خانه / مطالب متفرقه / بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع)

بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع)

بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع)

در این بخش از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع) را برای شما عزیزان قرار دادیم . بسیاری از تنقلاتی که امروزه رواج یافته است از قبیل چیپس و پفک و … تنقلاتی هستند که برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک هستند . تنقلاتی که در قدیم زیاد خورده می شد از قبیل نخود و کشمش و بادام و خرما و انجیر و سنجد برای سلامتی بسیار خوب و مفید بودند . طبق روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) نیز بسیار سفارش و توصیه شده است به خوردن تنقلات طالم و طبیعی از جمله نخود و مویز و خرما و آلو و کشمش و انجیر و تخمه کدو و خربزه و …. . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با تنقلات سالم و طبیعی برای سلامتی .

بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع)
بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع)

بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع),تنقلات طبیعی و سالم,بهترین تنقلات برای خوردن,تنقلات طبیعی,سالم ترین تنقلات,نخود و کشمش و انجیز از تنقلات سالم,مویز و تخمه کدو و خربزه از تنقلات سالم,روایات و احادیث اهل بیت درباره تنقلات سلام و طبیعی,تنقلات مقوی و سالم برای کودک

بهترین تنقلات سالم و طبیعی و مفید برای سلامتی طبق روایات اهل بیت (ع)

اهل بیت علیهم السلام توصیه کرده اند به استفاده از سنجد، عناب، نخود، کشمش، مویز، انجیر، خرما و آلو. علاوه بر این‌ها، شما میتوانید از پسته، فندق، تخمه کدو و خربزه ، بادام درختی، بادام زمینی و چلغوز به عنوان تنقلات سالم و طبیعی استفاده کنید(البته به شرطی که نمک نداشته باشند).

و همچنین می‌توانید با روغن ارده کنجد و شیره خرما و آرد سبوس دار، شیرینی و کیک و کلوچه درست کنید. و می‌توانید با شیر طبیعی و عسل طبیعی و هل و گلاب و پودر ثعلب، بستنی سالم و طبیعی درست کنید.

امام صادق علیه السلام فرمودند:

سنجد، گوشتش گوشت می رویاند،
هسته‌اش  استخوان می‌رویاند و پوستش
پوست می رویاند‌و علاوه بر این
کلیه ها را گرم می‌کند و معده را پاک می‌کند و
مایه ایمنی از بواسیر و تقطیرالبول است و ساق پا را قوی می‌کند و رگ جذام را به کلی قطع می‌کند. و فرمودند: برتری عناب بر دیگر میوه ها، مانند برتری ما بر دیگر مردمان است. وفرمودند: نخود برای کمردرد، سودمند است

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند:

هر کس به خوردن مویز در حالت ناشتا عادت کند، فهم و حافظه و ذهن، روزی او می‌شود و از بلغم او کاسته می‌شود.

امام رضا علیه السلام فرمودند:

انجیر، بوی بد دهان را می برد، دهان و استخوان‌ها را استحکام می بخشد، مو را می رویاند، درد را می‌برد و با وجود آن، نیازی به دارو نیست.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند:

خرما بخورید، چرا که شفای دردها در آن است.
وفرمودند: بر شما باد، آلوی مانده، چرا که در مانده آن، سودش بر جای مانده و زیانش رفته است. آلو برای هر تلخه و حرارت و افروختگی ای که از حرارت برخاسته باشد، سودمند است.

دانشنامه احادیث پزشکی ج۲ ص۱۹۱ تا ۴۱۵

**********************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی و سریع الاجابه)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *