خانه / دین و اندیشه / سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت!

سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت!

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت! را برای شما عزیزان قرار دادیم .

سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت!
سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت!

سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت!,سلوک چیست ؟,مسافرت روح به ماورای طبیعت چگونه است ؟,ماورای طبیعت,سلوک,سفر روح به ماورا,روح و جسم انسان,سفر جسم انسان در طبیعت,سفر روح انسان در ماورای طبیعت

سلوک و مسافرت روح به ماورای طبیعت!

همانطور که انسان به جسم و روح تقسیم می شود، گردش گری هم به طبیعی و ماورای طبیعی تقسیم می گردد. جسم در طبیعت سفر می کند و روح در ماورای طبیعت.

اغلب فرهیختگان می گویند: دین روش زندگی در این دنیا است، اما قرآن کریم می گوید: انسان مسافر است و دین برنامه سفر او به ماورای طبیعت است. یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه. ای انسان تو تلاش گری هستی که به سوی خدا می روی و روزی او را ملاقات خواهی کرد.

شما در مورد سیر و سلوک شنیده اید. در مورد صراط مستقیم شنیده اید. ما در نماز دائم تکرار می کنیم که اهدنا الصراط المستقیم. مرا به راهی که یک راست مرا به تو می رساند،‌ هدایت فرما. در قرآن از واژه سبیل الله. به معنای راه خدا، چندین بار استفاده شده است.

تو گویی اینجا راهی وجود دارد و جاده ای که انسان را به شهر خدا می رساند، راهی که مانند جاده های خاکی و آسفالته و ریل و هوایی مادی و طبیعی نیست. راهی معنوی و جاده ای است که مسافران خود را به ماورای طبیعت و شهر خدا و خوبی ها می رساند.

در روایات آمده است که دنیا پلی است که باید از روی آن بگذری و انسان در این دنیا چیزی جز یک مسافر نیست، دین نیز برنامه سفر او به ماورای طبیعت است.

کسانی که با قران و روایات آشنایی دارند می دانند که در دین تصوری از راه و راهنما و راهرو و مقصد وجود دارد، اگر دقت کنید قرآن کریم دائم از راه و سفر و مهاجرت سخن می گوید و انسان را به سیر و سلوک در این راه فرا می خواند.

قرآن نقشه راه خدا است و پیامبران و امامان راهنمایان این راه هستند و کاروانی از انسان ها در طول تاریخ که با کاروان سالاری اولیای خدا، به سیر و سلوک به سوی شهر خدا می روند تا رنگ خدایی به خود بگیرند. صبغه الله و من احسن من الله صبغه.

گردش در طبیعت بسیار مفید و شادی بخش و لازم است، اما لذت و بهره های آن زودگذر و سطحی است و همراه با سختی و خستگی و مخارج زیاد، اما گردش در ماورای طبیعت، عمیق و پایدار است و لذت هایش تمام شدنی نیست و انسان را خسته نمی کند و هزینه چندانی هم ندارد.

گردش در طبیعت بیشتر برای بدن و نفس انسان شادی و لذت به همراه دارد، اما گردش در ماورای طبیعت یک سفر روحانی است و روح انسان را تازه می کند و خوب می دانید که حقیقت انسان هم روح است نه بدن.

مردم بیشتر عالم محسوس وطبیعت را می بینند وبا آن انس دارند و به روح و عوالم ماورای طبیعی توجهی ندارند، لذت های گردش در طبیعت را تجربه کرده اند، اما لذت گردش در عالم عقل و دل را تجربه نکرده اند و اصولا نمی دانند چه خبر است. مردم عادی از روح و گردش روح و سفر روحانی و شهر خدا غافل اند.

تنها سالکان و عارفان و طالبان علم و دین و مسافران صراط مستقیم که لذت سفرهای معنوی را چشیده اند آنرا می شناسند و می دانند که عشق واقعی چیست و کجا است و چگونه است.

مردم از عشق و لذت واقعی و سیر و سفر حقیقی نه تجربه ای دارند و نه بهره ای. البته این راه برای همگان باز است و خداوند آغوش خود را برای بندگان خود گشوده داشته.

اسلام توصیه های فراوانی نسبت به سفر و گردش گری دارد، قل سیروا فی الارض فانظروا کیف کان عاقبه الذین کذبوا به آیات الله. اما هدف از این گردش گری و سفر را عبرت گرفتن از سرنوشت بسیار بد و دردناک کافران و تکذیب کنندگان نشانه های خدا معرفی کرده است.

ممکن است شما بگویید ما به سرزمین کفار سفر کرده ایم و آنجا را بسیار شیک و به سامان یافته ایم، به نظر خوشبخت می آیند نه بدبخت. اما اگر دقت کنید از همان زمانی که فلاسفه غرب دین ستیز شدند و مرگ خدا را اعلام کردند، انسانیت هم در آن سرزمین ها مرد و هماکنون حیواناتی در آن کشورهای به ظاهر پیشرفته زندگی می کنند که طویله هایی تمیز و شیکی دارند و مانند برده برای سرمایه داران بیگاری می کنند.

به امید سفری سلامت به دیار محبوب عالم. والسلام

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *