خانه / مسائل شرعی و دینی در اسلام / آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟

آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟

آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت 2agoo.com آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . ما انسان ها در طول عمر خود گناهان زیادی را مرتکب می شویم . بعضی ها می گویند من تمایل به گناه کردن نداشتم و شیطان مرا به گناه وسوسه کرد . آیا اگر شیطان وجود نداشت انسان ها دست به گناه نمی زدند ؟ یا اینکه شیطان نوعی بهانه هست برای بعضی انسان ها که مدام گناه می کنند و ان را تقصیر وسوسه های شیطان می اندازند ؟

آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟
آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟

آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟,شیطان باعث گناه کردن,ایا انسان تمایل به گناه دارد,آیا شیطان باعث گناه کردن آدم است؟,اگر شیطان نبود انسان گناه نمی کرد,وسوسه شیطان برای گناه کردن,شیطان عامل بیرونی رفتن به سمت گناه,هوای نفس و تمایلات شیطانی انسان

آيا شیطان موجب گناه می شود یا خود انسان نیز دوست دارد گناه کند ؟

آيا این شیطان است که باعث گناه می شود یا خود انسان نیز تمایل به گناه دارد؟ و اگر اصلا شیطان نبود آیا انسان گناه نمی کرد؟

شیطان عامل بیرونی دعوت به گناه است و در درون انسان نیز هوای نفس و تمایلات شهوانی قرار دارد.

اگر عامل درونی نباشد، عامل بیرونی هیچ کاری نمی تواند بکند. این گناه خودمان است که راه را برای شیطان باز می کند و شیطان صرفا یک دعوت کننده است که با اصرار در گناه او را بر خود مسلط می کنیم.

وَ قالَ الشَّيْطانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَ وَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَ ما كانَ لِيَ عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطانٍ إِلاَّ أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لي‏ فَلا تَلُومُوني‏ وَ لُومُوا أَنْفُسَكُمْ ما أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَ ما أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِما أَشْرَكْتُمُونِ مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمينَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ (۲۲ ابراهیم)

و شيطان، هنگامى كه كار تمام مى‏ شود، مى‏ گويد: «خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف كردم! من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اينكه دعوتتان كردم و شما دعوت مرا پذيرفتيد!

بنابراين، مرا سرزنش نكنيد خود را سرزنش كنيد! نه من فريادرس شما هستم، و نه شما فريادرس من! من نسبت به شرك شما درباره خود، كه از قبل داشتيد، (و اطاعت مرا همرديف اطاعت خدا قرار داديد) بيزار و كافرم!» مسلّماً ستمكاران عذاب دردناكى دارند.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *