خانه / پول و ثروت / آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان

آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی 2agoo.com آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان را برای شما عزیزان قرار دادیم .

آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان
آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان

آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان,طلسم خوش شانسی,طلسم ثروت,طلسم شادی,طلسم نعمت و روزی,نمادهای خوش شانسی در کل جهان,نماد ثروت و شادی,انواع طلسم ثروت و شادی و پول

آشنایی با طلسم های خوش شانسی و نماد ثروت و شادی در سراسر جهان

%image_alt%

 

خفاش ها در چین

وقتی که در مورد خفاش ها فکر می کنید ممکن است اولین چیزهایی که به ذهنتان خطور می کند هالووین، فیلم ترسناک و غارهای وحشتناک باشند. اما در فرهنگ چین، این موجودات بالدار شب زی اصلا ترسناک نیستند، و در واقع نمادی از شادی و ثروت هستند. در واقع خصوصیاتی که چینی ها برای خفاش بیان می کنند هم معنی با «ثروت» و «نعمت» است. یک نقاشی یا گلدوزی دارای پنج خفاش قرمز شانس فراوانی برای شما به ارمغان خواهد آورد. قرمز نمایانگر شادی و پنج خفاش نشانگر پنج نعمت -سلامتی، طول عمر، فضیلت، نیکبختی و مرگ آرام-که در فرهنگ چین والاترین هستند است. مادران چینی اغلب دکمه های کوچک به شکل خفاش که از جنس یشم هستند به منظور داشتن زندگی طولانی و سالم برای نوزادانشان روی کلاه آن ها می دوزند.

 


%image_alt%

میوه های بلوط در انگلستان

درخت بلوط انگلیسی، درخت ملی انگلستان و مظهر قدرت و استقامت است. این درخت در فرهنگ عامه و تاریخ انگلیسی به وفور یافت می شود، از رهبران مذهبی سلتیک(وابسته به نژاد سلت و زبان و فرهنگ آنان نام شاخه ای از زبان های هند و اروپایی که امروزه هم توسط برخی از مردم اسکاتلند و ولز(در انگلیس) و نورماندی(در فرانسه) صحبت می شود و متشکل از گایلیک و بریتونیک، شاخه زبان های سلتیک است) که آن را در داخل باغ های بلوط کاشته و می پرستند تا عاشقانی که پیمان ازدواج خود را در زیر شاخه های استوار آن قرائت می کنند. استرالیایی ها میوه ی این درخت را در جیب خود گذاشته و با خود حمل میکنند چون معتقدند برای آن ها سلامتی و خوش شانسی به ارمغان خواهد آورد. در سال 1699 یک کشتی در ادلبورو غرق شد که 7 تن از خدمه ی آن کشته شدند و 11 نفر بازماندند، یکی از بازماندگان نجاتش را مدیون دانه های بلوطی می داند که در جیبش بوده اند. امروزه، در ایستگاه نجات غریق ادلبورو در سافک، انگلستان جایی که یاد بود بلوط با افتخار در دل خدمه و اهالی آن جای دارد آن بذرهای کشتی غرق شده حفظ شده اند و داخل قابی ساخته شده از چوب بلوط به نمایش گذاشته شده اند.


%image_alt%

 
تومی ها در پِرو

این چاقوهای تشریفاتی باستانی اغلب از طلا، برنز، مس یا نقره ساخته می شوند و بر روی دسته ی آن ها تصویری از چهره ی یک انسان است که بنابر گفته ی مورخان این تصویر چهره ی نای لامپ، قهرمان اسطوره ای و بنیانگذار تمدن سیکان پرو باستان است. تیغه ی نیم دایره ای این چاقو اغلب در اینکان، مراسم آیینی حیوانی مانند اینتی رایمی مورد استفاده قرار می گیرد، جشنی که در آن یک لامای سیاه را قربانی می کنند و از اندام های آن برای پیش بینی آینده استفاده می کنند. (لاما: از نشخوارکنندگان بومی آمریکای جنوبی که برای باربری، شیردوشی و پشم پرورش داده می شود.) دیگر تمدن های باستانی مانند پاراکاس از چاقوهای تومی به منظور معالجه ی اختلالات روانی، سردرد و یا شکستگی جمجمه برای جراحی مغز استفاده می کنند. پزشکان جمجمه را می شکافند تا اجازه دهند «اختلال» به بیرون خونریزی کند سپس روی بریدگی را با ورقی از طلا می پوشانند. امروزه، پرویی ها تومی را به نمادی از موفقیت و خوش شانسی تبدیل کرده اند که در گردشگری پرو استفاده می شود و اغلب دیده می شود که از دیوار خانه ها و شرکت ها آویزان است. پرو به دلیل خرابه های باستانی اینکا شهرت جهانی دارد اما از نظر غذا نیز مقصد گردشگری عجیب و غریب و منحصر به فردی است.

 


%image_alt%

نظرها در ترکیه

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده است که کسی شما را چشم بزند-این تشعشع قدرتمند از چشم که بر اثر حسادت است و در بسیاری از فرهنگ ها به آن اعتقاد دارند می تواند باعث ایجاد بدبختی و آسیب در زندگیتان شود. در فرهنگ ترکی «نظر» واژی دیگری برای «چشم بد» است و تنها راه دفع آن استفاده از یک نظر چشم بد، مهره ای شیشه ای به شکل چشم است. قدرتمندترین نظرها اغلب آبی هستند چون که رنگشان شبیه به رنگ آسمان، جایی که خدا زندگی می کند و از آن حفاظت می شود است. نظرها چشم بد را از فردی که به او چشم بد می شود یا او را چشم می زنند دور می کنند به اعتقاد آن ها این به دلیل شباهت اسرارآمیز نظر به چشم واقعی انسان است. بسیاری از مردم ترکیه نظر ها را برای حفاظت خودشان از چشم بد در خانه یا داخل اتومبیل هایشان آویزان می کنند. کشورهای دیگر مانند ارمنستان، ایران، آلبانی و افغانستان نیز طلسم چشم بد دارند.

 


%image_alt%

سوسک ها در مصر

(سنگ یا عقیق و .. که به صورت سوسک سیاه سرگین خوار می ساختند و نوعی طلسم بوده است.)
اکثر مردم وجود یک سوسک بر روی گردنشان را مشمئز کننده می دانند اما در مصر باستان این راهی برای زندگی بوده و کسی که آن را می پوشد در برابر گزندها محافظت می شود. خِپِر واژه ای در مصر باستان برای سوسک بوده است و معنی آن «هستی» است بنابراین مردم طلسم های این سوسک را برای حفاظت از خودشان در این دنیا و جهان پس از مرگ می پوشیدند. مومیایی ها اغلب با تصاویر هک شده از سوسک دفن می شدند یا اینکه آن ها طلسم سوسک را از سنگی سخت و سبز رنگ می ساختند و به عنوان نمادی از قدرت زندگی به جای قلب مومیایی قرار می دادند.
 


%image_alt%

مانِکی نِکوها در ژاپن

آیا معنی لبخند گربه ی سفید چینی وقتی که به یک فروشگاه یا رستوران در ژاپن می روید را می دانید؟ این مانکی نکو نامیده می شود و اغلب به ارمغان آوردن موفقیت و ثروت طلقی می شود. مورخان اطلاعات زیادی در مورد چگونگی پدید آمدن این افسانه ندارند اما داستانی در مورد صاحب فقیر یک رستوران وجود دارد که گربه ی بی خانمانی را به خانه اش برده و از او مراقبت می کند. در عوض، گربه در جلوی مغازه ی او برای جذب مشتریان می نشیند و برای جبران سخاوت صاحب رستوران برای او نیکبختی به ارمغان می آورد. هر یک از رنگ های گربه نشان دهنده ی شانس های مختلفی هستند: سفید به معنای نیکبختی، طلایی به معنای ثروت و سیاه بدی ها را خنثی می کند. پیچ و تاب دادن پنجه نیز ثروت به ارمغان می آورد: پنجه ی چپ مشتری می آورد و پنجه ی راست خوش شانسی.

 


%image_alt%

هَمساها در اسرائیل

هَمسا نسخه ی اسرائیلی دفع چشم بد از خانه ها و مکان های عمومی است. مسلمانان و یهودیان هر دو از طلسمی به شکل دست که در هر دو طرف انگشت دارد به منظور حفاظت از آن ها در برابر بدی ها و بد اقبالی ها استفاده می کنند. همساها نیز به رنگ آبی مقدس هستند و برخی از آن ها مزین به علامت هایی مانند چشم، ماهی یا ستاره ی داوود هستند. دعاهای مختلفی بر روی همساها نوشته می شود از جمله بیرکات هابایات
(دعای برکت برای خانه) و تفیلت هیدرچ(دعای مسافر).

 


%image_alt%

پولک های ماهی در اسلواکی

یک غذای سنتی کریسمس در کشورهای اروپای مرکزی مانند لهستان، اتریش، کرواسی و جمهوری چک حاوی مقدار زیادی فلس ماهی است چون ماهی ها نمادی شناخته شده از مسیح و مسیحیت هستند و به همین دلیل پولک ها یا فلس های ماهی به عنوان نمادی از خوش شانسی در نظر گرفته می شود. هر کریمس ماهی را می کشند، دل و روده ی آن را خارج می کنند، آن را برای از بین رفتن بوی بد و شیرین و خوش طعم شدن گوشتش داخل نمک و شیر می خوابانند، سپس آن را از بالا تا پایین به شکل نعل اسب که نمادی از خوش شانسی است برش می دهند. برای به ارمغان آوردن شانس بیشتر برخی پولک های ماهی را تا کریسمس سال بعد داخل کیف پولشان نگه می دارند. فقط ماهی ها جزو گروه غذایی شانس آور نیستند. انگور، کیک و نودل به عنوان غذاهایی سنتی که خوش شانسی می آورند در سراسر جهان شناخته می شوند.

 


%image_alt%

تخم مرغ های عید پاک در اوکراین

تخم مرغ های عید پاک اوکراین که به اسم ساینکی شناخته می شوند، تخم مرغ های آب پز معمولی نیستند. هنرمندان در اوکراین این تخم مرغ ها را با رنگ های خاص و موم ذوب شده طراحی می کنند و شاهکارهایی زیبا با تلفیقی از رنگ های آبی، قرمز، صورتی و نارنجی ایجاد می کنند و همچنین الگوهای هندسی بر روی این تخم مرغ ها معانی متفاوتی دارند از جمله فصل پاییز، باروری، خوش شانسی و شادی. بعضی از آن ها نیز با نمادهای مسیحی مانند صلیب و یا ماهی تزیین می شوند و در خانه ها یا بر روی درختان قرار می گیرند یا به عنوان هدیه استفاده می شوند. اگر به دنبال روشی سرگرم کننده برای کودکانتان که ترکیبی از هنر و تاریخ است هستید درست کردن این تخم مرغ ها با مشارکت هم را امتحان کنید.

 


%image_alt%

دودکش پاک کن ها در اروپا

در مکان هایی مانند انگلستان، آلمان و مجارستان، پاک کردن دودکش در واقع نشانه ای از خوش شانسی است و اغلب فرانمود ازدواج است. داستانی بسیار قدیمی حدود سال 1066 زمانی که ویلیام، پادشاه بریتانیا توسط یک دودکش پاک کن از کالسکه ی در حال حرکتش فراری داده شد وجود دارد. از آن روز به بعد، شاه تمام دودکش پاک کن ها را ارمغان آورنده ی شانس اعلام کرد و آن دودکش پاک کن را نیز به جشن عروسی دخترش دعوت کرد. آلمانی ها حتی مجسمه ها و وسایل دودکش پاک کن را در سال نو به عنوان نمادی از شانس به یکدیگر هدیه می دهند.

 


%image_alt%

مهره های لاکپشت در آمریکای شمالی

یک سنت باستانی صد ساله، که قرار دادن بند ناف کودک در یک مهره ی شبیه لاکپشت است هنوز هم در برخی از جوامع آمریکا بر قوت خود باقیست (به خصوص در میان سرخپوستان سو). به دلیل عمر طولانی لاکپشت یک مهره ی لاکپشت شکل نمادی از طول عمر و امنیت است که به عنوان گردنبند استفاده می شود.

 

 

 


 

%image_alt%

فامساپ در ایالات متحده

فامساپ فقط نامی خنده دار برای طلسم خوش شانسی در آمریکا و استرالیاست و در جنگ جهانی اول سربازان از آن برای در امان ماندن استفاده می کرده اند. فامساپ سنجاق عروسکی کوچک ساخته شده از پیوتر(آمیزه ی قلع و سرب و مقدارهای کمتری آنتیموان و مس) و طلا با سر بسیار بزرگ است. 

 

 

 

 

مترجم: سیما نوشادی

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *