خانه / تصاویر و عکسهای داغ روز / عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران

عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی 2agoo.com عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران را برای شما عزیزان قرار دادیم . تصاویر و عکسهای بسیار زیبا از پیاده روی عاشقان امام حسین (ع) در مرز مهران .

عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران
عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران

عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران,پیاده روی زائران و عاشقان امام حسین در مرز مهران,تصاویر و عکسهای جدید از مرز مهران,عکسهای زائران اربعین حسینی در مرز مهران,حضور پرشکوه زائران امام حسین در مرز بین المللی مهران,مرز مهران

عکسهای حضور گسترده زائران و عاشقان اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران

ایلام – ایرنا – موج تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات و کربلای معلی از مرز بین المللی مهران در رزوهای باقیمانده تا اربعین حسینی فراتر از انتظار است و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با شور و شوق وصف نشدنی در حال سفر برای زیارت قبر سرور و سالار شهیدان هستند.

به گزارش ایرنا، در مهران بوی کربلا به مشام می رسد و همه آنچه از حضور پر شور و گسترده هزاران نفری زائران در مرز دیده می شود تنها و تنها عشق و شوق رسیدن به یار است.
صحنه های منحصربفرد اینجا در قاب کلام نمی گنجد، شور و نوای حسینی، سینه زنی و نوحه خوانی گروه های مختلف حال و هوای مهران را کربلایی کرده و دل را هوایی پر زدن به کوی یار می کند.
خبرنگار ایرنا با سیل عظیم زائران اربعین حسینی در مرز مهران همراه شده است از این صحنه های ناب دلدادگی حاشیه هایی تهیه کرده است که در زیر می آید:
*حجم ورود زائران اربعین حسینی به پایانه مرزی مهران به حدی زیاد است که پلیس ناچار شده است برای اینکه تعادل ورود و خروج زائران از مرز
برقرار شود زائران را در سه گذر متوقف کرده و به تدریج نسبت به تخلیه زائران اقدام کند.
*به دلیل حجم بالای تردد زائران و گرمای هوا در مهران، افراد سالخورده، زنان و کودکان تا هنگام خروج از مرز باید در صف های طولانی معطل شوند که باعث ایجاد مشکل شده است هر چند پلیس تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا شرایط تردد زائران تسهیل شود.
*تعداد زیادی از زائران به صورت خانوادگی در این آئین شرکت کرده و حضور کودکان به همراه مادران و افراد کهنسال در میان جمعیت چشمگیر است.
*تمامی زائران با هر زبان و قومیتی از فارس، کرد، لر، بلوچ و ترک با وحدت و یکپارچگی و در شرایط یکسانی در مرز بین المللی مهران گرد هم آمده اند تا بتوانند افتخار زائر حسین بودن را کسب کنند.
*ساماندهی مسیر پل زائر تا میدان اربعین مهران بخوبی انجام شده است و تنها اتوبوس های درون شهری اجازه تردد دارند و زائران را در مسیر پارکینگ برکت تا میدان اربعین را جا به جا می کنند.
*با این وجود نبود هماهنگی و آمادگی در مرز زرباطیه عراق به عنوان مهم ترین مشکل زائران ، باعث کندی خروج زائران از مرز مهران شده است.
*جمعیت بسیار زیادی از زائران در ورودی گیت های پایانه مرزی منتظر ورود به خاک عراق هستند اما به علت نیروی انسانی و امکانات کم در مرز زرباطیه عراق و قفل شدن مسیر، طرف عراقی اجازه خروج به ایرانیان را نمی دهد این در حالیست که هر لحظه بر ازدحام جمعیت در مرز مهران افزوده می شود.
*تا شهر بدره عراق در 5 کیلومتری مرز هیچگونه خدماتی ارائه نمی شود و زائران مجبورند حدود 10 کیلومتر از ورودی پایانه مرزی مهران تا بدره را پیاده طی کنند.
*نبود موکب های پذیرایی در مرز زرباطیه بویژه در زمینه تامین آب آشامیدنی با توجه به گرمای هوا بر مشکلات زائران افزوده است و در مرز زرباطیه عراق برای انتقال زائران به کوت و کربلا خودروهای بسیار کمی مهیا شده است که به هیچ وجه جوابگوی نیاز زائران نیست.
*کنترل گذرنامه و روادید زائران به شدت انجام می شود و زائرانی که بدون این مدارک به مرز مراجعه کنند بازگردانده شده و از خروج آنها جلوگیری می شود.
*بیمارستان صحرایی سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری بسیج تامین اجتماعی امروز در محل پایانه مرزی مهران فعالیت خود را آغاز کرده تا در صورت نیاز خدمات درمانی و پزشکی به زائران ارائه کند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر

عکاس: پوریا پاکیزه
 
 

 
51/56

عکاس: پوریا پاکیزه
 
 

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *