خانه / داستان پندآموز / داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار

داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار

داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت 2agoo.com داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار را برای شما عزیزان قرار دادیم . داستان بسیار زیبا و خواندنی درباره مردی که زیرزمین خانه اش را تعمی می کرد که با لانه ماری برخورد می کند درون لانه مار بچه های مار وجود داشتند مرد بچه مارها و لانه مار را می برد و در بیابان رها می کند دریغ از اینکه مادر مار از راه می رسد و می فهمد که بچه هایش را صاحب خانه از بین برده است که پیشنهاد میکنم ادامه داستان کینه مار را در ادامه مطلب بخوانید …

داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار
داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار

داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار,داستان کینه مار,داستان لانه مار,داستان بچه های مار,داستان پندآموز کینه مار,داستان زیبا و خواندنی کینه مار,داستان پندآموز درباره مار

کسى مى‌خواست زیرزمین خانه‌اش را تعمیر کند . در حین تعمیر، به لانه مارى برخورد که چند بچه مار در آن بود . آنها را برداشت و در کیسه‌اى ریخت و در بیابان انداخت .وقتى مادر مارها به لانه برگشت و بچه‌هایش را ندید ، فهمید که صاحبخانه بلایى سر آنها آورده است ؛ به همین دلیل کینه او را برداشت .

مار براى انتقام ، تمام زهر خود را در کوزه ماستى که در زیرزمین بود ، ریخت .از آن طرف ، مرد ، از کار خود پشیمان شد و همان روز مارها را به لانه‌شان بازگرداند . وقتى مار مادر ، بچه‌هاى خود را صحیح و سالم دید، به دور کوزه ماست پیچید و آن قدر آن را فشار داد که کوزه شکست و ماست‌ها بر زمین ریخت.
شدت زهر چنان بود که فرش کف خانه را سوراخ کرد .

این کینه مار است ، امّا همین مار ، وقتى محبّت دید ، کار بد خود را جبران کرد ، امّا بعضى انسان‌ها آن قدر کینه دارند که هر چه محبّت ببینند ، ذرّه‌اى از کینه‌شان کم نمى‌شود.

امام علی علیه السلام:

دنيا كوچك تر و حقير تر و ناچيز تر از آن است كه در آن ازكينه ها پيروى شود.

غررالحكم، ج۲، ص۵۲

داستان خواندنی و پندآموز درباره محبت و کینه مار

**************************************************

بازنشر : سایت دعاسایت (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *