ گهی الهی به خارج از بدن منتقل می شود.) به این دلیل است که اغلبمشاهده می شود زمانی که افراد ، همراه با حسِ معنوی دعا می خوانند ، حسِ معنوی افراد دیگری که در مجاورت هستند، نیز فعال می شود

.

5. 4 آیا هرزمان که دعا می کنیم ، باید در این وضعیت قرار بگیریم؟

اگر فردی در سطح بالاتر معنوی باشد ( بالای 50%) ، ارتعاشاتِ الهی ناآشکار ( ناپیدا) مستقیماً از خودِ براهما رانداBrahmarandhra دریافت می شود . براهماراندا Brahmarandhra یک بخشِ ناآشکار باز در بالای ساهاسرار- چاکرا Sahasrar-chakra است ( مطابق با علم معنوی کوندالینی یوگا – Kundalini yoga ) که به ذهن و خرد جهانی متصل است. این گشایش ناآشکار، در افرادِ با سطح پایین معنوی، بسته است. عامل اصلی که براهماراندا Brahmarandhra را باز می کند، سطحِ پایینِ منیّت است . در این مرحله از رشدِ معنویِ ما، نیاز به وضعیتِ مودرای دعا با توضیحات ذکر شده ، کمتر و کمتر می شود.

کانال رسمی دعاگو . کانال ادعیه و اذکار و علوم غریبه, [۰۳.۰۹.۱۷ ۱۱:۲۸]
با این وجود ، اگر سطح معنوی فردی بین 50% و 80% باشد، و دعا ی خود را با مودرا ی توصیه شده هماهنگ کند، آنگاه منفعتِ بیشتری از آگاهی الهی را دریافت خواهد کرد. این منفعت اضافی، 30% بیشتر از فردی با سطح معنوی 50% خواهد بود و با اضافه شدن سطح معنوی، سهمِ آن کمترو کمتر خواهد شد.

از آنجایی که بیشترِ افراد درسطح معنوی بالا نیستند ، قادر به دریافتِ ارتعاشاتِ الهی از طریق براهماراندا Brahmarandhra نخواهند بود.با این وجود، اغلب افراد (با سطح معنوی 60-30% ) ، قادر به دریافتِ ارتعاشاتِ ناآشکار از طریق انگشتان خود (اما به میزانِ کمتر) هستند، چون سرانگشتان ما، به دریافت و فرستادن انرژی ناآشکاربسیار حساس هستند . برای افرادی که در این سطح هستند، بهترین روش، استفاده ازوضعیتِ نیایش (مودرا) پیشنهاد شده در بالا است. تمامی عواملِ دیگر، یکسان هستند. با دعا کردن همراه با مودرای توصیه شده، دعای شخص، به میزانِ 20% کارآیی بیشتری خواهد داشت ، نسبت به زمانی که دعای آنها با مودرا همراه نیست.
5. 5 مقایسه ی تاثیرات وضعیت ما

ما در هنگامِ نیایش، دستها را به صورت مختلف قرار می دهیم . با انجامِ تحقیقات معنوی در موردِ وضعیت های مختلف ( مودرا) در نیایش ،به این موارد دست یافته ایم . یافته ها یه شرح زیراند:
Efficacy of varioius prayer positions

پاورقی ها:

100% هنگامی است که از تمامی منافع معنوی بهره مند می شویم ، که در نتیجه ی آن رسیدن به خداوند است .
سطح آشکار اصل تمثالی، یعنی ، سطح تمثالی بالاتر، متوسط یا پایین تر.
در صد رسیدن به اصل تمثالی.
نشان گر این امکان است که انرژی منفی ، با دخالت در دعای شخص، از ایمانِ فردِ سالک می کاهد. . این انرژی های منفی، با دخالت در دعا ، موجب می شوند تا دعاها برآورده نشوند، بنابراین ، ایمانِ فرد را ضعیف میکند.

سعی کنید تجربیات ناآشکار را خودتان انجام دهید. بنابراین یک دعا را به صورت وضعیت های مختلف مودرا در بالا ، جداگانه انجام دهید.

در بعضی اوقات، افراد در هنگام دعا خواندن ، دست های یکدیگر را می گیرند. این نیز یک تمرین معنوی اشتباه است ؛ چون اگر فردی که درکنار ما قرار دارد تحتِ تاثیر انرژی منفی باشد،احتمال دارد که انرژی منفی او به ما منتقل شود.

رجوع به مقاله ” چه تعداد ازجمعیت دنیا تحت تاثیر انرژی منفی هستند ؟


6 . خلاصه ای از نکاتِ شیوه ی دعا کردن .

سطح معنوی فرد نشان می دهد که یک فرد دعا را برای رشد معنوی می خواهد یا منافع مادی. بسته به نوع دعا ، تمثال ها با سطحِ بالاتر یا سطحِ پایین تر، با احترام پاسخ گوی دعای فرد هستند.
حسِ معنوی همراه با هر دعا ، اثرِ مثبتی بر کارآیی دعا ی فرد دارد.
بسته به نوعِ وضعیت ( مودرا) استفاده شده ، منافعی که فرد از دعا بدست می آورد، متفاوت است .
سایرِ عوامل یکسان هستند ، استفاده از (مودرا) وضعیت پیشنهاد شده برای دعا کردن، شانس برآورده شدنِ دعا را تا 20% افزایش می دهد.
دعاها ی خوانده شده بوسیله ی افراد با سطحِ پایینِ معنوی، در موردِ مشکلاتِ جمعیتی ، مانند صلح جهانی یا کاستن از گرمای زمین ،تاثیری ندارد.
وقتی شخص همراه با دعا کردن ، سپاس می گوید، تاثیرِ دعای او بیشتر می شود.

نقش سرنوشت روی پوست آهو، به رنگ زعفران
در دل آرزو می‌کردم چیزهایی که شنیده‌ام فقط یک شوخی باشد.

با خود فکر می‌کردم که در این سال‌ها آن‌قدر به تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اضافه شده که نه‌تنها ریشه بی‌سوادی در کشور در حال برکنده‌شدن است، بلکه حالا دیگر دید مردم عادی هم آن‌قدر بازشده که ترجیح می‌دهند حل مشکلاتشان را به کارشناسان بسپارند.

جایی خوانده بودم که یک روانشناس گفته بود: افسردگی در جامعه حاکم شده که نشان از بلوغ فکری دارد؛ اگر در گذشته کسی مشکل فکری داشت و به او پیشنهاد می‌شد پیش روانشناس برود او با سردی برخورد کرده و می‌گفت «مگر من دیوانه هستم؟» اما امروزه اگر کسی مشکلی داشته باشد و جایی بگوید که برای حل آن پیش مشاور روانشناس می‌روم، این بار مخاطب است که می‌گوید «آدرسش را به من هم بده». با وجود این، چیزهایی در تهران که در هر کوچه و پسکوچه‌اش یک دانشگاه یا یک مؤسسه آموزشی پیدا می‌شود، … نه ممکن نیست!

باید از مغازه‌داران آدرس می‌پرسیدم.
«آقا این پاساژ… کجاست؟ من مشکلی دارم که آدرس اینجا را به من داده‌اند. دنبال مغازه‌ای می‌گردم که….»
حرفم را خوردم.
«دنبال مغازه‌ای هستم که شنیده‌ام دعا می‌فروشد.»

مغازه‌دار انگار می‌دانست چه می‌خواهم بگویم. بدون اینکه تعجب کند با دست، کوچه سمت چپ را نشان داد. معلوم بود که جای مشهوری است که سؤال من تمام نشده آدرس را گرفتم. خود را میان مشتریان مغازه‌داری که آدرس را داد مخفی کردم تا او با چشمش مرا دنبال نکند. لابد می‌ترسیدم که بعد از رفتن من برای همکارانش با طعنه و تمسخر از من بگوید.

دور تا دور پاساژ مغازه‌های سنگ‌فروشی و حکاکی روی سنگ و طلا و نقره بود. ظاهرا هیچ‌چیز غیرعادی به‌نظر نمی‌رسید. با دقت بیشتری نگاه کردم؛ مغازه‌ها ویترین‌هایی شبیه به میز داشتند که صاحبانشان پشت آنها نشسته و در حال حکاکی روی انگشترها بودند.
مشتری می‌گفت: به من گفته‌اند النگو حتما باید مسی باشد وگرنه این دعا تأثیر نمی‌کند. مغازه‌دار گفت: حالا همین را ببر، شاید کارت راه افتاد. اگر نشد ما خودمان اینجا دعاهایی داریم و می‌توانیم کمکت کنیم.

ورقه‌های قطور مستطیل‌شکلی که به‌نظر می‌رسید پوست حیوان یا چیزی شبیه آن باشد و روی آنها با حروف الفبا جملات نامفهومی نوشته شده بود؛ زیر ویترین مغازه‌دار پر بود از این‌جور چیزها. در دیگر مغازه‌ها هم این صحنه‌های تکراری دیده می‌شد. کتاب‌هایی هم با عناوین عجیب و غریب در ویترین‌ها به چشم می‌خورد. دل و جرات پیدا کردم و جلو رفتم: ببخشید آقا این چیه؟
– رمل
– این یکی؟
– اسطرلاب
– و این کاغذ‌های قطور؟
– دعا
– چه جور دعایی؟
– ما همه‌جور دعایی داریم؛ از بازکردن بخت بگیر تا بستن دهان مادر شوهر. مشکل شما چیه؟ اگه چیزی نیاز دارید بگید تا کمکتون کنم.

پرسیدم: چرا کاغذ اینها این‌قدر قطور است؟

مغازه دار گفت: اینها را روی پوست آهو با آب زعفران نوشته‌اند. طریقه استفاده از هر کدام را هم بخواهید خودم به شما می‌دهم. کمی به کتاب‌ها نگاه کردم‌. اسامی آنها ناآشناتر از آن بود که من از آنها سر در بیاورم؛ تسخیر روحانیات و عزائم جنیان، تعویزات – طم طم هندی در علم طلسمات و عزائم جنیان و پریان و… .

مغازه‌دار در مورد کتاب‌ها گفت: با اینها خودتان هم می‌توانید این دعاها را بنویسید و مشکلتان را حل کنید. طریقه استفاده از آنها نیز در همین کتاب‌ها موجود است. دوباره پرسید که مشکلم چیست و دنبال چه چیزی هستم! گفتم: مشکلی دارم که یکی از آشنایان نشانی اینجا را به من داده است اما اول باید مطمئن شوم. مغازه‌دار که مرد جوان و درشت‌اندامی بود خندید و گفت: خانم مطمئن باشید. ما خودمان هم استفاده کرده‌ایم و نتیجه هم گرفته‌ایم.

او توضیح داد که این دعاها با حروف ابجد نوشته شده است و جای اسم متقاضی و مادرش در آن خالی است! این دعاها را به گفته او سید نابینایی(!) می‌نویسد و برای آنها می‌فرستد. مغازه‌دار ادامه داد: ما خود پخش‌کننده به تمام تهران هستیم. با استفاده از اینها دیگر نیازی به کتاب ندارید و روش استفاده را هم خودم به شما می‌گویم. کارت مغازه را هم روی میز گذاشت و گفت: اگر با این شماره تماس بگیرید با پیک موتوری هم برایتان می‌فرستیم و نیازی به رفت‌وآمد شما نیست.

این سحریات معجزه‌آسا آن‌قدرها که فکرش را بکنید هم گران نبود و با4-3 هزار تومان می‌توانستید برای حل مشکلات دست به دامن این کاغذها شوید.

مغازه‌دار می‌گفت: این دعاها خواستار، زیاد دارد و خانم‌ها بیشتر برای گشایش کار و باز‌کردن بخت سراغ ما می‌آیند.

به ادعای او از این کتاب‌ها هر جای شهر که بگردیم می‌توانیم پیدا کنیم اما این دعاها تأثیر بیشتری دارند چون ما خود به‌تنهایی نمی‌توانیم دقیقا آنچه کتاب گفته را انجام دهیم. کارت را برداشتم و به‌دنبال این کتاب‌های پرطرفدار از بازار بزرگ راهی خیابان انقلاب شدم؛ مرکز کتاب تهران.

سوغات هند و پاکستان

باور کردنی نبود؛ این کتاب‌های معجزه‌آسای پرطرفدار یکی در میان بین کتاب‌های فال قهوه و فال ورق خودنمایی می‌کردند. دوباره همان نام‌ها: مفاتیح‌المغالیق، تسخیر روحانیات و عزائم جنیان، رجوع به همزاد و… . قیمت زیادی هم نداشت. از همه جالب‌تر دستفروشی بود که در هیچ‌یک از فرارهای دستفروشان از دست ماموران شهرداری شرکت نمی‌کرد و به‌طور تخصصی فقط از این کتاب‌ها می‌فروخت؛ اسرار و رموز انرژی کی و فنگ‌شویی از ملاصدرا، جفر اعظم در علوم غریبه، اسرار و رموز علم نجوم در علوم غریبه و… .

این کتاب‌ها بسیار قطور بود و بسیار گران‌تر از کتاب‌های دیگر دستفروشان. دستفروش ثابت‌قدم می‌گفت که حضرت آقا […] خود این کتاب‌ها را بیرون فرستاده‌اند تا مردم یاد بگیرند برای خود موکل احضار کنند و مشکلاتشان را حل کنند. حالا این حضرت آقا[…] کیست و به چه حقی کتاب‌ها را به اسم بزرگانی چون ملاصدرا و… آن‌هم گاه به‌صورت دستنویس، جلدی
12-11 هزار تومان به دست دستفروش می‌فروشد، خدا می‌داند. همان موقع مشتریانی 7-6 جلد از این کتاب‌ها را خریدند، بدون آنکه قیمت برایشان مهم باشد.

در راسته کتابفروشی‌ها، انتهای یک پاساژ، کتابفروشی را پیدا کردم که صاحبش اطلاعات زیادی در این باره در اختیارم گذاشت. صاحب مغازه گفت: این کتاب‌ها از هند و پاکستان وارد ایران می‌شود، برخی از صفحات آنها هم در یک کتاب چند بار چاپ می‌شود تا کتاب قطورتری تهیه شده و با نام دیگر و قیمت بیشتر به فروش برسد.

مغازه‌دار گفت که معمولا هفته‌ای 18- 17جلد از این کتاب‌ها می‌فروشد و بسیار هم طرفدار دارد، اما خودش به آنها اعتقادی نداشت.

در سوره بقره آمده است که خداوند 2 فرشته هاروت و ماروت را در قالب انسان برای راهنمایی مردم می‌فرستد تا مردم را از حقیقت سحر آگاه کنند و از عمل به آن باز دارند. در آنجاست که می‌فرماید: هر که این معامله (سحر و جادو) کند در آخرت اصلا بهره نیابد(آیه 102). همچنین حضرت علی(ع) در قرب‌الاسناد، شماره152 می‌فرماید: «کسی که چیزی از سحر و جادو بیاموزد کافر شده و از تحت ولایت خدا خارج شده و حد او قتل است مگر توبه کند.»

دیدگاه کارشناسان

به گفته مظهر قراملکی، استاد فقه و اصول دانشکده الهیات دانشگاه تهران، خرید و فروش سحر و جادو جزو مکاسب (کسب‌وکارهای) حرام است.

در کتاب لمعه دمشقیه، در بخش متاجر آمده است: یاد‌گیری یا یاددادن جادوگری یعنی کلام یا نوشته‌ای که به واسطه آن ضرری در بدن یا عقل کسی که این کار نسبت به او انجام می‌شود، حادث گردد، و کهانت (یعنی کاری که موجب اطاعت برخی از جن می‌شود) و قیافه‌شناسی (یعنی استناد به علائم و نشانه‌هایی که الحاق نسب و مانند آن بر آن مترتب می‌شود) حرام است.

همچنین طبق ماده190 قانون مدنی، جهت معامله باید مشروعیت داشته باشد؛ یعنی اگر مورد معامله حرام باشد، آن خرید و فروش باطل خواهد بود.

قراملکی می‌گوید: اسلام می‌خواهد که همه چیز به شکل طبیعی خود باشد و مردم حتی برای حل مشکلات خود پیش متخصص آن بروند. حتی وقتی حضرت علی(ع) ضربت خوردند پسرانشان یک پزشک متخصص یهودی را بر بالین ایشان آوردند. این رفتار بزرگان، همه برای آموزش مردم بوده است.

او در ادامه تأکید می‌کند: براساس فقه، هر چیزی که مایه فریب و سردرگمی دیگران باشد حرام است، حتی اگر تحت عنوان علوم غریبه یا چیزهایی از این قبیل باشد.

اما یک روانشناس بالینی در تحلیل چرایی گرایش مردم به چنین کارهایی برای حل مشکلاتشان می‌گوید: « متأسفانه ما یک بیماری داریم به نام خودشیفتگی فرهنگی و برخی از سنت‌های به‌جامانده از گذشته برای ما تا حد زیادی مسموم هستند».

بهروز معبودیان می‌گوید: رگه‌های خودشیفتگی فرهنگی وقتی خود را نشان می‌دهد که نمی‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم و به سمت کارهایی چون سحر و جادو روی می‌آوریم. هرچه میزان تحصیلات فرد پایین‌تر و از محیط مدنی دورتر باشد اینگونه رخدادها بیشتر خودنمایی می‌کند. مثلا اینگونه مسائل در روستاها بیشتر نمود دارد. بچه‌ها هم این چیزها را از خانواده‌های خود می‌آموزند چرا که در اعتقادات خانواده‌های آنها وجود داشته است.

او معتقد است: آموزش‌های علمی و عملی در کشور ما ناکافی هستند و فرد با برخورد به یک مشکل دچار افسردگی می‌شود و توانایی روبه‌راه‌کردن مشکل خود را ندارد چرا که آن‌قدر آموزش ندیده و آگاهی ندارد که بداند وقتی مشکلی دارد باید نزد کارشناس مربوطه برود یا با یک مشاور مشورت کند. این روانشناس بالینی اضافه می‌کند: طبق آمار، یک‌چهارم مردم ما درجاتی از اختلالات روانی دارند که باید درمان شوند. از این میان 2درصد دچار جنون هستند.

بهروز روزبیانی، روانشناس بالینی هم می‌گوید: تا انسان‌های ساده‌لوح وجود دارند این سوءاستفاده‌ها هم وجود دارد. اعتماد به نفس پایین و احساس ناتوانی در برابر حل مشکلات باعث می‌شود فرد آنطور که باید به‌دنبال حل مشکلات خود نرود و به کارهای غیرعقلانی دست می‌زند تا به آرزوهای دست‌نیافته خود برسد.

او اضافه می‌کند: آموزش‌های ما در این زمینه بسیار ضعیف است. از دید روانشناسی، بخشی از افرادی که ادعا می‌کنند با نیروهای ماورائی در ارتباط هستند یا چیزهایی می‌بینند که دیگران نمی‌توانند ببینند، بیمارند که البته در آسایشگاه‌های روانی هم از این‌گونه افراد بسیار هستند.

به اعتقاد روزبیانی کسانی که ادعای داشتن قدرت سحر و جادو می‌کنند از دید روانشناسی ناسالم هستند و البته کسانی که دنبال آنها می‌روند نیز همین‌گونه هستند.

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *