خانه / مطالب متفرقه / توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین

توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین را برای شما عزیزان قرار دادیم .

توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین
توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین

پس دایرة الدوائرِ هستی,توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین,حرف شین,تشریح و تفسیر حرف شین,مقام دنیا در عدد 6

توضیح و شرح دایره هستی به حرفِ شین

 *1)در عدد به یک “ش” جلوه می‌کند یعنی یک حرف.

 

 *2) همانطورکه در کتاب عرفان عدد 10 بطور کامل توضیح داده شد: سِرّ شناخت پروردگار عالم به اسم مبارک اَحد جلّ‌جلاله به عدد ابجد 13 است که برابر با جایگاه عددی حرفِ م به عدد ابجد 40 است و در ظهور اسمائی به عدد 4 ارکان و جلوه طهارتِ 40 به نام اسم مبارک سبحان (جایگاه عددی سبحان=40) که تنزیه و تسبیح را در کلّ اسامی پروردگار عالم که شمارش نمی‌شود، جلوه فرمود. اگر ارقام 13 را با هم جمع کنیم می‌شود 4(=3+1) که حرف ش؛ خودش یک و 3 نقطه دارد رویهم می‌شود 4! پس در دایره هستی، 4 ارکان افشا می‌شود.

 

 *3) اگر به سه حرف شین بنویسیم در واقع در2 قسمت ظاهر می‌شود: ش- ین یعنی حرفِ ش می‌شود زُبُر و حروفِ ین می‌شود بینه. چقدر زیباست که در ترازوی حقیقی معنی این حرف، در مقام عددی عدد 300 (=ش) روبروی عدد 60 (ین) قرار می‌گیرد (که برابر با عدد ابجد حرفِ س است)، درواقع حرفِ ش در مقابل حرفِ س می‌باشد! یعنی حرفِ ش، وزنه‌ی بیان کننده حرفِ س است.

 

چنانچه می‌دانید حرفِ س؛ قلب قرآن و میزان حروف، قلب عالم امکان، سِرّالحروف و مقام جمع الجمعی حروف است. چنانچه حیات هر وجودی به قلب آن و قلب قران؛ سوره مبارکه یس و قلب همه‌ی هستی ؛ وجود مبارک حضرت مهدی صلوات الله علیهم اجمعین است که ایشان قلب عالم کون و مکان و قلب عالم امکان و قلب عالم هستی الی یوم القیامة می‌باشد. در مقام جمع الجمعی تمام خانواده محترم ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین، آل یاسین خوانده می‌شود و در زیارت آل یاسین، مقامات وجودی را بیان می‌فرماید و حقایق هستی (چه در دنیا و چه در آخرت) تعریف می‌شود.

 

*4) حرفِ شین به عدد 9 تعریف می‌شود زیرا 3 حرف است و 6 نقطه دارد که رویهم می‌شوند 9. حال خوب دقت کنید! تمام دایره از نقطه مرکزی که شروع خلقت خشکی روی زمین است {که به کلمه ارض خوانده می‌شود} به شعاع 9 (چون سقف اعداد از 9 بیشتر نیست)، محیط دایره {که دحو الارض خوانده می‌شود} کشیده می‌شود.

 

*پس به عدد  9(تمام شناسایی حروف شین با نقطه‌هایش ) و عدد 3(سه حرفِ ش-ی-ن ) و عدد 6 ( 6 نقطه‌ی حروف شین ) اسرار این دایره افشا می‌شود که به سه عدد 9 و 3 و 6 می‌باشد. اگر این اعداد را در هم ضرب کنیم (6×3×9) می‌شود 162 که برابر است با ظهور و خلقت اشرف مخلوقات؛ وجود مبارک انسان (البته انسان کامل) که خداوند کریم در کلام مبارکش می‌فرماید: “فتبارک الله احسن الخالقین”. و انسان در مقام عبودیت می‌تواند عابد خداوند جلّ ‌عظمته باشد یعنی عبدالله باشد و با بندگی خالصانه به پیشگاه نورانی و سبحان پروردگارش راه یابد یعنی به مقام عند ربهم یرزقون برسد.

 

  

 

مقام دنیا در عدد 6

 

**خوب دقت کنید! اول اینکه مقام دنیا خیلی بالاست زیرا که جایگاه شهادت است و دوم اینکه افشاءِ اسرار عدد 6 (در دنیاست) که خداوند کریم در سوره مبارکه حدید آیه 4 فرمود: خلق السموات و الارض فی ستة ایام ؛ خلق کردم آسمانها و زمین را در 6 روز. اما این دو تعریف جای توضیح بیشتری دارد که شنیدنی و خواندنی است و جای تأمل و تفکر دارد ! عزیزان امیدوارم که با جان دل این مباحث را بخوانید و بیندیشید:

 

**1)  اول اینکه دنیا ، جایگاه شهادت است  . زیرا آنچه در عالم بالا بصورت سِرّ خلق شده ، در ظهور به عوالم پایینی قرار می‌گیرد اما تا در دنیا نمی‌آمد ، مشاهده نمی‌شد و به ظهور وجودی از نظر مادی نمی‌رسید. پس خلقت خالق بی‌همتا در عالم دنیا، مشهود است و از هر ذره‌ای چه بصورت جمادات و چه نباتات و چه حیوانات و یا انسان و یا حتی همه‌ی موجوداتی که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند و یا اصلا شاید فقط احساس می‌شوند مثل گازها و هوا و … ، همه به یک صورت در دنیا به مقام شهودی و ظهوری می‌رسند.

 

شاید این یکی از اسراری است که خداوند یکتا در آیه 20 سوره مبارکه فصلت می‌فرماید: حتی إذا ما جاءوها شهد علیهم سمعهم و ابصارهم و جلودهم بما کانوا یعملون؛ تا چون بر دوزخ رسند آن هنگام گوشها و چشمها و پوست بدنهایشان بر جرم و گناه آنها گواهی دهند. یا در آیه 65 سوره مبارکه یس می‌فرماید: “الیوم نختم علی افواههم و تکلّمنا ایدیهم و تشهد ارجلهم بماکانوا یکسبون؛ امروز است بر دهان آن کافران مُهر خموشی نهیم و دستهایشان با ما سخن گوید و پاهایشان به آنچه کرده‌اند گواهی دهد”.

 

بنابراین آن روز زبان نطق دنیایی بسته می‌شود و تمام وجود در مقام شهادت، گواهی می‌دهند. پس فقط دنیاست که عالم نطق است.و همه در نقطه ظهور می‌کند. چنانچه پرگار آفرینش از نقطه ، کمان دایره‌ی حدود الهی را می‌کشد. جنین در دایره رحم مادر بصورت نطفه، دایره زندگیش دحوالارض می‌شود! نگاه از نقطه سیاهی چشم دیدگاه ظاهری و باطنی را می‌بیند و می‌اندیشد و فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند . همه درنقطه قلب به تغییراتی اساسی ، به واقع قلب به میم می‌شود.

 

آیا اینجا تفکر و تأمل ندارد که خداوند بالاترین مقامات زندگی انسانی را در پایان عمر به شهادت تعریف می‌کند! آن زمانی است که انسان به بلوغ مقام فکری و عقلی و ایمانی و تربیتی  و عملی در شریعت و طریقت  و حقیقت شیعه و پیرو امام معصومِ صلوات الله علیهم اجمعین زمانش برسد.و انتخاب زیبای خود را در حیات دنیوی برای خروج صحیح (از دنیا) ، به تولد و زنده شدن واقعی برساند. و حیات وجود جسمانیش را در شهادت تقدیم خالق مهربانش کند . اینجاست که خداوند کریم می‌فرماید: ولاتحسبنّ الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربّهم یرزقون؛ نپندارید کسانی که در راه خدا شهید شدند مردند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و نزد پروردگارشان متنعّم خواهند بود. (آیه 169 سوره مبارکه آل عمران)

 

پس کلّ دنیا در مقام شهادت می‌شود کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا. پس تا آخر عمر دنیا، راه شهادت باز است و دعوت نامه برقرار است که هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله.

 

**2) امام شهدا  : در مقام سید الشهدایی ، وجود مبارک اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار دارد که تولد و شهادت وجود نازنینش استثنا است. چنانچه می‌دانید ایشان 6 ماه در حمل مادر بزرگوارشان بودند. پس عدد 6 ، افشای وجود مبارک آقاست! خوب دقت کنید که عدد 6 به حروف در فارسی، شـِش می‎شود که دو تا حرفِ ش است و درواقع شین. پس بلوغ 9 در باطن شین قرار گرفت و امام حسین علیه السلام از بدو تولد به عدد 10 بدنیا آمد {یک وجود مبارک خودش + 9 ذریه معصوم صلوات الله علیهم اجمعین در بطنش (10=9+1)}. پس او حامل بلوغ گنج 9 است. بنابراین اسرار دایره خلقت

 

زندگی مبارکش که محیط بر همه‌ی عوالم هستی است حیات را در عدد 6 ظهور داد و بلوغ هدایت را به 9 ذریه معصومش صلوات الله علیهم اجمعین.

 

 

 

حال خوب دقت کنید! شعاع دایره 9 است و قطر دایره می‌شود 2 تا شعاع یعنی 2 تا 9 ، که درواقع شِ بعدی را ظاهر می‌کند. پس تمام دنیا در ظهور ش ـِش  روز قرار می‌گیرد. هر جنینی در شکم مادر اگر به عدد 6 (ماه) متولد شود، زنده نمی‌ماند. اما اگر به شرط شهادت، عمرمان تمام شود، نه تنها نمی‌میریم بلکه زندگی جاوید در پناه خداوند منان و در پیشگاه قرب او پیدا می‌کنیم که آنجا فوز عظیم است. اللهم الرزقنا

 

پس امام حسین علیه السلام 9، (نُهِ) در باطنش، باطن شِش حمل اوست (چون 6 ماهه بدنیا آمد) و ظهور ولایت 9 ذریه‌ معصومش صلوات الله علیهم اجمعین، ششِ دوم حیات جاودانه است که به نهمین ذریه معصومش؛ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کلّ جاودانگیش افشا می‌شود.

 

اللهم عجّل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من انصاره و اعوانه و شیعته.

 

دو عدد 9 در جمع می‌شود 18 که برابر با نام حی خداوند متعال است که در مقام اسماءِ پروردگار عالم ، اُمّ‌ الاسماء نام دارد. در خلقت دنیا در شش روز، ظهورش را می‌بینیم. پس کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا را بصورت مهندسی خلقت درمی‌یابیم. الحمدلله ربّ العالمین.

 

*نکته جالب این است که در دنیا هر ملکی اندازه کلّ ملکیتش چه بزرگ باشد و چه کوچک، سندش را به شش دانگ می‌زنند. حتی در آخرت هم سند ملکیت بهشت و جهنم به 6 دانگ است. پس در واقع هم دنیا بر پایه 6 است و هم آخرت بر پایه 6 است! و میتوان گفت علت اینکه خداوند متعال دنیا را در 6 روز خلق فرمود برای نشان دادن کلّ مالکیتِ عالم خلقت (6 دانگ) به خودش است! و اباعبدالله الحسین علیه السلام هم با تحویل دادن 6 دانگِ تمام وجودش و بندگی کامل و خالصانه‌اش 6 دانگِ بندگی را افشا کرد و پروردگار عالم هم همه‌ی برکات را به ایشان عنایت فرمود.

 

نکته: شاید رمز اینکه اجناسی که به عدد می‌خریم، هر دستش 6 تاست و معمولا 2 دست می‌گیریم که هر دست نقص پیدا کرد از آن یکی جبرانش کنیم ، این باشد که اگر دو عدد 6 و 6 را کنار هم بگذاریم می‌شود 66 که برابر با نام مبارک الله جلّ‌‌جلاله است. این همه زیبایی‌های شناخت اوست!

 

  

 

ارتباط ویژگی‌های سوره مبارکه حمد و امام حسین علیه السلام

 

چنانچه در قرآن کریم آیه 87 سوره مبارکه حجر آمده که قرآن “سبعاً مِن المثانی و القرآن العظیم” است و در واقع قرآن، 2 تا 7 تاست و تمام آسمان‌ها و زمین هم 2 تا 7 تاست. درحالیکه تمام ظرف زمان که شد مادر عمر همه‌ی مخلوقات، در 7 روز هفته غرق است و هر سال 52 هفته دارد که برابر با عدد ابجد کلمه حمد است! و سوره مبارکه حمد شامل 7 آیه است. و جمع اعداد 1 تا 7 می‌شود 28 ، و عدد 28  ؛ تمام حروف و جانِ  تمام اسرار کائنات از عالم سِرّ تا اسفل السافلین ، از ازل تا ابد است. پس او نگهدارنده کلّ 28 حروف قرآن است!

 

عدد 128 معنی می‌شود به 28+100: عدد 100، برابر حرف ق است یعنی نگهدارنده دین، نگهدارنده قرآن، نگهدارنده ولایت و رسالت، نگهدارنده خلوص و بندگی و نگهدارنده کلید و مفتاح بهشت و ناجی همه بندگان گنهکار ! که آقا ، سفینه نجات است.

 

از طرفی در واقع وقتی به حمد می‌رسیم یعنی همه‌ی خلقت از اول تا آخر،  که همه در بسم الله الرحمن الرحیمِ آن غرق است { به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم تمام محتوای قرآن در سوره مبارکه حمد جمع است و همه در بسم الله الرحمن الرحیم…} .

 

 این آیه شریفه، 19 حرف دارد و اسماء مبارک پنج تن صلوات الله علیهم اجمعین هم 19 حرف است که به حرفِ نِ نام حسین علیه السلام که پنجمین معصوم صلوات الله علیهم اجمعین است این 19 حرف تمام می‌شود. امام حسین علیه السلام در باطن، خودش به عدد 10 متولد شده (1 خودش +9 ذریه معصوم در بطنش)، پس حقیقت سِرّ 9 روی 10 (=19) حروف بسم الله الرحمن الرحیم و بعبارتی جان کلّ قرآن، خودش است!

 

در ضرب ارقام 128 به عدد 16 می‌رسیم (16=8×2×1) که جمع ارقام 16 می‌شود 7 (7=6+1) و 7، برابر است با تعداد آیات سوره مبارکه حمد.

 

سوره مبارکه حمد که حامل محتوای کلّ قرآن است از 21 حروف از الفبا تشکیل شده است  که عدد 21، برابر با جایگاه عددی حرفِ ش است، پس سوره مبارکه حمد ، محلّ افشای کلّ قرآن است . قرآن کریم به سوره مبارکه ناس که عدد ترتیب نزولش به قلب مطهر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم 21 می‌باشد، ختم می‌شود. پس تمام قرآن در جایگاه عددی حرفِ ش برای همه مردم افشا می‌شود. در اینجا به خوبی درک می‌کنید که وجود مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام به عدد ابجد نام مبارکش یعنی 128، نگهدارنده‌ی چه محتوایی در عالم خلقت است که مدالش ، ثاراللهی  است ؟!

 

*در کتاب ویژگی‌های امام حسین علیه السلام؛ الخصائص الحسینیه { تألیف آیت الله حاج شیخ جعفر شوشتری ص426 و 427} آمده است  :

 

“ویژگی‌های سوره حمد و حسین علیه السلام: حسین علیه السلام دارای ویژگی‌های نخستین سوره قرآن و ویژگی‌های بسم الله آغاز سوره‌هاست. برای نمونه :

 

نخستین سوره قرآن، سرآغاز کتاب خداست و حسین علیه السلام نیز سرآغاز صحیفه‌ی شهادت.

 

 

 

سوره حمد اساس و ریشه‌ی کتاب آسمانی است و حسین علیه السلام نیز پدر امامانِ نور. {بحارالانوار ج43ص295} 

 

سوره حمد گنجینه‌ی اطاعت خداست، و حسین علیه السلام گنجینه‌ی شفاعت و وسیله نجات. { بحارالانوار ج44ص242}

 

سوره حمد برای هدایت انسانها کافی است، و حسین علیه السلام نیز برای ارشاد و آمرزش آنان.

 

سوره حمد شفابخش و شفادهنده است و تربت مقدس امام حسین علیه السلام و خون او نیز شفابخش؛ همانند دختر یهودی به برکت قطره‌ای از خون مقدس او .{ بحارالانوار ج45 ص192}

 

همینگونه قطرات اشکی که بر شهادت او جاری گردد، آتشه‌ای ظاهری و باطنی را خاموش می‌سازد، چراکه قطره‌ای از آن اگر به دوزخ فروچکد آتش آن را خاموش می‌سازد. { بحارالانوار ج44 ص290}

 

سوره حمد تضمین‌گر نجات و سعادت انسانهاست، و مِهر به حسین علیه السلام نیز همینگونه است.

 

سوره حمد معادل قرآن است و حسین علیه السلام نیز همینگونه است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم او را همراه کتاب خدا به امانت سپرد.

 

سوره حمد معادل قرآن است و دوبار فرود آمده است و حسین علیه السلام نیز این ویژگی را دارد که دو بار از آسمان نازل و دو بار بالا برده شده است؛ یک بار روح بلندش به هنگام ولادت فرود آمد و در هنگام شهادت نیز همانند دیگر امامان، اما پیکر مطهر او به عالم بالا اوج داده ، آنگاه فرود آورده شد.

 

در روایت آمده است که چون حسین علیه السلام به شهادت رسید و سر مقدسش را سپاه یزید بر فراز نیزه‌ها برد، فرشتگان پیکرش را به آسمان‌ها بردند و در همان شرایط در آسمان پنجمین او را درحالیکه به خون پاکش گلگون بود با چهره آغشته به خون پدرش علی علیه السلام در کنار هم قرار داده و بر قاتلان آنان لعن و نفرین کردند. پس او را در شهادتگاهش فرود آوردند که رمز این کار برای ما ناشناخته است. { بحارالانوار ج45 ص229}

 

در عظمت سوره حمد است که اگر کسی آنگونه که می‌باید آن را تلاوت کند و به ظاهر و باطن آن ایمان داشته باشد، خداوند به هر حرفی از آن پاداشی برتر از دنیا و آنچا در آن است، بدو ارزانی می‌دارد { بحارالانوار ج89ص227و245}

 

ودر عظمت حسین علیه السلام نیز آمده است هر کسی آن حضرت را عارفانه یاد کند و بر او هدفدار و خالصانه سوگواری نماید، خداوند به هر قطره‌ی اشک او، پاداشی برتر از دنیا و آنچه در آن است به او ارزانی می‌دارد و نیز همینگونه است هر کسی عارفانه و عاشقانه به زیارت او و احیای اهداف بلند او همت گمارد { بحارالانوار ج101 ص33}    

 

آغاز و عنوان سوره‌ها : واژه گرانقدر بسم الله آغاز و عنوان سوره‌هاست، و حسین علیه السلام نیز عنوان شهادت و سالار شهیدان راه حقّ است.

 

این واژه مقدس 114 بار در قرآن به اراده خدا بکار رفته است و حسین علیه السلام نیز با الطاف خاصّ او به همین شمار، وسیله نجات و بخشایش و آمرزش دارد.

 

این واژه پرشکوه به عنوان تکلیف به هنگام ذبح و نحر حیوانات به زبان آورده می‌شود و حسین علیه السلام نیز بدان دلیل که در سخت‌ترین شرایط و شیوه، در راه حق و عدالت قربانی شد به هنگام ذبح و نحر قربانی، خاطره‌اش تجدید می‌گردد.{ بحارالانوار ج44ص226}

 

برداشت دیگری از آیات  : در قرآن ، آیاتی است که نام‌ها و نشانه‌ها و ویژگی‌های خاصی دارد همانند آیات نور، تطهیر، آیة الکرسی، آیات شفا و شفابخش، آیات سجده  و آیاتی برای امور ویژه‌ای است و حسین علیه السلام نیز اینگونه است و دارای مقام والایی است که علم و عظمتش، به خاطر الطاف خاصّ خدا بر او، آسمان‌ها و زمین را دربرگرفته است”.

 

خوانندگان عزیز ! امیدوارم به خوبی به مغز و جانِ مطلب پی برده باشید. حال می‌خواهیم 7 پرده‌ای که شاه پرده دار برایمان کنار زده را بیان کنیم:

 

  

 

شاه پرده دار؛ ابا عبدالله الحسین علیه السلام

 

اگر بخوبی بخواهیم معنی و مفهوم کلمات را بفهمیم، باید در بارگاه کسی ورود داشته باشیم که او شاهِ بردارنده‌ی همه پرده‌های اسرار غیب است ! در حقیقت بردارنده‌ی اسرار عددی 9 و 5 !

 

به وجود مطهر و نورانی اباعبدالله الحسین علیه السلام، 7 پرده از اسرار عالم در دنیا کنار زده شد تا ندیدنی‌های عالم بالا دیده شود {البته همانطور که در درس‌های قبل بیان شد، هم در عدد و هم در حروف نام مبارکش و هم در تولد و هم در شهادت وجود مطهرش درس‌های زیادی نهفته است} :

 

1-وجود مبارک حضرت، 6 ماه در حمل مادر بزرگوارش خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده است { به نقل از کتاب تفسیر علی ابراهیم و تفسیر صافی و فصوص المهمه ابن اصلاغ مالکی (ص153) و اصول کافی شیخ کلینی(ج2ص247)} . چنانچه در تأیید این احادیث آیه 14 سوره مبارکه احقاف می‌فرماید: و وصّینَا الانسانَ بوالدیهِ اِحساناً حَمَلتهُ اُمّهُ کُرهاً و وَضَعَتهُ کُرهاً و حَملُهُ و فِصالُهُ ثَلاثونَ شَهراً … ؛ و ما انسان را به احسان در حق پدر و مادر سفارش کردیم (یاد کند) که مادر با رنج و زحمت بارحمل کشید و با درد و مشقت وضع حمل نمود و سی ماه تمام مدت حمل و شیرخواری بود … . خداوند متعال مدت حمل و شیردهی را 30 ماه فرمود که 2 سال شیردهی، 24 ماه می‌شود و 6 ماه هم حمل است که این آیه را به آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام نسبت می‌دهند.

 

چنانچه عدد 6 خودش به تنهایی بردارنده پرده‌ی غیب است به عالم شهود، زیرا دنیا را عالم شهود می‌گویند. پروردگار یکتا در 7 سوره مبارکه قرآن فرموده است که خَلَقَ السمواتِ و الارضَ فی ستةِ ایامٍ  (آسمان‌ها و زمین را در 6 روز خلق کردم) { آیه 54 سوره مبارکه اعراف، آیه 3 سوره مبارکه یونس ،آیه 7 سوره مبارکه هود، آیه 59 سوره مبارکه فرقان، آیه 4 سوره مبارکه سجده، آیه   38سوره مبارکه ق و آیه 4 سوره مبارکه حدید}

 

*عدد 6 در حروف، متعلق به حرفِ  ” و ” می‌باشد که حرفِ ربط است و خودش مقامِ واسطه‌گری دارد. چنانچه خداوند در آیه 156 سوره مبارکه بقره فرموده است: انّا لله و  انّا الیه راجعون. آنچه در دنیا ظهور و حضور دارد از خداست و روی حرفِ “و” به عدد 6 ، حیات و رزق خود را دریافت کرده است و دوباره به سوی خدا برمی‌گردد. در واقع دنیا بقول پیامبر گرامی پلی است که از یک سو آمده و از یک سو خارج می‌شود.

 

دنیا در واقع به عدد 6 خلق شده است و همه‌ی مخلوقاتی که در دنیا از هر نوع جمادات ، نباتات و حیوانات و موجوداتی بینابینی، همه در حملِ 6 دنیا قرار می‌گیرد و خداوند در سوره مبارکه الرحمن آیات 26 و 27 می‌فرماید: کلّ مَن علیها فان و یبقی وجه ربِّک ذوالجلال و الاکرام. یعنی همه آنچه در دنیا آمده فانی است مگر آن چیزهایی بقا پیدا می‌کند که به مقام وجه ربک ذوالجلال و الاکرام برسد.

 

درحقیقت فقط شاه پرده دار است که به وجود مبارکش، راه رسیدن به مقامِ یَبقی را برای شیعیان و محبّین واقعی‌اش به وجه ربک ذوالجلال و الاکرام باز کرده است. یعنی دنیای نماندنی را به عدد 6 ،و حملِ 6 را در تولد ، زنده و ماندنی می‌رساند!

 

شاید یکی از مصادیق عدد 6 این است که خداوند متعال در 7 آیه به همه‌ی بندگانش بفرماید که 6 دانگِ عالمِ هستی از آن خداوند یکتای قهار است (غالب مطلق است) لِمَن المُلک الیوم لله الواحد القهار (آیه 16 سوره مبارکه غافر).

 

و همانطورکه ذکر شد عدد 6، کلّ  قطر عالم امکان و درواقع افشای کلّ عالم هستی از عالم سِرّی و تا عالم ظهور و تا بینهایت (الی یوم القیامة) در عدد دایره به حرف شین که عدد آن 360 است ، تمام علوم و علم ساعت پرده برداری به وجود مبارک امام حسین علیه السلام است. و همه این زیبایی‌ها تا قبر شش گوشه‌اش و تا شهید شش ماهه‌اش، همه و همه افشای درس دیگریست و آن این است که کسی که 6 ماه حامل وجود مطهرش بوده ، مادر بزرگوارش؛ سیده نساء العالمین؛ فاطمه زهرا سلام الله علیها است که تمام گنج عدد 6 را داراست و همه‌ی ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین به یک نحو پرده برداری از معارف مادر بزرگوارشان را افشا کرده‌اند.  

 

اللهم صلّ علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سرّ المستودع فیها بعدد مااحاط به علمک

 

                       

 

و در احادیث شریف آمده است که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، اولین حقی را که از ظالمین می‌گیرد، حق مادر بزرگوارش می‌باشد و مکان قبر مطهرش را افشا می‌کند. در واقع حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، حکومت بلوغ 9 همه‌ی اعداد و ابعاد آفرینش است ( عدد 9 یعنی افشای شین ؛ که قبلا توضیح داده شد)

 

ابن شهر آشوب می‌نویسد : پس از تولد امام حسین علیه السلام، خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها بیمار شد. وجود مبارک امام حسین علیه السلام از انگشت مبارک پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شیر می‌نوشید. به یک قول تا 40 روز حضرت را تغذیه می‌کرد. گاهی با انگشت سبابه و گاهی زبان خود را به کامش می‌گذاشت {چون پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می‌خواست نسل او و امامت از ذریه امام حسین علیه السلام باقی بماند}

 

2-از مقامات آقا این است که از عدد 5 پرده برداشته و حقایقش را آشکار کرده است. چنانچه همانطور که در اول درس توضیح داده شد که حضرت زهرا سلام الله علیها، حوا روحانی است. عدد ابجد نام حوا سلام الله علیها =15 است که جمع اعداد 1 تا 5 می‌شود 15 و همه حروف و اعداد از عدد 5 ظهور پیدا کرده است.

 

در واقع عدد 5 برابر با تعداد حروف (کلمه) الفبا(ی) هستی است { الف : 3 حرف + با:2 حرف ، رویهم می‌شود 5 حرف}. وجود مبارک پنج تن صلوات الله علیهم اجمعین، الفبای خلقت هستند و سِرّ وجودهای مطهر، حضرت فاطمه سلام الله علیها است که نام مبارکش 5 حرف دارد و خود، حوای روحانی است. در این جا متذکر می‌شوم به معنی اُم که به مقصود و منظور و هدف معنی شد. توجه بفرمایید ! یکی از القاب خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها، اُمّ الحسن علیه السلام و اُمّ الحسین علیه السلام است. وقتی عظمت مقام اباعبدالله الحسین علیه السلام خوانده می‌شود و خانم، ام الحسین علیه السلام است پس از این همه خزانه، معارف وجود ام الحسین علیه السلام را بشناسید!

 

و امام حسین علیه السلام؛ شاه پرده دار، پنجمین معصوم صلوات الله علیهم اجمعین هستند. حال خوب دقت کنید! تمام عالم شد کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا. پس پنجِ وجودش، جهانگیر شد. و او شد خامس آل عبا صلوات الله علیهم اجمعین { و خمسِ پنج تن(ص)}. او پرده‌ی ورودی به بهشت را بالا زد. و راه ورود ِ یوم الورود را به همگان آموخت که جز به طهارت که باطنش خمس است ، راه دیگری نیست و خمس شد یک پنجم مال و دارایی هر شخصی.

 

و ملاحظه کردید که همه نعمت‌های بهشت در تعدد (عددی) و تعریف ( حروفی) ، همه از 5 ؛ عدد خمس و پرده برداری از سال خمسی دنیا به مرکز رحمت بهشت در آخرت و اتصال راه مستقیم، همه از باب الحسین علیه السلام است و پنجمین قِسم از اتصال ظاهری و باطنی ، که اوست چه در مال و چه در جان و چه در نفس و چه در هنر و چه در همه توانها و وسع وجودی انتقال آن از دنیا به آخرت می‌باشد.

 

3-اما پرده‌ی افشاء حیات  طیب و زندگی پاک و پاکیزه و بدون خوف و هراس ، در بهترین مقامات انسانی یعنی در قرب خداوند کریم و دریافت بهترین روزی که رزق حسن نامیده شد نزد پروردگار عالم (عند ربهم یرزقون) را به همه نشان داد.

 

 

 

4-اوست که در روز عاشورا میته‌ی عین نجس بدن انسان را به عین طهارت پرده برداری کرد. و مرگ را به معنی نیستی به حیات طیب شهادت یعنی هستی بر همه آشکار کرد. اوست که پرده نیازمند بودن اموات را در آخرت به غنی شدن و کامل شدن و روزی گرفتن از پروردگار عالم برداشت.

 

از آنجائیکه لا یوم کیومک یا اباعبدالله؛ پس او تنها کسی است که در روز عاشورا شهادت فی سبیل الله را بصورت قلب به میم شدن پرده برداری کرد. خداوند کریم در آیه 169 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید: ولاتحسبنّ الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

 

5-در روایات آمده است که روزی حضرت جبرائیل علیه السلام تحفه‌های بهشتی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آورد و فرمود اینها لباس آخرت یعنی کفن است و یک یک را باز کرد و معرفی فرمود: برای حضرت رسول صلوات الله علیهم اجمعینو حضرت فاطمه سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلامو امام حسن علیه السلام، تمام شد. حضرت پرسیدند: پس کفن برای امام حسین علیه السلامچه شد؟ جبرائیل علیه السلام فرمود: حسین علیه السلامکفن نمی‌خواهد.

 

آیا کفن، برداشتن پرده‌ی ظاهر به باطن عالم نیست؟ چرا و چگونه به این مرتبت می‌رسد که کفن نمی‌خواهد؟! ابا عبدالله الحسین علیه السلام درحالیکه روی زمین زندگی می‌کند اما پرده عالم آخرت را برمی‌دارد . زیرا بنابر حدیث زیبایی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم{ کتاب بحار الانوار ج25ص16} و تفسیر آیه 69 سوره مبارکه نساء: فاولئک مع الذین أنعم الله علیهم مِن النبیین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین. درباره این آیه از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سؤال کردند و حضرت فرمود: نبیین، من هستم و مراد از صدیقین، علی بن ابیطالب علیه السلام است. مراد از شهدا، عمویم حضرت حمزه و مراد از صالحین فاطمه زهرا سلام الله علیها و دو پسرش؛ امام حسن علیه السلام و حسین علیه السلام است. آنگاه فرمود زمانی که خداوند ما را آفرید، نه آسمانی بنا گذارده شده بود و نه زمینی گسترده شده بود و نه عرشی بود و نه بهشتی و نه آتشی، درحالیکه هیچ تسبیح کننده‌ای نبود. ما بودیم که او را تسبیح می‌کردیم و درحالیکه تقدیس کننده‌ای نبود، ما او را تقدیس می‌کردیم. حدیث بطور کامل در ابتدای کتاب {صفحه 4} آمده است. اما نکته شاه پرده دار اینجاست، خوب دقت کنید! … پس نور حسین علیه السلام را شکافت و از نور او بهشت و حور العین را آفرید و بهشت و حورالعین از نور حسین علیه السلام است و نور حسین علیه السلام از نور خداست و حسین علیه السلام ، افضل از بهشت و حورالعین است… .

 

 

 

پس درمی‌یابیم درحالیکه وجود مطهر آقا در دنیاست اما انوارِ وجود مبارکش در عالم باطن است. زیرا اوست شاه پرده داری که تمام نعمت‌ها و خلقت‌های زیبای پروردگار عالم و تمام انوار مطهر خانواده محترمش را به جایگاه حقیقی می‌رساند. در واقع او مظهر وراثت همه انبیاء و اولیاء و ائمه صلوات الله علیهم اجمعین است. در حقیقت باعث تحقق تمام زحمات و گنجینه وراثت و لایت و رسالت است. چنانچه در ظهر عاشورا به نقل از بسیاری از روایات، 2 خورشید در آسمان دیده شده است. و در قرآن کریم آیه 9 سوره مبارکه قیامت می‌فرماید: روزی که ماه و خورشید در یک جا جمع شود ( و جُمِعَ الشمس والقمر) در آن روز، راه گریزی نیست.

 

امام حسن علیه السلام در پیشگویی شهادت امام حسین علیه السلام فرمود: لا یوم کیومک یا ابا عبدالله. برخی هم جمله کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا را به امام صادق علیه السلام نسبت داده‌اند. در هر صورت تا اینجا، اگر تا حدودی به عظمت وجود ابا عبدالله الحسین علیه السلام پی برده باشیم، متوجه می‌شویم که از بعد از وجود مبارکش، 9 ذریه معصوم صلوات الله علیهم اجمعین او صاحب ولایت هستند تا ظهور نهمین فرزندش به عدد 9 و خود آقا به عدد 5، تمام و کلِّ پرده‌ها برداشته می‌شود و حکومت بهشتی و نورانی در دنیا مستقر و افشاء و ظهور و تجلی پیدا می‌کند. اللهم عجّل لولیک الفرج

 

6-تربت پاک امام حسین  علیه السلام: خوردن خاک برای مسلمانان حرام است الا تربت امام حسین علیه السلام که نه تنها حرام نیست بلکه شفا هم هست!

 

در سفینة البحار (ج2 ص103) آمده: گرچه خوردن خاک حرام است اما خوردن اندکی از خاک قبر سید الشهدا به نیت شفا گرفتن جایز بلکه مؤکد است و آداب و حدودی دارد. امام صادق علیه السلام فرمود: در خاک قبر حسین علیه السلام شفای هر درد است و آن دوای بزرگتر است {المزار، شیخ مفید ص143}

 

در واقع این چه پرده‌ای است که برداشته می‌شود تا حرام، حلال شود. چیزی که بدلایل زیادی مضرّ است اما تبدیل به چیزی شود که باعث شفاست!

 

تربت امام حسین علیه السلام یک شرایط و خصوصیات باطنی دارد که از عالم تکوین است. یعنی این تربت تکویناً ذاتش شفاست!  

 

از ام سلمه نقل است که می‌گوید: روزی … من از منزل خارج شدم و وقتی بازگشتم به اتاق رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم دیدم پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گریه می‌کند خیلی تعجب کردم ! … و دیدم مشتی خاک در دست دارد. … سؤال کردم: یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم این چه خاکی است که شما را این همه ناراحت می‌کند؟ فرمودند: ام سلمه جبرائیل علیه السلام بر من نازل شد و عرض کرد این خاک از زمین کربلا است. و این خاک فرزند تو حسین علیه السلام است که در آنجا مدفون می‌شود. یا ام سلمه بگیر این خاک  را و بگذار در شیشه‌ای، هر وقت دیدی رنگ خاک به خون گرائید، آنوقت بدان که فرزندم حسین علیه السلام به شهادت رسیده است. ام سلمه می‌گوید: آن خاک را از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم گرفتم که بوی عطر عجیبی می‌داد. هنگامیکه امام حسین علیه السلام بسوی کربلا سفر کردند، من نگران بودم و هر روز به آن خاک نظر می‌کردم تا یک روز که دیدم تمام خاک تبدیل به خون شده است و فهمیدم که امام حسین علیه السلام به شهادت رسیده‌اند… {تحفة الزائر مرحوم مجلسی ص168}

 

مقداری تربت اصلی قبر امام حسین علیه السلام در موزه آن حضرت در کربلا قرار دارد که روز عاشورا از ساعت 9 به بعد شروع می‌کند به سرخ شدن، نه تنها سرخ می‌شود بلکه خیس هم می‌شود (خون می‌شود). این خصوصیات مخصوص تربت مطهر آقاست . در واقع یعنی تربت، زنده است . وجود است . یعنی پرده برداشته می‌شود. هرسال امام حسین علیه السلام آن به آن در دنیا احیا کننده و بردارنده پرده‌ی غیب است به عالم شهود! السلام علی الحسین علیه السلام و لعنت الله علی ظالمیهم

 

هر که روی تربت امام حسین علیه السلام سجده کند: تخرق الحجب السبع یعنی خداوند حجاب‌های هفتگانه را برمی‌دارد. در واقع تربت شاه پرده‌دار در هنگام سجده، پرده‌ها و حجاب‌های نفسی را کنار زده و ارتباط مستقیم بنده را به خدای مهربان آسان و نزدیک می‌کند.

 

امام صادق علیه السلام دستمال زردی داشت که در آن تربت امام حسین علیه السلام بود وقت نماز که میشد همان تربت را در موضع سجودش میریخت و برآن سجده می‌کرد {منتخب التواریخ ص298}. و نیز آن حضرت فرمود: سجده بر تربت حسینی حجاب‌های هفتگانه را کنار می‌زند{بحارالانوارج82ص153و 334}

 

احادیث فراوانی نسبت به برداشتن کام نوزادان با تربت کربلا است. از جمله امام صادق علیه السلام روایت است که کام فرزندان خود را با تربت حسین علیه السلام بردارید که این تربت امان است {وسائل الشیعه ج10ص410}

 

روایت است که مقداری تربت با کسی که از دنیا رفته همراه کنید تا او را از هول و وحشت قبر نگهدارد.

 

7-پرده هفتم: سَر مبارک شاه سر جدا ؛ ابا عبدالله الحسین علیه السلام

 

چرا سربازی؟ چه کسی سرباز است؟ در ظاهر، جوانان هر کشوری باید مدتی را به دوران سربازی طی کنند. یعنی دولت در بهترین سالهای عمر جوان را در خدمت می‌گیرد. در این مدت باید تمام قوایش را به آب و خاکش (یعنی وطنش) هدیه دهد تا وطنش جوان و سالم بماند. در ضمن اینکه خودشان هم باید فنون جنگیدن و چگونه دفاع کردن از حریم شهر و مملکت و خانه و خانواده را بیاموزند.

 

در واقع سرباز، باید سَرِ خود ( فکر و عقیده و راحتی و آسایش) را کنار گذاشته و سَرِ فرمانده را روی بدن خود بگذارد! یعنی تمام امر فرمانده را اگرچه سخت و یا علی رغم میل باطنیش باشد و یا حتی جانش به خطر بیفتد، باید اطاعت کند و از اوامر فرمانده سرپیچی نکند.

 

اما شاه پرده دار ؛ شاه سر جدا  

 

خیلی زیباست بدانید که بنده شدن یعنی چه؟ شیعه شدن یعنی چه؟ محب بودن یعنی چه؟ خداوند سبحان خانواده محترم و نورانی پنج تن صلوات الله علیهم اجمعین که پرعظمت‌ترین و بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین خانواده در تمام خلقت پرودگار عالم هستند را به خود نسبت داده و آل الله می‌خواند. در حقیقتِ 5 نور مقدس این خانواده، 4 بزرگوار به شهادت رسیدند اما وجود مقدس امام حسین علیه السلام گونه دیگری را نشان می‌دهد و حقایق و اسرار و آموزه‌هایش، پرده اسرار را چنان کنار می‌زند که دنیایی که لیل (شب) خوانده می‌شود به یوم (روز) نامیده می‌شود { روز عاشورا}.

 

 یعنی پرده شب را کنار زده و همه حقایق را در روز روشن بر همگان برملا و و آشکار کرده است. کلّ حقایق پرده برادری ششگانه که در بالا ذکر شد ، در این هفتمین بصورت کامل نمایان می‌شود! چنانچه 72 یار باوفایش به تبعیت وجود مطهرش، سَرهایشان بالای نیزه رفته و بواقع سَرِ خود را به خدای مهربان با عنوان بهترین بنده خوب خدا داده است. یعنی آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام، سرباز صدیق خداست!

 

وقتی یک سرباز واقعی، سرِ فرمانده‌اش روی بدنش باشد پس هرچه سر (که رئیس بدن است) دستور دهد تمام بدن از جمله دل و دستها و پاها ، اطاعت محض می‌کنند. آنگاه که فرمانده یکی است یعنی همه بدن‌ها هم یکی می‌شود.پس در راه خدا از هیچ فداکاری دریغ نمی‌کنند.

 

امام حسین علیه السلام اول سَری است که به تمام معنا، فرمانده‌اش خداست. پس با تمام وجود و بدن مطهرش، بدون هیچ اکراهی خود را به قربانگاه می‌رساند. اما در میان این همه خواهان، فقط 72 نفر به واقع آنها هم سرِ فرمانده خود را که اباعبدالله‌ الحسین علیه السلام است ، بر تن خود می‌گذارند و با جان و دل در قربانگاه جانفشانی می‌کنند.

 

اما نکته زیبا این است که ای شیعیان و محبین عالم چرا سر مبارک آقا باید روی نیزه 40 روز و 40 وادی سفر کند و اربعین خود را الی یوم القیامت جاودانه کند! زیرا که در هر زمان و هر مکان این سَر ورود دارد و تمام عاشقان را صدا می‌زند: هل مِن ناصرٍ ینصرنی؛ آیا کسی می‌خواهد مرا {و فرزندانم را که امروز امام زمانمان اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است} یاری دهد . پس همه بیایند و برای سربازی، نام خودشان را بنویسند!

 

سرباز اسلام و قرآن هم آقایان هستند و هم خانم‌ها. زیرا امام حسین علیه السلام سربازی را همگانی کرد! چنانچه خواهر گرامیش حضرت زینب کبری سلام الله علیها با 84 خانم { که در میان کاروان 27 بچه در سنین مختلف هستند و اهل کاروان خانم را تشکیل می‌دهند} در این اربعین، سربازی کردند و جانفشانی کردند و به نحوه‌های مختلف پرچم سرخِ پیروزیِ حق بر باطل (و خون بر شمشیر) عاشورایِ امام حسین علیه السلام را برافراشتند و به همه‌ی جهانیان نشان دادند.

 

این بزرگ‌ترین حقیقت پرده برداری از اسرار عالم بالا و حتی در قیامت است که چگونه خون بر شمشیر پیروز شد.

 

عزیزان ما هم به فرمان امام خمینی بت شکن، سپاه و بسیج تشکیل دادیم تا تجهیز شویم و تمرین سربازی حقیقی کنیم تا در زمره 313 یار آقایمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم و از بذل جان و مال و فرزندان هیچ اِکراهی نداشته باشیم.

 

اللهم عجّل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا مِن انصاره و اعوانه و شیعته و الذابین عنه و المستشهدین بین یدیه.

 

این چنین است که در حدیث می‌فرماید دعا کن با زبانی که گناه نکرده است. درحدیث فرمود مؤمن به جایی از معرفت می‌رسد که چشم او به چشم امامش می‌بیند و گوشش به گوش امامش می‌شنود و زبانش به زبان او گویا می‌شود.

 

شیخ بها رحمة الله این حدیث را از احادیثی می‌داند که سندش صحیح و مشهور بین خاصّه و عامه است و از جمله کسانی که در سلسله این سند است، علی بن ابراهیم می‌باشد:

 

چون رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به معراج برده شد به ساحت قدسی پروردگار فرمود: پرودگارا ! حال مؤمن نزد تو چگونه است؟ فرمود: ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! هرکس دوستی (از من) را اهانت کند به جنگ با من برخاسته است و من از هر چیز زودتر دوستانم را یاری می‌کنم، و من در هیچ امری که انجام دهنده آن هستم به تردید نیفتاده‌ام که در وفات مؤمن مردد شوم (به همین خاطر نسبت به فوت نمودن او مردد می‌شوم) و همانا برخی از بندگان من هستند که آنها را اصلاح نمی‌کند مگر غنا و بی‌نیازی و اگر آنها را به سوی غیر آن بازگردانم هر آینه هلاک خواهند شد. و هیچ بنده‌ای از بندگان من به من نزدیک نمی‌شود تا آن که او را دوست خواهم داشت. پس وقتی که او را دوست داشتم ( همان بنده‌ای که سرباز شده) گوش او می‌باشم که با آن می‌شنود و چشمش می‌شوم که با آن می‌بیند و زبانش می‌شوم که با آن می‌گوید و دستش می‌شوم که با آن می‌گیرد . اگر مرا بخواند جوابش می‌دهم و اگر از من چیزی بخواهد به او اعطا خواهم کرد. به مثل اینکه بگوید کُن ( بشو) به امر خداوند برایش می‌شود فیکون( می‌شود).

 

*و در آخر بن بست  …! 

 

حال خوب دقت کنید! آن لحظه‌ای که حضرت در گودال قتلگاه قرار گرفت {خداوند کریم به وجود اولیائش، راه‌های حقیقی به سوی خودش را به ما نشان می‌دهد} دور تا دور قتلگاه ملعونینی ایستاده بودند که عده‌ای شمشیر و نیزه و عده‌ای تیر بدست داشتند و عده‌ای دامن‌هایشان را پر از سنگ کرده بودند… یعنی همه راهها مسدود بود و حضرت را تیر باران و سنگباران و… کردند. و آنگاه بدن نورانیش که از هر نظر مورد هجوم ملعونین قرار گرفته بود و جای سالمی نداشت {خدا می‌داند که چه ساعات سخت و طاقت فرسایی بود} مثل این بود که حضرت در بن بستِ عمرِ مبارکش در دنیا قرار گرفته!

 

 راوی می‌گوید دیدم که حضرت می‌فرماید: رضاً بقضائک، تسلیماً بأمرک. در واقع وجود نازنینش می‌فرموده خدایا از اینکه تو مرا می‌بینی و از من راضی هستی، من هم راضی هستم.

 

نکته قابل توجه این است که عالم دنیا دارای 7 طبقه زمین و 7 آسمان است و زمان در 7 روز هفته می‌گردد و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود که محتوای تمام قرآن در سوره مبارکه حمد جمع است. و سوره مبارکه حمد، 7 آیه دارد . این رمزی از رموز کلام حضرت است! یعنی تمام عالم در حمد غرق است و همه در آیات سبعه (هفتگانه) هستند.

 

حال اگر سوره مبارکه حمد را بصورت دایره بنویسیم با حرفِ “ب” (بسم الله الرحمن الرحیم) شروع  و به حرفِ “ن” (والضالین) تمام می‌شود. پس حرف اول و آخر سوره مبارکه حمد در کنار هم می‌شود: ” بن ” . و اگر اولین حرف قرآن که “ب” است را کنار آخرین حرف قرآن که “س” است (ناس) بگذاریم، “بس” می‌شود. پس در واقع بُن بس است {یعنی بن بست} که عدد ابجدش می‌شود 114 = (بس=62) + (بن=52)؛ برابر با 114 سوره قرآن مجید! اینجا محل تلاقی حرکت عمر ما در دنیاست که همیشه آخر به اول می‌رسد و این، همان دایره زندگیمان است که در ساعت آخر، آشکار می‌شود و بصورت گردنبند به گردن تک تک ما می‌افتد.

 

خداوند کریم در آیه 13 سوره مبارکه اسرا می‌فرماید: و کلّ انسانٍ اَلزمناه طائره فی عنقه و نُخرجُ له یوم القیامة کتاباً یلقاهُ منشورا. کردار نیک و بد هر انسانی را چون طوقی به گردنش آویخته‌ایم و در روز قیامت برای او نامه‌ای گشاده بیرون آوریم تا در آن بنگرد.

 

چنانچه اگر به عدد، اولین و آخرین سوره مبارکه قرآن را با هم جمع کنیم یعنی 1 + 114 می‌شود 115 که برابر با عدد ابجد کلمه معاد است. پس آنگاه که آخر عمرمان، اعمالمان به اول، پشت گردنمان بسته می‌شود، درواقع معاد برایش آغاز می‌شود! معاد از ریشه عَوَدَ یعنی برگشت کردن است که برای بعضی‌ها عید می‌شود و عیدی می‌گیرند که بهشت آنها آغاز می‌شود و برای بعضی‌ها ورطه‌ی هلاکت و مصیبت و عذاب می‌شود!

 

منظورم از بیان این درس زیبا این است که اباعبدالله الحسین علیه السلام، پرده‌ی آخر را کنار زد و نشان داد که اگر در بن بست در گودال قرار گرفت اما خداوند در آنجا باب رحمتش را باز کرد و مستقیم و بدون وقفه او را به مهمانسرای خود؛ عند ربهم یرزقون ، به بهترین مقام و پذیرایی بُرد. او را زنده‌ی جاودان کرد و موت را از او برداشت و به او روزی عنایت فرمود که مخصوص است ؛ رزقاً حسنا. اندازه اش را فرمود بغیر حساب .

 

در واقع ساعت رسیدن به بن بست، نمره قبولی یا رفوزگی هر کسی است که اگر در حمد غرق بوده، حالا درجه حامد می‌گیرد و یا عاصی بوده … . به تعبیر ضرب المثلی که می‌گوید: هر که از پل بگذرد، خندان بود . یا جوجه را آخر پاییز می‌شمارند. این احوال من و شماست! خداوند در آیه 111 سوره مبارکه توبه می‌فرماید:إنّ الله اشتری مِن المؤمنینَ اَنفسهم و اموالهم بأنّ لهم الجنةَ یُقاتلون فی سبیل الله فیَقتُلون و یُقتَلون وعداً علیه حقاً فی التوراتِ و الانجیل و القرآن و مَن اوفی بعهده مِن الله فاستبشروا بِبَیعکم الذی بایَعتم به و ذلک هو الفوزُ العظیمُ؛ همانا خدا خریداری کرده از مؤمنان جان و مال ایشان را به بهای بهشت که آنها در راه خدا جهاد کنند و دشمنان دین را به قتل برسانند یا خود کشته شوند این وعده قطعی است بر خدا و عهدیست که در (سه کتاب آسمانی) تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا باوفاتر به عهد خود کیست؟ ای اهل ایمان به خود بشارت دهید در این معامله که با خدا کرده‌اید که این به حقیقت سعادت و پیروزی بزرگیست.

 

در واقع پروردگار عالم می‌فرماید من بهترین مشتری شما هستم، سرمایه تان را ضایع نکنید . سرمایه کنایه از عمر و جوانی و تمام قوای انسانی، عقل و فکر و … است. من بهترین مشتری هستم اگر به خودم بفروشید به قیمت بهشت از شما خریدارم!

 

بنابراین اباعبدالله الحسین علیه السلام تمام هستی‌اش را به خداوند فروخت، نه تنها برای خود و فرزندانش، بلکه برای تمام سربازان و شیعیانش بهشت را خریداری فرمود. اللهم الرزقنا

 

درنتیجه درس بزرگی می‌گیریم که هر جا برای هر کس به یک نحو، بن بست می‌شود و آن کیست که تسلیم شیطان و هوا و هوس و طاغوت و… نشود. این هفت پرده که شاید بگویم هفت‌خان است که باید دیوهای ظلمات کنار برود و دیوار شکسته شود و راه باز شود، رستم‌ها را می‌طلبد که آن ، ابا عبد الله الحسین بن علی بن ابیطالب صلوات الله علیهم اجمعین است.

 

 

 

جایگاه عددی حرفِ ش

 

در حروف ، حرفِ ش درمرتبه جایگاهی بیستُ یکمین حرف است و عدد 21 معانی زیادی را از خود نشان می‌دهد:

 

1) خداوند کریم در سوره مبارکه حمد 21 حرف از کلمات مبارکش را فرموده {به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سوره مبارکه حمد، حامل محتوای کلّ قرآن است} و عدد 21 برابر با جایگاه عددی حرف ش است. چنانچه عالم در حمد خداوند غرق است، این سوره مبارکه 7 آیه دارد  و زمین و آسمان و هفته که در آن غرق هستیم، هریک عدد 7 را دارند (7 طبقه و 7 روز) پس 3 تا 7 تا می‌شود 21 که برابر با جایگاه عددی حرف ش است. پس سوره مبارکه حمد را محلّ افشای کلّ قرآن کرده است.

 

2) در 28 حرف الفبای عربی : 21 حرف، صفت استفال دارد  و 7 حرف صفت استعلا دارد .

 

3) عدد 21 برابر با جایگاه عددی کلمه یک است و عدد ابجد حروف یک=30 می‌شود که تمام 30 جزء قرآن در یک جلد کتابت شده است.

 

4) وجود مبارک امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام که صاحب عدد 30 است {توضیح کامل در کتاب مهندسی خلقت آمده است} و 30 جزء قرآن بدست نورانیش کتابت شده است، در سحر 19 ماه مباک رمضان، در حال سجده، فرق مبارکش بدست ابن ملجم لعنت‌الله‌علیه شکافته می‌شود و در 21 ماه مباک رمضان (که نهمین ماه سال قمری است) به شهادت می‌رسد. در جانِ معنی حقیقت ماه رمضان در عدد 21 با ولایت و تاج گذاری امام حسن علیه السلام افشا می‌شود.

 

5) در ادامه مبحث می‌آید که در ساعات شبانه روز، ساعت 9 شب را 21 می‌گویند یعنی بلوغ ساعات و ایام افشا می‌شود.

 

6) در قرآن کریم اولین جزئی که سجده واجب در آن آمده است، جزء 21 می‌باشد.

 

7) حروف صلوات هم 21 حرف است  (اللهم صلّ علی محمد و آل محمد) پس باید بلند صلوات بفرستیم تا برهمه‌ی عالم، نام محمد و آل محمد افشا شوند.

 

8)خیلی زیباست که آخرین سوره قرآن مجید؛ سوره مبارکه ناس است که با حرف س تمام می‎شود اما عدد ترتیب نزول این سوره مبارکه به قلب مطهر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم 21 است یعنی حرفِ ش؛ یعنی دایره قرآن به  360(=شین) بسته شد و شین، افشای قلبِ قرآن یعنی سین است.

 

9) 21 حرف از حروف الفبا، صفت استفال دارند یعنی طلب پایین آمدن کردن.

 

10)عدد 21 برابر با جایگاه عددی کلمه زن است و خداوند یکتا قرآن عزیز را به حرفِ س به عدد ابجد 60 تمام فرمود که برابر با عدد ابجد اُم ابیها است.

 

11) پس اگر خواندیم که ساعت در شب به 21 رسید یعنی در دومین 12 ساعت از ظهر به بعد می‌شود ساعت 9. آیا این معانی بی دلیل ظاهر شده‌اند؟!

 

12) عدد 21 برابر جایگاه عددی کلمه یک است که تمام قرآن در یک جلد قرار گرفته و عدد ابجد کلمه یک=30 است و کاتب 30 جزء قرآن؛ امامِ یک (اول) در 21 ماهِ 9 سال قمری (ماه مبارک رمضان) به شهادت می‌رسد. در 21 ماهِ 9 سال قمری تاجگذاری ولایت امام حسن علیه السلام شروع می‌شود و ماهِ 9 به ولایتش تمام می‌شود.

 

13)وقتی حرف ش را بصورت شین بنویسیم، جایگاه عددیش 45 می‌شود که برابر با عدد ابجد نام مبارک آدم علیه السلام است. پس چقدر زیباست و جای تفکر دارد که دایره به عدد 360 در نمایش عددی، انسان را جلوه می‌دهد{(162=3×6×9) رجوع شود به صفحه57} و در جایگاه حروفیِ شین، آدم را !!! و نکته جالب این است که جایگاه عددی کلمه انسان هم 45 می‌شود {برابر اسم مبارک آدم(ع)} پس وجود انسان کامل است. بنابراین در دایره زندگی، هر انسانی باید به رتبه کمال آدمیت برسد تا درجه بگیرد و یک  شود! تا نامش در دنیا و آخرت به اخلاق آدمیت افشا شود.

 

  

 

حقیقت باطن ساعت (در شبانه روز)

 

اگر (در دایره ساعات شبانه روز) اعداد 1 تا 24 ساعت را با هم جمع کنیم 300 می‌شود که برابر با عدد ابجد حرفِ ش است و عدد 3 پایه‌ی عدد 300 می‌باشد.

 

نکته بسیار جالب اینجاست که اگر اعداد (ساعت) 1 تا 12 را با هم جمع کنیم 78 می‌شود که برابر با جایگاه عددی نام مبارک فاطمه زهرا سلام الله علیها است و درادامه ساعات شبانه روز، جمع اعداد 13 تا 24 می‌شود 222 که برابر با عدد ابجد نام زیبای حیدر  علیه السلام است! و در جمع می‌شوند 300 (=78+222) که برابر با عدد ابجد حرفِ ش است.

 

عدد 24 برابر با کلمه وحی است و این عدد را جامع می‌نامند. که عدد ابجد کلمه جامع می‌شود 114. قرآن عزیز؛ جامعِ جمعِ جمیعِ کتب آسمانی و حامل 114 سوره مبارکه می‌باشد و هم بدر کامل حقیقت انوار محمدی صلوات الله علیهم اجمعین است.

 

 نکات جالب حقایق باطن ساعت ( که بلوغ 9 زمان را داراست) وقتی عدد 300 به حرفِ ش ظاهر می‌شود پس تمام عالم هستی در دایره ساعت غرق است و اعداد ظاهری و باطنی آن، نمودار معنای زمان و ملکوت گنج حقایق آن می‌باشد. زیرا در قرآن کریم پروردگار عالم؛ خالق هستی، علم الساعة را فقط به خود اختصاص داده است. زمان ظهور مقامات، علم الساعة می‌باشد.

 

همانطور که بیان شد بلوغ عددی ساعت به عدد 9 ظاهر می‌شود که در 12 ساعت اول که روز است به عدد 9 خوانده می‌شود و در 12 ساعت دوم که شب (لیل) است، 21 می‌باشد و از جمع عدد 21 و 9 عدد 30 بدست می‌آید که برابر عدد ابجد حرفِ ل یعنی مجرای توحید است و شاید به جرأت بتوان گفت : صدای حقیقی این ساعت ؛ لااله الا الله است!  

 

حال اگر در 24 ساعت شبانه روز دو عددِ ساعاتی که با هم در انطباق هستند را با هم جمع کنیم، جواب عددی زوج می‌شود. مثلا جمع عدد ساعت یک بامداد و یکِ بعدازظهر که 13 خوانده می‌شود : 14=13+1 و به همین ترتیب در ادامه : 16=14+2 ، 18=15+3 ، 20=16+4 ، 22=17+5 ، 24=18+6 ، 26=19+7 ، 28=20+8 ، 30=21+9 ، 32=22+10 ، 34=23+11 ، 36=24+12

 

                                     

 

همانطورکه بیان شد جمع این اعداد (24 ساعت) 300 می‌شود که برابر حرفِ ش است:

 

  300=36+34+32+30+28+26+24+22+20+18+16+14  براستی این‌ها چه معنایی را در خود نهفته دارند؟! شاید روزی که ما در عالم برزخ می‌رویم آنگاه فعل ما با ملکوتش بواقع ظاهر می‌شود. آن روز ما به علم ساعت‌های عمرمان می‌رسیم که از عدد 300 افشا می‌شود!

 

پس افشای سِرّ ساعت، می‌خواهد باطنی را به ما نشان دهد! یک نقطه در مرکز دایره ساعت است که عدد ابجد کلمه نقطه =164 = سیصد  و 300=ش! پس راز بلوغ 9 و بلوغ شین در ساعت، هم در نقطه مرکز افشا می‌شود که ظاهر است و هم در جمع اعداد 24 ساعت که در باطن است ! نکته جالب اینکه ساعت با عقربه خوانده می‌شود و عدد ابجد کلمه عقربه= 377 است یعنی افشا کننده 77 که برابر با نام زیبای هو الله و یا الله و همچنین دایره وجود مبارک چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین است. جایگاه عددی کلمه عقربه=53 است که برابر با عدد ابجد نام زیبای احمد صلی الله علیه و آله و سلم است (پس خالق یکتا هم خودش را معرفی می‌کند و هم اولیائش را!)

 

*از آنجا که عدد 300 ، برابر با حرفِ ش است و افشا کننده عددِ جامع 24 می‌باشد و عدد 24، عددِ ساعات یک شبانه روز در دنیاست. بنابراین همانطورکه یک گردش کامل عقربه‌های ساعت که 24 ساعت را طی مسیر می‌کند، کلّ دایره را افشا می‌کند. سپس تمام دایره خلقت را به اسرار حقیقتش ظاهر می‌کند .

 

از آنجا که 60 ثانیه می‌شود یک دقیقه و 60 دقیقه، یک ساعت را نشان می‌دهد. پس افشای عدد جامع، ساعت است که در گردش عمر حقیقی ظاهری و باطنی دنیا در آن خلاصه می‌شود. اینچنین است که فقط به امر پروردگار عالم ، علم الساعة افشا می‌شود.

 

کلمه ساعت همان حروف کلمه تاسع است که عدد 9 خوانده می‌شود. چنانچه عدد ابجد کلمه ساعت (=تاسع) 531 است و جایگاه عددیش 59 می‌شود که برابر با عدد ابجد نام مبارک حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است! آیا این معجزه نیست که افشای علمِ ساعت، ظهور آقا که نهمین فرزندِ پنجمین معصوم؛ امام حسین علیه السلام است،  می‌باشد.

 

* حدیث زیبایی درباره امام حسین علیه السلام در کتاب شرح مناقب از قول جناب محی الدین عربی فرموده: مطلب المحبین و مقصد العشاق المقدس عن کل الشین  ابی عبدالله الحسین صلوات الله علیه.

 

همانطورکه بیان شد حرفِ ش به عدد ابجد 300 و با یک حرف و 3 نقطه که 4 خوانده می‌شود، جمع کننده مجموعه‌ی جامع اسرار خلقت است. چنانچه وقتی بصورت کامل خوانده می‌شود شین، عدد ابجدش 360 می‌شود و به 3 حرف و 6 نقطه ، عدد 9 را ظاهر میکند. در واقع افشای این ” سِرّ ” که در جان معنی وجود مطهر همه‌ی معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است که در محوریت آنها، وجود مبارک و مطهر صدیقه طاهره؛ فاطمه زهرا سلام الله علیها است که در عدد 60، به دقیقه و ثانیه که ظرف زمان است به ثانی یعنی عدد 2 است، شروع می‌شود. برابر عدد ابجد نام زیبای ام ابیها است و جایگاه عددی حروف هی فاطمه  سلام الله علیها { اوست فاطمه سلام الله علیها} هم 60 می‌باشد!

 

پس حرفِ شین، شامل کلّ علم ساعت است در بلوغ 9 و دایره 5 {پنج تن صلوات الله علیهم اجمعین} و در حقیقت یک شب که خداوند متعال در آیه 138 سوره مبارکه صافات می‌فرماید: و باللیل افلا تعقلون. یک سوره به نام لیل در قرآن مجید است که عدد ترتیب نزولش به قلب مطهر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم 9 می‌باشد! و در قران کریم 43 بار اسم لیل آمده است که برابر با جایگاه عددی کلمه قدر  است! و آنچه ظهورات اتفاق می‌افتد چه خوب {نزول قرآن کریم و ملائکه روح در شب قدر تولد معصومین صلوات الله علیهم اجمعین، اَحیاها و رزق و روزی موجودات چه نباتی و چه جمادی، چه حیوانی و چه انسانی در سحرگاه زده می‌شود } و چه بد ( بصورت درد و بیماری و عذاب و خطرهای بزرگ) اکثرا در شب است.

 

جالب است که دنیا به لیل خوانده می‌شود و قیامت به یوم، پس در کل می‌شود یک شبانه روز. در واقع عدد جامعِ 24، کامل نشان داده شد و به حرفِ شین، عالم قیامت در یوم افشا می‌شود.

 

  

 

معنای نماز در وجود ساعت

 

آیا همه عالم در بلوغ 9 و در سقف عددی 9 نبود؟ پس همه عالم دنیا، عالم شهادت است. خداوند کریم می‌خواهد پیامبر بزرگوار ما حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در عالم اسرار نام مبارکش، احمد صلی الله علیه و آله و سلم باشد که جلوه ذات اقدس احدیت خود اوست. عدد ابجد نام مبارک احمد=53 می‌شود که برابر با جایگاه عددی کلمه شهادت است. آیا این زیبا نیست رکن اصلی طهارت یک کافر با اسلام  بعد از شهادت به توحید (اشهد ان لا اله الا الله)، شهادت به رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم  است ( اشهد انّ محمداً رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم).

 

خوب دقت کنید عدد 3 و 5 دخیل در شهادت هستند. نماز هم در 5 نوبت واجب شده است و به فرموده امام مصادق علیه السلام در 3 نوبت می‌توان خواند. وجود مطهر امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب صلوات الله علیه، مظهر نفسِ وجود مطهر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در بطن شهادت است که اولین شاهد و مؤمن و مسلمان در روز مبعث و اولین شهادت دهنده وجود مبارکش است. وجود حضرت فاطمه سلام الله علیها که خود ، سومین وجود در مرتبت خلقت نوری است و نام مبارکش 5 حرف است. پس 3 ضرب در 5 می‌شود 15؛ که اسرار نام مبارکش به حوای روحانی است . تمام خزانه حقیقت اسرار پدر بزرگوارش به نام کوثر به وجودش افشا و اظهار شده است.

 

در حقیقت دو گنج فرزندانش؛ امام حسن علیه السلام و امام حسین علیه السلام که امام حسن علیه السلام به عدد چهارمین وجود در مرتبت خلقت نوری، حرفِ د ظاهر شد که  عدد ابجد حروف دال =35 می‌شود که تمام 3 و 5 را با کنیه مبارکش یعنی ابامحمد صلوات الله علیه ، سبز کرد.

 

و وجود مبارک امام حسین علیه السلام هم مظهر ظهور عدد 3 و 5 است که ایشان سومین امام و پنجمین معصوم هستند. وراثت تمام انبیاء و اولیاء را با شهادت و گستردگی باب طهارت و برپاداشتنِ کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا، اسرار احمدی صلی الله علیه و آله و سلم و علوی و فاطمی و حسنی و حسینی و تا مهدویت ( صلوات الله علیهم اجمعین) بر جهانیان به ظهور گنج حرفِ شین اثبات و اظهار نمود. این حدیث زیبا را معنی فرمود که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: حسین منی و انا من حسین

 

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. عرض سلام وادب. این مقاله برای من به اندازه چند کتاب ارزش خواندن داشت
    بسیارزیباواموزنده، باقلمی شیواوکاملاتخصصی من بسیارلذت بردم چون طالب این علمم لطفا کتابهای دیگری معرفی بفرمایید
    اجرکم عندالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *