خانه / مطالب متفرقه / آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی

آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی

آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت 2agoo.com آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی را برای شما عزیزان قرار دادیم . صله رحم یعنی به دیدار خویشان و نزدیکان و دوستان و آشنایان رفتن . صله رحم دارای آثار و برکات زیادی می باشد . صله رحم برای زیاد شدن عمر و افزایش رزق و روزی بسیار تاثیرگذار و موثر می باشد . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با آثار و برکات صله رحم …

آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی
آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی

آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی,فوائد صله رحم,طولانی شدن عمر با صله رحم,افزایش رزق و روزی با صله رحم,آثار و برکات صله رحم,دیدار از خویشان و نزدیکان,اثرات باطنی و معنوی صله رحم,قطع رحم و صله رحم

آثار مثبت صله رحم برای طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی

بدون شک علاوه بر آن عوامل طبیعی و ظاهری که ما به چشم می بینیم عوامل تاثیرگذار باطنی و معنوی هم در زندگی ما اثرات فراوانی دارند (هر چند که ما از روند تاثیر آن پدیده ها بی اطلاع باشیم.) که دین(آیات و روایات) از این عوامل معنوی پرده بر می دارد و آنها را معرفی می کند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در زندگی انسان صله رحم و قطع رحم است که صله رحم آثار متعدد مثبتی در زندگی انسان دارد از جمله طولانی شدن عمر، آبادانی خانه ها، زیاد شدن رزق و … و در طرف مقابل قطع رحم نیز اثرات مخرب و زیانباری در زندگی انسان دارد از جمله کوتاه شدن عمر و کم شدن رزق و خرابی خانه ها و … (که در روایات آن را بیان می کند)

الذنوب التی تعجل الفناء قطیعه الرحم»(بحار، ج ۷۴، ص ۹۴) و امام باقر(ع) فرمودند: «صله ارحام، اعمال را پاکیزه می کند و اموال را فراوانی می بخشد و بلا را دفع می کند و اجل را به فراموشی می اندازد.» (بحار، ج ۷۴، ص ۱۱۱)

البته محدوده صله رحم و این که چه کسانی رحم انسان حساب می شوند و این که تا چه مقدار باید به این رحم رسیدگی کرد را فقه ما بیان کرده است و این گونه نیست که بی قید و شرط باشد و همه افراد را شامل شود و هر مانعی سر راه باشد باز هم صله رحم جاری شود بلکه باید اگر مساله ای و مانعی در میان است به صورت موردی از کارشناس فقه پرسیده شود.

اما آنچه که از روایات بر می آید این است که تا جایی که امکان داشته باشد باید صله رحم را ادامه داد و به هر بهانه ای آن را منتفی نکرد. حتی اگر دیگران به ما بد کردند و از ما بریدند ما نباید از آنها ببریم و قطع رحم کنیم بلکه با عمل به دستور دین در این مورد مورد رحمت الهی و ثمرات صله رحم واقع شویم.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *