خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند

اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند را برای شما عزیزان قرار دادیم .

اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند
اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند

اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند,اعمال مخصوص ازدواج,دعاهای مخصوص ازدواج,دستورات بسیار قوی و مجرب برای ازدواج کردن سریع,اعمال سریع الاجابه برای ازدواج آسان دختران و پسران,دعای سریع الاجابه و بسیار موثر ازدواج

اعمال و دعاهای بسیار مجرب برای ازدواج دختران و پسران مجردی که قصد ازدواج دارند

اگر کسی مجرد هست و قصد ازدواج دارد چه اعمال و دعاهایی را بخواند تا به مقصودش برسد؟

اگر کسی دچار فراموشی شده و مریض الحال و تنبل باشد چه دعایی بخواند تا از این وضعیت خارج شده و پرتلاش هم بشود؟

بهترین زمان برای ازدواج دختران و پسران چه سِنی است؟

دستورالعمل های قرآنی برای امر ازدواج کدام است؟ 

برای تسهیل در امر ازدواج چه اعمالی انجام دهیم؟

و ….

پاسخ  سوالات بالا و همچنین مطالب ارزنده دیگر را در سخنرانی جدید استاد مرتضی مخملباف بشنوید.

– دو ذکر یونسیه و پنج ربنا، برای هر حاجتی مفید و سودمند است اما شرط آن این است که من گوینده اعتقاد داشته باشم که با گفتن آن ها خداوند آنچه را که می خواهم به من خواهد داد اگر به صلاحم باشد.

– چنانچه گذشت، کارآمد بودن دو ذکر فوق را خود خداوند – مثل یک طبیب که خاصیت داروی مورد نیاز بیمار را به او می گوید – در قرآن کریم بیان فرموده، اما راجع به خاصیت برخی آیات حرفی نزده است و به جای قرآن، ثقل دیگر که عترت پیامبر(ص) باشد سخن گفته است؛ اگرچه که ظاهر این آیات با خاصیتشان ارتباطی نداشته باشد. علت این امر هم این است که خداوند می خواهد از این طریق طبیب دوم (عترت) را هم به ما معرفی کند.

– ما از این جلسه می خواهیم بدانیم: 1) طبیب دوم چه نسخه هایی برای مشکلات دینی و دنیایی ما داده است. 2) بفهمیم قرآن کریم چه اقیانوسی است!

فلذا از این جلسه بحث خواص آیات را از نظر باطنی مورد بررسی قرار خواهیم داد (یعنی آیاتی را که ظاهرشان با خاصیتشان تفاوت دارد ولی روایات خاصیت آن ها را مشخص کرده را بررسی خواهیم کرد).

– آنچه که از معصومین (ع) برای شما خواهیم خواند را مأثوره گویند و آنچه که از جانب غیر معصوم بیان خواهیم کرد را غیر مأثوره گویند که ما در این بحث از آن ها با نام «عمل مُجَرَّب» یاد می کنیم. یعنی بزرگان دین و افراد با تقوا و اهل دل از روی قرآن و روایات، عملی را خودشان انجام داده اند و به نتیجه رسیده اند و سپس برای من و شما هم عنوان کرده اند. حال اگر چنین عملی را ما هم بخواهیم انجام دهیم، ممکن است نتیجه بگیریم، ممکن هم هست نگیریم. علتش هم این است که گوینده معصوم نبوده است و ممکن است خداوند این عمل را صرفاً برای او نتیجه بخش قرار داده باشد نه برای ما.

اما فایده بیان اعمال مجرب چیست؟

فایده اش این است که اگر ما رفتیم و در کتابی یک سری از این اعمال را دیدیم و عمل کردیم و به نتیجه نرسیدیم، دیگر نخواهیم گفت: این اعمال هیچ یک به درد نمی خورند و اصلشان دروغ است.

در کنار مأثوره و غیر مأثوره، دسته سومی هم از اعمال وجود دارد و آن این است که برخی افراد که عموماً هم افرادی شیاد هستند، صرفاً برای این که خود را رو بیاورند، در سایت ها و… کار هایی را از خود در می آورند و به بقیه معرفی می کنند. این دسته از اعمال که اصلاً نباید سمتشان برویم، نه مأثوره اند و نه غیر مأثوره و نه خاصیتی خواهند داشت. تازه ممکن است ضرر هم داشته باشند و این وسط کلاهی هم بر سرمان برود.

هدف ما از بحث خواص آیات این است که راه درست را نشان دهیم تا کسی دنبال چنین راه های غلطی نرود.

– در رابطه خواص آیات کتب نسبتاً زیادی از بزرگان شیعه مثل سید ابن طاووس وجود دارد، ولی اگر بخواهیم همه آن ها را مطرح کنیم خود به تنهایی حدود 60 جلسه نیاز به سخنرانی خواهد داشت. فلذا ما از این جلسه شروع و فقط مهمترین آن ها را بیان خواهیم کرد. اما در پایان بحث، کتب معتبری راجع به آنچه که ما بیان نکرده ایم معرفی خواهیم کرد تا علاقه مندان خودشان مراجعه نمایند.

– در این بحث سعی کرده ایم آنچه بیان می کنیم حتماً مأثوره باشد و هر جا به مأثوره دست پیدا نکرده ایم سراغ عمل مجرب رفته ایم.

– در احکام، اعتقادات و اخلاق، بعضی مسائل را می توان با سایت و پیامک و… پاسخ داد ولی بعضی ها با سایت و نامه و… پاسخ دادنی نیستند و نمی توان پشت میکروفن به هر کسی و در هر مکانی بیان کرد، بلکه باید تعلیم داد و حضوراً به شخص حالی کرد. بحث دعا هم که زیر مجموعه سه علم فوق می باشد همینطور است. فلذا ما هم در این بحث از بیان موارد اینچنینی خود داری کرده ایم.

پس: هدف ما از این بحث نسخه نویسی نیست. هدف فقط این است که سر خط ها را به مخاطب بدهیم تا او با استفاده از آن ها خودش به مکتب اهل بیت (ع) رجوع کند و مطالب مورد نیازش را اخذ کند و دیگر سراغ رمال و دعا نویس و… نرود.

– کسی که می خواهد از این اذکار استفاده کند یا به دیگران بگوید که آن ها استفاده کنند، باید خودش 100% به آن ها اعتقاد داشته باشد و اگر 1% اعتقاد نداشته باشد نه گفتنش به دیگران اثر خواهد داشت و نه عمل کردن به آن ها.

حال با پایان تذکرات شروع به صحبت راجع به ازدواج می کنیم:

1- در کتاب «فضائل قرآن» نوشته محمد حسین نور محمدی در ص140، ایشان عمل زیر را از بزرگان به عنوان یک عمل مجرب مطرح می کنند:

کسی که مجرد است و می خواهد ازدواج کند و بخواهد که فرزند دار هم بشود (مشکلات دارو و درمان را برای فرزند دار شدن نکشد)، ابتدا سه روز متوالی روزه مستحبی بگیرد و هر شب بعد از افطار یا مثلاً قبل از آنکه بخوابد آیه زیر (آیه 74 سوره فرقان) را 21 مرتبه بخواند و سپس حاجت خود را طلب کند: «وَ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقينَ إِماماً» یعنی: «و كسانى‌اند كه مى‌گويند: پروردگارا، به ما از همسران و فرزندانمان آن ده كه مايه روشنى چشمان [ما] باشد، و ما را پيشواى پرهيزگاران گردان». اگر ماه اول جواب نگرفت، در ماه دوم دوباره همین عمل را انجام دهد و هر ماه آن را تکرار کند تا بالأخره به نتیجه برسد. ان شاء الله به مطلوب نظرش می رسد.

2- در کتاب «خواص القرآن» نوشته همایون پور صائب در ص 81، ایشان (به عنوان عمل مجرب از بزرگان) نقل می کنند:

کسی که مجرد است، آیات 131 و 132 سوره طه را بنویسد و بر بازو (بازوی چپ یا راست) یا بر سینه اش ببندد (البته طوری که بی احترامی به آیه نباشد). اگر مجرد باشد حتماً ازدواج خواهد کرد. اگر دچار فراموشی است و مطالب زود از یادش می رود، فراموشیش کم می شود. اگر مریض الحال است و پزشکان هر یک نسخه ای به او می دهند و از بیماری اش سر در نمی آورند، شفا پیدا می کند. همچنین اگر آدم تنبلی است و به قولی حال کار کردن ندارد، کم کاریش کاهش می یابد و انسان پر تلاشی می شود.

اما طریقه بستن: آیه را داخل نایلون فریزر می گذاریم تا بی وضو لمسش نکنیم. باید مراقب این هم بود که هنگام دستشویی رفتن آیه نیفتد (در چاه) و اگر از این بابت مطمئن نیستیم می توانیم آن را بیرون دستشویی بگذاریم و بعد از خروج دوباره ببندیم. همچنین می توان آیه را به صورت گردنبند به گردن آویخت.

تذکرات:

– این نکته را از ذهن و گوشمان نباید بیرون کنیم که همانطور که قبلاً در بحث بیماری بیان کردیم، به موازات دعا کردن و دعا نوشتن باید سراغ طبیب هم برویم و اگر سراغ طبیب نرویم فایده نخواهد داشت. ازدواج هم همینطور است. اگر طرف دختر است باید در خانه اش به روی خواستگار باز باشد (البته قبل از آمدن خواستگار یک تحقیقی هم باید بکنیم تا یک وقت طرف دزد از آب در نیاید و خودمان به خانه راهش ندهیم تا اموالمان را ببرد!). اسلام اجازه داده خواستگاری تا چند بار تکرار شود و این ایرادی ندارد.

– ما در بحث ازدواج و سایر مباحث مثل خرید و فروش، گاهی دچار یک معضل ذهنی می شویم. مثلاً کسی مدتی است برای پیدا شدن مشتری برای خانه اش شروع به خواندن آیه ای کرده یا آن را به خود بسته است. اما حال که یک مشتری آمده که می خواهد خانه اش را به قیمتش بخرد با خود می گوید: «چون من دارم فلان آیه را می خوانم پس حتماً ده ها مشتری دیگر هم خواهند آمد و حتماً قیمت بهتری هم خواهند گفت. پس به مشتری فعلی نمی فروشم!» در ازدواج هم همینطور است.

مثلاً طرف برای آمدن خواستگار به آیه ای متوسل می شود و وقتی خواستگار آمد – به این بهانه که خواستگار های بعدی حتماً بهتر از این خواهند بود – آن را رد می کند. این دیوانگی است و چنین کسی دیگر نباید منتظر نفر بعدی باشد، یا حالا حالا ها نباید منتظر باشد. چراکه چنین اعمالی مجازات دارند. مثلاً در رساله ها داریم که کسی که نذری می کند و به آن عمل نمی کند، باید چندین روز روزه بگیرد، استغفار هم بکند و تازه نذرش را هم باید ادا کند. پس اگر خداوند جواب دعایمان را داد و ما به آن بی محلی کردیم حتماً دچار مجازات خواهیم شد مجازاتش هم این است که مدت دیگری کارمان به تأخیر خواهد افتاد. پسری هم اگر دختر مناسبی برای ازدواج پیدا کرد باید اقدام کند و به خاطر این معضل ذهنی آن را کنار نگذارد.

– به موازات این دعا ها باید کار هم بکنیم. اگر طرف پسر است، باید تحقیق کند و به خواستگاری برود و اگر دختر است در خانه را به روی خواستگار نبندد و چشم بسته همه را رد نکند.

این اشتباه است که کسی با خودش بگوید: «فعلاً بروم فوق لیسانسم را بگیرم. دعا ها هم که همیشه هستند. پس هر وقت بخواهم آن ها را می خوانم و ازدواج می کنم.»

– سن دخترتان که به 20 سالگی رسید، باید نماز شب، زیارت عاشورا، دعای کمیل، دعای ندبه و… همه را کنار بگذارید و تمام فکرتان یک چیز باشد:

انجام واجبات و بعد از آن ازدواج دخترتان.

پسر هم که به سن 24-25 سالگی رسید و سربازیش را رفت، باید برایش زن گرفت و اگر گفت من زن نمی خواهم، غلط کرده که می گوید من زن نمی خواهم. این چطور پدری است که عرضه ندارد به پسرش بگوید: «غلط کرده ای که می گویی من زن نمی خواهم. مگر دست تو است؟» چقدر این پدر باید بی عرضه باشد؟!

برخی میگویند جوانان آزادند و خودشان برای ازدواجشان باید تصمیم بگیرند. ولی جوان ها غلط کرده اند که بخواهند این آزادی را داشته باشند! ممکن است شما بگویید ما دیکتاتور هستیم که داریم این حرف ها را می زنیم. اما اینطور نیست. اگر همین روش ادامه پیدا کند روزی خواهد رسید که در تهران و سایر شهر ها آنچنان همه جا را فساد گرفته باشد که دیگر کسی نتواند سری بلند کند و نفسی بکشد! چرا در اروپا دولت برای تولد هر نوزاد ده هزار یورو جایزه گذاشته و تمام هزینه پوشک و شیر خشکش را می دهد؟ چون نسل دارد قطع می شود! حتی غیر از کشور هایی مثل آلمان و آمریکا، در کشور هایی نظیر کویت و قطر هم مشابه چنین جوایزی را می توان دید. این ها به این خاطر است که این ها به حرف خدای تعالی گوش نداده اند و وقتی جوانشان گفته من زن یا شوهر نمی خواهم، آن ها هم بی تفاوت از کنار ماجرا عبور کرده اند.

حضرت علی (ع) پس از ضربت خوردنشان و در آخرین روز های عمر به امام حسن (ع) فرمودند که اصلاح ذات البین (آشتی دادن بین دو نفر) ثوابش از ده هزار رکعت نماز مستحبی بالاتر است!

آن وقت وقتی به طرف می گویی چرا دخترت را شوهر نمی دهی می گوید: خودش می داند. فعلاً بگذار نماز شبم را بخوانم!

پس: وقتی سن دختر به 20 سالگی رسید باید همه کارهای مستحبی را کنار گذاشت و به این فکر کرد که: چگونه می توانم برای دخترم شوهر پیدا کنم؟

حال چگونه می توان؟ 1- با کارهایی که خودم باید انجام بدهم (مثل پذیرش خواستگار و…) 2- با دعا و توسل به قرآن و…

دختر و پسرتان اگر ماشین و موبایل خواستند بگویید «تا ازدواج نکنی از ماشین و موبایل خبری نیست.» چطور وقتی فرزندمان بیمار می شود و دوست ندارد به دکتر برود، نمی گوییم خودش می داند؟ چطور است که می گوییم دست خودت نیست باید بروی؟ ازدواج هم همینطور است.

– نفس عمل خواستگاری برای دختر و پسر جوان از نظر شارع مقدس ممدوح شناخته شده است و برای خانواده دختر و پسر و خود دختر و پسر مفید است، اگرچه به نتیجه هم نرسد. از مجلس خواستگاری نباید ترسید. ممکن است یک پسر 5 جلسه به خواستگاری برود و در جلسه پنجم، خودش یا دختر منصرف شوند. این ایرادی ندارد، چراکه خواستگاری حتماً قرار نیست به نتیجه برسد و دختر یا پسر از این اتفاق نباید ناراحت شوند.

کسی که پنجاه جلسه خواستگاری رفته است، ازدواجش یک ازدواج جواهر است! در خواستگاری انسان حرف زدن را هم یاد می گیرد.

توجه: اینکه خواستگار به جای خانه در پارک و… با دختر بگردد تا با هم آشنا شوند را ما تأیید نمی کنیم.

به این هم باید توجه شود که خواستگار با جلسه اول و دوم و سوم شناخته نمی شود و به جلسات متعدد نیاز دارد. والدین هم باید از خواستگاری استقبال کنند و اگر نتیجه نداد نباید از هم کینه بگیرند.

از نتایج خواستگاری مثلاً برای دخترمان این است که مدام به تجربیات و دانش ازدواجش اضافه می شود و این خیلی مفید است و به قولی خواستگاری ها پشتوانه ای برای ازدواجش خواهد بود.

حال نکات و دستور العمل هایی که برای ازدواج نافع اند:

1- یکی از مهمترین مسائل که والدین می توانند برای ازدواج دختر و پسرشان رویش فایل باز کنند، مسئله استغفار است. آنچه در روایات برای استغفار توصیه شده این است که یا مجموعاً در طول روز حد اقل 400 مرتبه گفته شود (که می توان در طول روز تقسیم کرد) یا بعد از هر نماز 70 مرتبه.استغفار باعث سهولت در امر ازدواج است.

2- ذکر حضرت یونس (ع) (ذکر یونسیه) که برای هر کاری مهم است مخصوصاً ازدواج. تعداد خاصی هم ندارد. البته گوینده باید به معنایش توجه داشته باشد و وقتی می گوید «سُبحانَک»، این را در ذهن داشته باشد که اگر من تا الآن ازدواج نکرده ام، خدایا تو بی تقصیری و تقصیر از من (یا پدر و مادرم) بوده است. این من بودم که به بهانه خانه نداشتن و درس خواندن و… ازدواجم را به اشتباه به تأخیر انداختم.

گاهی وقتی به پسری می گوییم چرا ازدواج نمی کنی می گوید: «دخترِ خوب نیست آقا! پیدا نمی کنیم.» این حرف گناه و یک تهمت بزرگ است. این یعنی من مقامم از امام زمان (ع) هم بالاتر است و خدا اصلاً دختری مناسب مقام من خلق نکرده!

این ذکر را می توان در سجده، رکوع و قنوت نماز خواند ولی در سجده تأثیرش بیشتر است. باید بگوییم و بعد از یک ماه ببینیم چه اثراتی روی ما داشته است.

3- پنج ربنا(که جلسه قبل بیان شد). حد اقل در طول هفته در پنج تا از نماز ها بخوانیم. یا شب هنگام که در رخت خواب هستیم و می خواهیم بخوابیم. قطعاً جواب دارد.

4- خواندن برخی ادعیه که در بخش ادعیه مأثوره بعداً به آن ها اشاره خواهیم کرد.

منبع : المیقات

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *