خانه / مطالب متفرقه / خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی

خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی
خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی

خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی,اسم اعظم الظاهر,الظاهر یکی از اسماء الهی,نام زیبای الظاهر از نامهای خداوند,الظاهر یعنی پیدا از اسم های اعظم خداوند,اسم اعظم ظاهر از اسم های زیبا و نیکوی خداوند,ظاهر شدن امری پنهان و حاصل شدن کشفیات با گفتن نام الظاهر,ذکر یا ظاهر برای رجال الغیب شدن,فضیلت و خواص فراوان گفتن ذکر یا ظاهر

خواص و فضیلت نام زیبای الظاهر (پیدا) از اسماء زیبای الهی

هُوَ الأوَّلُ وَ اأخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الباطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیءٍ عَلیمٌ )اول و آخر و پیدا و پنهان اوست و هم او به همه امور، عالم و داناست. ((25)

« ظاهر» برگرفته از « ظهور» می تواند باشد و یا از« ظَهر» که به معنی پشت است. وجود، یکی مربوط به ذات (واجب الوجود) و یکی مربوط به غیر ذات( ممکن الوجود) می باشد. خداوند، واجب الوجود و مخلوقات، ممکن الوجود هستند. خداوند، غائب است یعنی پنهان. در « قل هو الله احد»، « هو» اشاره دارد به ضمیر غائب معین. علم و حیاة و قدرت، عین ذات خداست. علم، غائب است. عِالم، علم به علم خود دارد اما علم او دیده نمی شود. سخنی که از عِالم ، ظهور پیدا می کند، ظهور علم اوست.

ذات خداوند شناختنی نیست و هیچ کس راه به آن ندارد، خلقت تمام ممکنات، ظهور قدرت خداست و همه مخلوقات، آیات و مظاهر صفات او هستند که با شناخت هر یک می توان صانع آن را شناخت.

مظهر تام و تمام صفات خداوند، چهارده نور پاکند؛ یعنی محمد(ص) و آل محمد(ع) و با شناخت آنها کامل ترین شناخت نسبت به خداوند میسر می شود. لذا خداوند آنها را برای انسانها جهت شناخت و تقرب به خود وسیله قرار داده است، چنانچه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می فرمایند:« بِنا عُرِفَ اللهُ وَ بِنا عُبِدَاللهُ» (به وسیله ما، خداوند شناخته شده و به وسیله ما خداوند عبادت می شود. )(26)

خداوند متعال از یک نظر، غائب است و از یک نظر، ظاهر است. او غائب است از چشم سر( حواس) و ظاهر است بر چشم سِرّ ( دل).

خواص:

1- به جهت ظاهر شدن امری پنهان و حاصل شدن کشفیات در هر روز 1106 مرتبه ذکر « یا ظاهر» گفته شود.

2- اگر بخواهد که از رجال الغیب شود و وجود مقدس امام زمان(ع) بر او ظاهر گردد روزی 1106 مرتبه ذکر « یا ظاهر» را بخواند.

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *