خانه / دین و اندیشه / کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟

کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم .

کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟
کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟

کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟,تاثیر اعمال گناه بر طول عمر انسان,تاثیر کارهای گناه بر زندگی انسان,طبق آیات و روایات انجام کارهای گناه و خوب چه تاثیری بر انسان دارند ؟

کارهای ثواب و کارهای گناه چه تاثیری بر طول عمر انسان دارند ؟

همانگونه که بدن ما باید رشد کند و برای این منظور نیاز به تغذیه دارد روح ما نیز باید به رشد و کمال خود برسد و نیازمند تغذیه است. غذای بدن جسمانی است و غذای روح معنوی و روحانی. غذای روحانی انسان از جانب خدای متعال تامین می شود و گناه نقش مانع را در این زمینه بازی می کند. گناه باعث می شود که انسان از رزق معنوی خودش محروم شود و رشد معنوی نداشته باشد یا دچار سوء تغذیه روحانی گردد و بیمار شود.گناه

گناه

اثر گناه‏ بر عمر انسان بر طبق روایتی از امام جعفر صادق (ع) دو عامل گناه و نیکوکاری در کاهش و افزایش عمر آدمی تاثیر بسزایی خواهند داشت. ایشان در ضمن این روایت می ‏فرمایند:

منْ یَمُوتُ بِالذُّنوبِ أَکْثَرُ مِمَّنْ یَمُوتُ بِالآجالِ وَ مَنْ یَعِیشُ بِالإِحْسانِ أَکْثَرُ مِمَّنْ یَعِیشُ بِالأَعمارِ (1)

«آنها که بر اثر گناه می ‏میرند از آنها که با مرگ طبیعی از دنیا می روند بیشترند، و آنها که بر اثر نیکوکاری عمر می کنند از آنها که با عمر طبیعی زندگی می ‏نمایند زیادترند!»

تاثیر گناه بر زندگی انسان

شرح کوتاه از تاثیر گناه در زندگی انسان

امروزه ثابت شده است که منشاء بخش قابل توجهی از بیماری ‏های جسمی، عوامل روحی و معنوی هستند و یکی از مهم‏ترین این عوامل فشارهای شدیدی است که از ناحیه وجدان (به سبب انجام گناه) بر روح آدمی وارد می شود. انسان گناهکار در دادگاه وجدان محاکمه شده، با مجازات ‏های دردناک معنوی مواجه می گردد و عکس‏ العمل آن در جسم و جان و حتی مرگ و میرها آشکار می ‏گردد. به عکس، افراد نیکوکار از درونِ وجدان خود تشویق می ‏شوند و همین تشویق معنوی نیرو و نشاط تازه ‏ای به آن ها می بخشد، در حالی که به طول عمر آن ها نیز افزوده می شود. نتیجه آنکه؛ گناه عمر آدمی را کوتاه، و کار حسنه و نیک آن را طولانی می سازد.

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *