خانه / انگشتر / چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟

چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟

در این پست از سایت انگشتر و سنگ های طبیعی چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . خصوصیات و خواصی که سنگ های عقیق و فیروزه دارند باعث شده که به دست کردن این نوع انگشترها ثواب زیادی داشته باشد .

چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟
چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟

چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟,خصوصیات انگشتر عقیق و فیروزه,علت و دلیل ثواب بودن انگشتر عقیق و فیروزه,ثواب به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه

چرا به دست کردن انگشتر عقیق و فیروزه ثواب دارد ؟

روایات ذیل در مورد خواص عقیق وارد شده امام صادق (ع ) می فرماید : دستی برای دعا به سوی خدا بالا نمی رود محبوب تر از دستی که در آن انگشتر عقیق باشد (وسائل الشیعه , ج 5, ص 87). در روایتی از حضرت فاطمه زهرا(ع) از پیامبر خدا(ص) آمده است : کسى که انگشتر عقیق به دست کند، همیشه خیر می بیند.(وسائل الشیعه, ج 5 ص88, ابواب احکام الملابس,باب52 حدیث2 ) ودر روایتی از پامبر (ص) نقل شده است کسی که انگشتر عقیق به دست کند حوایجش برآورده میشود همچنین در روایتی از آن حضرت آمده است انگشتر عقیق به دست کنید چون مادامی که در دست است غمی به دارنده آن نمی رسد ودر روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است کسی که انگشتر عقیق داشته باشد فقیر نمیشود . (وسائل الشیعه ج5 ص 86-87). ودر روایتی آمده است که امیرمؤمنان، انگشتر عقیق را برای حرز و دشمنان و بلاها در دست می کرد. (حلیه المتیقین، فصل سوم، ص 32) و در حدیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و امید هست که عاقبت صاحبش مقرون به خیر و نیکی باشد. (همان)
از حضرت صادق علیه السلام منقول است که انگشتر عقیق موجب ایمنی است در سفر. R>انگشتر شرف الشمس همان انگشتری عقیق است که بر آن اسمای متبرکه نوشته شده است. بنابراین همان خواص و آثار انگشتر عقیق را دارد.
در مورد خواص انگشتر فیروزه روایات ذیل وارد شده :
پیامبر (ص) : خداوند عالمیان می فرماید که من شرم دارم از دستی که بسوی من بلند شود به دعا و در آن انگشتر فیروزه باشد آنرا نا امید بر گردانم .
امام صادق(ع): هر که انگشتر فیروزه در دست کند دستش فقیر نشود.
شخصی به امام رضا (ع) از نداشتن فرزند شمایت می کند حضرت میفرماید انگشتر از فیروزه بگیر و بر آن بنویس «رب لا تذرنی فردا وانت خیر الوارثین » (وسائل ج5 ص 94-95)
((دُر نجف))
امام صادق (ع) فرمودند: دُر نجف که در نجف اشرف خدا ظاهر می سازد بدرستی که هر که آن را دست کند به هر نظر کردنی به آن خداوند زیارتی یا حجی یا عمره ای در نامه عمل او بنویسد که ثوابش ثواب پیامبران و صالحان باشد و اگر خدا رحم نمی کرد بر شیعیان ما هر آیینه هر نگین از آن به قیمت بسیار میرسید. (وسائل ج5 ص403 – 404) (( یاقوت))
در روایتی از امام رضا و پیامبر علیهما السلام آمده است که انگشتر یاقوت را در دست کنید که فقر را بر طرف می کند (وسائل ج5 ص92-93)
((حدید))
در رواتی نقل شده است شخصی از حاکمی ستمگر به امام صادق شکایت نمود امام فرمود : انگشتری که نگین آن از حدید صینی است بساز و روی آن در سه سطر بنویس « اعوذ بجلال الله » «اعوذ بکلمات الله » «اعوذ برسول الله » ودر زیر نگین در دو سطر نوشته شود «آمنت بالله وکتبه» « انی واثق بالله ورسله » وبر دور نگین نوشته شود « اشهد ان لا اله مخلصا » سپس امام فرمودند این انگشتر را در هر چیر که بر تو مشکل وسخت می شود در دست کن وهر گاه از دشمن ترسیدی نیز آنرا به دست کن همچنین هرگاه همراه زنی شود که زایمانش سخت شده وضع حملش آسان خواهد شد . (مستدرک الوسائل ج3 ص 299)
در مورد نوشتن بر روی انگشتر علاوه بر روایت فوق روایات فراوانی داریم که حاکی از این است که بر روی نگین انگشتر هر یک از امامان چیزی نوشته شده بود از جمله : امام صادق (ع) میفرماید نقش نگین پیامبر (ص) «محمد رسول الله » بود ونقش نگین امیر مومنان (ع) «الله الملک بود » و نقش نگین پدرم « العزه لله» بود .
ودر روایتی از احمد ابن ابی نصر روایت شده که می گوید امام رضا (ع) انگشتر پدرش موسی بن جعفر وجدش جعفر بن محمد را به من نشان داد بر روی انگشتر امام صادق (ع) نوشته بود « انت ثقتی فاعصمنی من الناس » وبر روی انگشتر موسی بن جعفر (ع) نوشته شده بود «حسبی الله » همچنین در روایتی وارد شده است کسی که بر انگشترش بنوسید «ماشاء الله لا قوه الا بالله استغفر اللیه » از فقر سخت نجات پیدا می کند . (وسائل الشیعه ج5 ص 99-101)
در مورد این که در نجف از اشکهای امیر مومنان درست شده باشد این مطلب صحیح نیست و مستندی ندارد .

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *