خانه / مطالب متفرقه / پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش

پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش

پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش

در این بخش از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش را برای شما عزیزان قرار دادیم . لقمان حکیم نصیحت ها زیادی را به فرزندش کرده اند از جمله نصیحت های حضرت لقمان (ع) به فرزندش دوری کردن از حسادت و بداخلاقی می باشد . زیر حسادت باعث می شود که انسان همیشه در اضطراب و استرس باشد . همچنین عبادت های انسان حسود بی اثر می باشد و عمر اون نیز کوتاه و انسان حسود در نزد همه منفور است و همیشه ناراحت است . انسان حسود همیشه دچار ناتوانی و ضعف بدنی می شود . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با پندها و نصیحت های ارزشمند و حکیمانه لقمان حکیم به فرزندش …

پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش
پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش

پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش,نصیحت های حضرت لقمان به فرزندش,پندهای ارزشمند لقمان حکیم به فرزندش,لقمان حکیم فرزندش را چه نصیحتی کرد,نصحیت لقمان به دوری از حسادت,همه نصیحت های لقمان حکیم,بهترین نصایح لمان به پسرش

پندها و نصیحت های ارزشمند حضرت لقمان (ع) به فرزندش

در نصایح حضرت لقمان علیه السلام به فرزندش

اى پسرم! از حسد بر حذر باش، كه در
شأن تو نيست، و از بداخلاقى دورى كن، كه از سرشت تو نيست؛ زيرا تو به وسيله آن دو ، جز به خودت ضرر نمی‌زنى، و هر گاه به خودت ضرر رساندى، دشمنت را از پرداختن به كار تو كفايت مى كنى؛ زيرا دشمنى تو با خودت، از دشمنى ديگرى زيان بارتر است.

بحار الأنوار،ج 13 ص 420

از جمله زیان هایی که به خود حسود می رسد‼️

1️⃣منفورشدن

از آثار حسد منفورشدن است. حسود در جایی که زندگی می کند پلیدی خود را بروز می دهد و مردم را از خود بیزار می کند. منفور شدن حسود از اثرات طبیعی حسد می باشد، زیرا حسود همه کس را با نیش زهرآلود خود می گزد.

2️⃣ناراحتی همیشگی

حسود پیوسته در سوز وگداز است و همیشه در اضطراب است و غمگین و ساعتی خوش برایش نیست. عقرب حسد دمی از نیش زدن به قلب حسود خودداری نمی کند.

3️⃣ناتوانی و بیماری مداوم

ناراحتی وپریشانی و اضطراب درونی کم کم حسود را به ناتوانی وضعف می کشاند و مزاجش را برای پذیرش امراض آماده می کند. حسد خواب و خوراک را از حسود می گیرد و به جای آن غم وغصه به وی می دهد. حضرت علی (ع) می فرماید: تندرستی از کمی رشک است. رشک نمی گذارد تن سالم بماند رشک مانند خوره از تندرستی می کاهد وحسود را لاغر اندام و ضعیف می نماید.

4️⃣عبادت های بی اثر حسود

یکی دیگر از زیان های حسود خرابی عبادت های اوست. حسد عبادت هایی را که حسود به جای آورده و شایسته پاداش الهی گردیده است خراب می کند.

5⃣کوتاهی عمر و…..

**********************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی و سریع الاجابه)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *