خانه / مطالب متفرقه / چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟

چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟

چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟

در این بخش از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . علت و دلیل عبادت و بندگی کردن خداوند چیست ؟ چرا ما انسان ها باید خداوند تبارک و تعالی را عبادت کنیم با اینکه خداوند به عبادت ما نیاز ندارد . خداوند که بی نیاز است ، پس چرا ما را به عبادت و بندگی خود دستور داده است ؟

چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟
چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟

چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟,دلیل عبادت کردن خدا چیست,چرا خدا را عبادت می کنیم,خداوند چه نیازی به عبادت ما دارد,علت عبادت کردن خدا چیست,چرا خدا ما را به عبادت و بندگی دستور داده است,از عبادت انسان چه سودی به خدا می رسد,دفع حیله های شیطان با عبادت خدا

چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟

روزی جوانی نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: ای موسی خدا را از عبادت من چه سودی می رسد که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد؟

حضرت موسی علیه السلام فرمود: یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم. روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برایش بیفتد.

با هزار مصیبت و سختی خودم را به صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم و در گوشش گفتم: ای بز ! خدا داند این همه دویدن من دنبال تو وصدا کردنت برای برگشتن به سوی من، به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود. می دانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است، بی نیاز است.

دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست.

ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد، بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا شیطان بر ما احاطه پیدا نکند و در دام حیله های شیطان نیفتیم…

“وَ مَنْ‌ يَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَيِّضْ‌ لَهُ‌ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِينٌ‌ “

و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف 36)

الانوار النعمانیه

‌‌【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】

 

**********************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی و سریع الاجابه)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *