خانه / مطالب متفرقه / روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه

روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه

روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه

در این بخش از سایت مذهبی و دعای دعاگو روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای فرشته الهی در شب جمعه را برای شما عزیزان قرار دادیم . خداوند در شب جمعه ندا می دهد که آیا کسی هست که من را بخواند ؟ آیا بنده مومنی هست که از گناهانش توبه کند ؟ آیا کسی هست که از من تقاضای افزایش رزق و روزی را داشته باشد ؟ در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با ندای فرشته الهی در شب جمعه …

روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه
روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه

روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه,ندای الهی در شب جمعه,خداوند در شب جمعه چه ندایی می دهد؟,ندای الهی برای طلب آمرزش,ندای الهی برای افزایش رزق و روزی,ندای الهی جهت توبه از گناهان,ندای الهی برای شفای بیمار

روایتی از امام باقر (ع) درباره ندای الهی در شب جمعه

روایت دیگر، روایتی است که ابوبصیر از امام باقر (ع) نقل می‏کند. تفاوت دو روایت را خوب دقت کنید؛ چون من با توجه به این نکات این روایات را می‏خوانم. آن روایت اول این بود که خدا یک فرشته را می‏فرستد که ندا کند؛ اما در روایت دوم می‏فرماید خودِ خدا ندا می‏کند.

حضرت می‏فرماید: «إنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَیُنَادِی کُلَّ لَیْلَةِ جُمُعَةٍ مِنْ فَوْقِ عَرْشِهِ مِنْ أَوَّلِ اللَّیْلِ إِلَى آخِرِهِ»، خدای متعال هر شب جمعه از سر شب تا آخر شب، از بالای عرش ندا می‏دهد: «أَلَا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ یَدْعُونِی لآِخِرَتِهِ وَ دُنْیَاهُ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَأُجِیبَهُ»؛ آیا بنده‏ای هست که من را بخواند و از من برای آخرت و دنیایش درخواست کند، تا قبل از آنکه فجر طالع شود که جوابش را بدهم؟

«أَلَا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ یَتُوبُ إِلَیَّ مِنْ ذُنُوبِهِ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَأَتُوبَ عَلَیْهِ»؛ آیا بنده مؤمنی هست که قبل از طلوع فجر از گناهانش توبه کند تا من توبه او را بپذیرم؟ «أَلَا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ قَدْ قَتَّرْتُ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَسْأَلَنِی الزِّیَادَةَ فِی رِزْقِهِ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَأَزِیدَهُ وَ أُوَسِّعَ عَلَیْهِ»؛ آیا بنده مؤمنی هست که من از نظر رزق و روزی بر او تنگ گرفته باشم، بیاید از من توسعه رزق و روزی را تقاضا کند و روزی بطلبد تا من روزی دنیایی‏اش را توسعه دهم؟ «أَلَا عَبْدٌ مُؤْمِنٌ سَقِیمٌ یَسْأَلُنِی أَنْ أَشْفِیَهُ قَبْلَ طُلُوعِ الْفَجْرِ فَأُعَافِیَهُ».‏‏‏‏‏‏‏(وسائل الشیعه، 7، 389) آیا یک بنده مؤمنی هست که بیماری داشته باشد و بیاید از من شفا بخواهد قبل از اینکه فجر طالع شود تا من هم او را شفا و عافیتش دهم؟

**********************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی و سریع الاجابه)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *