خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع)

نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع)

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع)
نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع)

نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع),نماز مجرب برای ازدواج,نماز سریع الاجابه از امام علی برای ازدواج,نماز بسیار مجرب برای رسیدن به زن و همسر خوب,نماز مجرب از امام علی برای یافتن همسر خوب و مناسب

نماز مجرب برای ازدواج و رسیدن به زن خوب به توصیه امام علی (ع)

یکی از مهمترین دغدغه های دوران جوانی بحث ازدواج و یافتن همسر آینده هست ،‌که این امر دارای مراحل متعددی است .

مرحله اول : انتخاب همسر مناسب

مرحله دوم : خواستگاری

مرحله سوم : دوران نامزدی

مرحله چهارم : شروع زندگی و همسرداری

 ************************************

اگر کسی می خواد زندگی با آرامش و راحتی داشته باشه باید در خصوص تمامی این مراحل دقت لازم رو بکنه و به تعبیر دیگه با مطالعه جلو بره

من قصد ندارم در اینجا راجع به هر یک از این مرحله ها صحبت کنم ( البته شاید بعدا این کار رو کردم ) ولی خوبه بدونید در اسلام برای تمامی مقاطع زندگی از جمله ازدواج دستورالعمل ها و راهنمایی های جالبی ارائه شده که علاقه مندان می تونن برای اطلاع بیشتر به مطالعه کتاب هایی که در این زمینه به نگارش در اومده مراجعه کنند .

اما پیشنهادی که می خوام به کسانی که قصد ازدواج دارند و به تعبیر دیگه به دنبال همسر یابی هستند ، بدم خواندن نماز ازدواجی هست که از طرف حضرت علی علیه السلام پیشنهاد شده و در این نماز علاوه بر اینکه ملاک های یک زن شایسته برای زندگی بیان شده ، حضرت علی علیه السلام وعده داده که  هر که این نماز رو بخونه چنین زنی نصیبش می شه .

من هم پیشنهاد می دم برای رسیدن به یک زن خوب حتما این نماز رو بخونید نه یک بار بلکه تا زمانیکه چنین زنی نصیبتون بشه

امیرالمومنین على علیه السّلام فرموده اند : هر کس از شما براى ازدواج تصمیم گرفت، دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت سوره حمد و یس را قرائت کند و پس از آن حمد و ثناى الهى را بجاى آورد، و بگوید:

« اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَةً صَالِحَةً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا أَسْأَلُکَ وَ لَا أَجِدُ إِلَّا مَا قَسَمْتَ لِی »

ترجمه دعا : « خدایا! زن صالح، با مودّت، پر اولاد، سپاسگزار، قانع و تسلیم و با غیرت نصیب من گردان، که اگر خوبى کنم سپاسگزار باشد، و اگر خدا را فراموش کردم مرا یاد آورى کند، آنگاه که خانه را ترک مى‏کنم حافظ زندگى و آبرو باشد، و آنگاه که به خانه مى‏آیم مرا خوشحال و مسرور کند، اگر به او دستور دادم اطاعت کند، و اگر براى او قسم خوردم آن را بپذیرد، و اگر نسبت به او عصبانى و خشمناک شدم مرا راضى و خرسند گرداند. اى خداى صاحب جلال و بزرگوارى! چنین زنى را قسمت من گردان، زیرا من از آستان پر عظمت تو کمک مى‏گیرم، و جز آنچه تو قسمت من مى‏کنى، چیزى را سراغ ندارم.»

حضرت على علیه السّلام فرمود: اگر کسى این نماز و دعا را انجام دهد، خداوند خواسته او را اجابت مى‏نماید. (نوادر راوندى-ترجمه صادقى اردستانى، ص  282 – نماز و دعا براى ازدواج)

توجه:این نماز نیم ساعت بیشتر از وقت شما را نمی گیرد

نکته:تمام نمازهای مستحبی برای اینکه انسان به خدا نزدیکتر شود قانون خاصی برای اینکه حتما مانند نمازهای واجب بایستید ندارد و در همه حال میتوانید بخوانید یعنی شما در حال رفتن به سر کار باشید و یا در حال رانندگی باشید یا هر حالتی میتوانید نماز مستحبی بخوانید. البته هر چه به حالت نمازهای واجب نزدیکتر باشد بهتر است.

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *