خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی

دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی
دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی

دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی,دعای بسیار مجرب برای گشایش کار,دعای قوی و تضمینی برای رفع اندوه و ناخوشی,دعای دفع پریشانی,دعای نافعه گشایش کارها

دعای نافعه برای گشایش كار و رفع اندوه و ناخوشی و پریشانی

مؤلف گويد: شيخ ما ثقة الاسلام نورى (نور الله مرقده) در كتاب دار السلام از شيخ خود مرحوم خلد مقام‏ عالم ربانى، جناب حاج ملا فتحعلى سلطان‏آبادى نقل فرموده: كه فاضل مقدس آخوند ملا محمّد صادق عراقى در ‌‌نهايت سختى و پريشاني و بدحالى بود و به هيچ‏ وجه در كارش گشايشى فراهم نمي‌آمد تا آنكه شبى در خواب ديد كه در يك وادى خيمه بزرگى با گنبدى برپاست، پرسيد اين خيمه از كيست؟ گفتند: از كهف حصين (دژ محكم) و غياث مضطر مستكين [ياريگر بيچاره درمانده] امام قائم حضرت مهدى و امام منتظر مرضىّ عجلّ الله فرجه مي‌باشد. پس باشتاب خدمت آن حضرت شرفياب شد و سختى حال خود را به آن جناب عرضه داشت‏ و از آن بزرگوار دعايى براى گشايش كار و رفع اندوه خويش خواست، امام عصر او را به سيّدى از اولاد خود ارجاع نمود و به او و خيمه‏اش اشاره فرمود. آخوند از خدمت حضرت مرخص شده و به خيمه‏اى كه حضرت به آن اشاره فرموده بود رفت، ديد كه سيّد سند و حبر معتمد [دانشمند مورد اطمينان] عالم امجد مؤيد، جناب آقا سيد محمّد سلطان‏آبادى است كه در آن خيمه روى سجّاده نشسته‏ مشغول دعا و قرائت است. آخوند به محضر سيّد سلام كرد و حكايت حال خود را براى او بازگفت. سيّد او را براى گشايش‏ كار و فراخى روزى دعايى تعليم كرد. پس از بيدار شدن از خواب درحاليكه آن دعا در خاطر او بود قصد خانه سيّد كرد با آنكه آخوند پيش از اين خواب با سيّد به دليلى كه بيان نمي‌كرد رابطه خوبى نداشت و او را ترك گفته بود، چون به خدمت‏ سيد رسيد او را به‌‌ همان صورت كه در خواب ديده بود مشاهده كرد كه در مصلايش نشسته مشغول ذكر و استغفار است، به سيّد سلام كرد، سيّد جواب سلامش را داد و لبخندى زد، چنان‏كه گويا از داستان آگاه باشد! پس آخوند از سيّد براى گشايش امر خد دعايى خواست. سيّد‌‌ همان دعايى را كه در خواب به او آموخته بود تعليم كرد، آخوند مشغول به‏ آن دعا شد و در اندك مدتى دنيا از هرسو به او روى آورد و از سختى و تنگدستى بيرون آمد. مرحوم حاج ملا فتحعلى رحمه الله از سيّد به مدح شايسته‏اى تعريف مي‌كرد و چندى به زيارتش نايل شده و زمانى چندهم شاگردى او را نموده بود. سيّد در خواب‏وبيدارى به آخوند سه چيز را تعليم نموده بود اوّل: آنكه پس از فجر دست بر سينه گذارد و هفتاد مرتبه‏ يا فتّاح [اى گشاينده مشكلات] گويد. دوّم: آنكه به خواندن اين دعا كه در كتاب كافى است مداومت نمايد. دعايى كه حضرت رسول صلّى الله عليه و آله به فردى از صحابه خويش كه به ناخوشى و پريشانى مبتلا بود تعليم داد و از بركت خواندن اين‏ دعا ناخوشى و پريشانى در اندك زمانى از او برطرف گشت:
لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ تَوَكَّلْتُ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لا يَمُوتُ وَ الْحَمْدُ لله الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدا وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبِيرا.

📝مفاتیح الجنان

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *