خانه / طلسم و سحر و جادو و افسون / آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه

آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه

آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه را برای شما عزیزان قرار دادیم . سحر و جادو و طلسم چیست ؟ آیا یاد گرفتن سحر و جادو و انجام دادن اعمال جادوگری حرام است ؟ آیا سحر و جادو طبق آیات قرآنی و روایات ادمه معصوم (ع) واقعیت دارد یا خرافات است ؟ سحر و جادو و طلسم و پیشگویی آینده و دعا چه جایگاهی در اسلام دارند ؟ …

آشنایی با انواع سحر و جادو - سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه
آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه

آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قرآنی و روایات ائمه,تقسیم بندی سحر و جادو,انواع سحر و طلسم,آیا یاد گرفتن سحر و جادو حرام است,نظر اسلام در مورد سحر و جادو,روایات ائمه معصوم درباره طلسم و جادو,حرام بودن یادگیری سحر و جادو,باطل کردن سحر و جادو,آیا سحر و جادو واقعیت دارد

آشنایی با انواع سحر و جادو – سحر و جادو در آیات قر آنی و روایات ائمه

1» نظر اسلام در مورد سحر و جادو چیست؟
سحر در لغت به معناى کار لطیف، ظریف و عجیبى است که علّت آن مخفى است و در عرف شرع به کارى مى‏گویند که سبب و علّتش مخفى باشد و انسان خیال کند که واقعیت دارد، ولى خدعه و فریب‏کارى باشد. بحارالأنوار، ج 56، ص 277.
***********************************
2» اقسام سحر:
الف» سحر اسباب مادى محسوس:
این سحر جزء علوم غریبه شمرده مى‏شود، مانند کسانى که به خوردن زهر و مانند آن عادت کرده‏اند و سموم در آن‏ها اثر نمى‏گذارد و اینکار غیر عادى در اثر تمرین صاحبان این حرفه انجام مى‏گیرد.
ب» سحر اسباب مادى غیر محسوس:
دراین سوگند ساحران کارهاى مادى حيرت انگيز انجام مى‏دهند. این امور مستند به یک سلسله علل و اسباب طبیعى و مادى است، ولى در اثر سرعت عمل، محسوس ما نیست، مانند کار شعبده بازان.
ج» سحر با اسباب معنوى:
این سوگند در اثر قدرت اراده و روح است که مى‏تواند کار غیر عادى نظیر پیشگویى و ارائه غیب «خواه غیب مکانى و خواه غیب زمانى یعنى حادثه‏اى را راکه اکنون در آن مکان غایب یا حادثه‏اى راکه در زمان آینده اتفاق مى‏افتد» انجام دهد. البته این سوگند گاهى مطابق با واقع و گاهى غیر مطابق با واقع است.
ارتباط با جنیان و یارى گرفتن از آن‏ها در امور سحرآمیز مى‏ تواند از این سوگند باشد.
***********************************
3»حرام بودن یادگیری سحر و جادو
در اسلام از یادگیرى سحر و انجام دادن اعمال سحر و جادوگرى به شدت منع شده و از نظر تمام فقهاى اسلام یاد گرفتن و انجام اعمال سحر و جادوگرى حرام است.

***********************************

4» امام على«ع» مى‏ فرماید: »
کسى که سحر بیاموزد، کم یا زیاد، کافر شده است و رابطه او با خداوند به کلّى قطع مى‏شود. «وسائل الشیعه، ج 12، باب 25»

***********************************

5» یادگیرى سحر به قصد ابطال آن اشکالى ندارد
بلکه گاهى بعنوان واجب کفایى مى‏بایست عدّه‏اى سحر را بیاموزند تا اگر مدّعى دروغگویى خواست از این طریق مردم را اغفال یا گمراه کند، سحر و جادوى وی را ابطال نماید و دروغ مدّعى را فاش سازند.

***********************************

6» باز کردن گره سحر و جادو
یکى از ساحران و جادوگران که در برابر انجام عمل سحر، مزد مى‏گرفت، خدمت امام صادق«ع» رسید و عرض کرد: حرفه من سحر بوده است و در برابر آن مزد مى‏گرفتم. خرج زندگى من از همین راه تأمین مى‏شد و با همان درآمد، حج خانه خدا را انجام داده ‏ام، ولى اکنون آنرا ترک نموده و توبه کرده‏ ام. آیا براى من راه نجاتى هست؟
امام صادق«ع» فرمود: »عقده و گره سحر را باز کن، ولى گره جادوگرى مزن«.وسائل الشیعه حدیث 1، ص 105.

***********************************

7» سحر و جادو در  آیات و روایات
بنابر این از آیات و روایات استفاده مى‏شود که سحر واقعیت دارد و قرآن نوعى از سحر را قبول کرده و مى‏ فرماید:
« ما هم بضارین به مِن أحد إلا بإذن اللَّه؛بقره «2» آیه 102 نمى‏توانند به واسطه سحر به کسى ضررى رسانند مگر به اذن خدا«.

***********************************

8» واقعیت داشتن سحر و جادو

پس معلوم مى‏شود که سحر واقعیت دارد و نمى‏توان وجود آنرا انکار کرد یا به خرافات نسبت داد، چه در گذشته و چه در امروز.

***********************************

9» این حکم اسلامى مانند بسیارى از احکام دیگر موارد استثنا دارد
از جمله فرا گرفتن سحر براى ابطال ادّعاى مدّعیان دروغین و یا براى از بین بردن اثر آن در مورد کسانى که آسیب دیده‏اند.

***********************************

10» سحر و جادو و پیشگویی آینده و دعا هر کدام چه جایی در اسلام دارند؟
چنان چه از قرآن استفاده می شود سحر و جادو یقیناً وجود دارد و در احکام اسلامی سحر از گناهان کبیره و بزرگ بوده و حکم ساحر سحر کننده اعدام است و تعلیم و تعلّم سحر نیز حرام میباشد، البته به جز موقعی که برای باطل نمودن سحر ازآن استفاده گردد؛ به این معنی که تعلیم سحر برای باطل نمودن سحر حرام نیست.

***********************************

11» و اما دعا
دریایی بیکران و گنجینه ای تمام نشدنی است که انسان رابه آفريننده خود پیوند می دهد و هر کس به مقدار ظرفیت و بزرگی خود بهره ای ازآن دارد. البته دعاها دارای مراتب و آثار مختلفی هستند و استفاده از دعاهایی که از معصومین علیهم السلام و از طرق صحیح به ما رسیده اند، ما را در رسیدن به مقصود یاری می دهد.
***********************************
12» در تاریخ اسلامی پیشگویی عده ای از بزرگان و مقربین درگاه الهی
از جمله شاگردان اهل بیت علیهم السلام، آمده است اما این‌که هر شخصی که ادعای این مکارم را دارد راستگو است و دچار تخیلات بیمار گونه و یا الهامات شیطانی نیست، امر دیگریست. منبع: پایگاه حوزه
***********************************
13» جادوی عام یا جادو در معنای کلّی
به معنای هر عمل عجیبی ست. اصطلاح انگلیسی فنون سحرآمیز«به انگلیسی«witchcraft شامل قسمتی از اینگونه پدیده هاست. و آنهم شامل جادوی خاص است.
***********************************
14» جادو یا جادوی خاص یا جادو در معنای جزئی
«به عربی سحر و به انگلیسی «Magic»: فنّی است مرموز برای اثرگذاری بر عالم مادّه با دخالت ارادهٔ جادوگر؛ چه ابتدایی باشد و چه برای خنثی کردن جادوی دیگری؛ چه هدف متعالی داشته باشد و چه پست. چه ورد بخواند، چه حرکاتی انجام دهد و چه از وسایلی استفاده کند.
***********************************
15» برای معرّفی جادو مطابق دانش شناسی کاربردی، واژهٔ جادو را باید از چند جنبه بررسی کنیم:
الف» واژه شناسی. یعنی معنای مورد استفادهٔ آن در بین مردم.
ب» معرّفی «دانش نظری جادو» مشهور به نظریه‌های جادو. یعنی دانشی که به «چیست؟» و «چرا؟»ها در مورد جادو جواب می دهد. و آن علمیست به این نام که مرموز و حتّی رازورزانه یا سرّی است. یعنی توسّط علم شناخته نشده. زیرا هیچگونه توضیح، توجیه، نظریه یا رابطهٔ علّت و معلول به روش علمی در مورد آن ارائه نشده. امّا چون تلاش به روش علمی و روش‌های کهن دراین زمینه وجود داشته، و فرضیه هایي نیز دراین مورد ارائه شده، نمیتوان جنبهٔ دانش آنرا کنار گذاشت.
ج» معرّفی «دانش کاربردی جادو». یعنی دانشی که از چگونه انجام دادن اعمال عجیب سخن می گوید. نه از «چیست؟» و «چرا؟»

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

3 دیدگاه

  1. سلام دوری از عبادات وخدا مخصوص دروغ گفتن انسان راشیطانی وکار شیطان را اسان می کند بس جادو بجز اعمال خود نیست برگی به زمین نمی افتد مگر به اذن خدا …..یک تسبح بخوانیم خدارا ازیاد نبریم گرفتار نمیشویم

  2. سلام دوستان من یک سوال داشتم ائمه اطهار ع چه طور میتونستن کارهای مثل طی الارض و…. انجام بدن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *