خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن آتش افروختن، معنی آتش افروختن در خواب

تعبیر خواب دیدن آتش افروختن، معنی آتش افروختن در خواب

 اگر کسی در خواب ببیند که می خواهد آتشی را بیفروزد و اتش روشن نمی شود یعنی اینکه از علم و دانش خود بهره مند می شود. و اگر کسی که این خواب را می بینید پادشاه باشد مقام و منزلتش افزایش می یابد  و اگر ببیند که اتش از بین رفت یعنی نابود و هلاک می شود.

 جابرمغربي گويد: اگر کسی در خواب ببیند که در بیابان آتش روشن می کند و مردم از از طریق نور آتش راه می روند و هر کسی به سمت مقام خودش می رود یعنی به راه راست می رود و به علم و حکمت می رسد و اگر ببیند که آتش کم می شود و نورش نیز کم می شود یعنی حالش دگرگون می شود و  از دنیا می رود و می میرد

و اگر بيند كه آن آتش در بيابان افروخت، نه به راه راست، دليل كه علم او مردمان را به راه ضلالت برد. و اگر بيند كه آتشي در موضعي برافروخت، تا آن موضع را بسوزد، و آتش آن را بسوخت و از بازرگانان بود، دليل كه خريد و فروخت به نفاق كند و مالش حرام بود.
آتش-در-ایران-باستان-3

محمد بن سيرين گويد: اگر پادشاهی در خواب آتش ببیند یعنی قدرت و آتش با دود، پادشاه ستمگر و غم و اندوه وزيان بود. و اگر بيند كه آتش

برافروخت تا گرم شود، ياكسي ديگر بدان گرم شود، دليل كه چيزي طلب كه از آن منفعت يابدو اگر بيند كه بي فايده آتشي برافروخت، دليل كند كه بي سبب جنگ و خصومت كند و اگر بيند كه آتشي برافروخت تا چيزي بريان كند، دليل كه كاري پيش گيرد به سبب غيبت مردمان، تا طلب حال كسي كند.

واگر بيند كه از آن بريان بخورد، دليل كند كه به قدر آن، روزي به وي رسد، با غم و اندوه. و اگر بيند كه به زير ديگر آتش مي افروخت، و در ديگ گوشت بود يا چيزي ديگر، دليل كه كاري بسازد كه از آن كار كدبانوي خانه را منفعت رسد. و اگر بيند كه در آن ديگ هيچ طعام نبود، دليل كند كه از آن كار او را غم و اندوه بود.


و اگر بيند كه آتشي برافروخت حلوا پزد، دليل كه او را سخني نيكو گويند. و اگر بيند كه آتشي برافروخت از براي روشنائي، دليل كند كه كاري را به حجت و برهان روشن گرداند.ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند در جايگاهي آتشي برافروخت تااهل آن جايگاه را بسوزاند، دليل بود كه اهل آن موضع راغيبت كند و بدي گويد. و اگر بيند آتش را در تنور يادر آتش دان همي افروخت بي آن كه طعام پزد، دليل كند كه بامردي از خويشان و يا اهل بيت، او جنگ و خصومت افتد.

اگر در خواب ببیند که از خانه همسایه اش آتش می آورد یعنی مال نادرست و حرامی به او می رسد.

 

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *