خانه / مطالب متفرقه / آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟

آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟

آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت 2agoo.com آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . برای مردان بهشتی زن های پاک و زیبا بشارت داده شده است . آما آیا برای زنان بهشتی مردان بهشتی در نظر گرفته شده است ؟ در بهشت هم برای مردان و هم زنان مومن لذت های بهشتی وجود دارد . حوریان بهشتی برای  زنان نیز وجود دارد …

آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟
آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟

آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟ ,همسران بهشتی,همسران بهشتی برای زن های مومن,همسران پاکیزه برای مردان مومن در بهشت,همسرانی پاک و پاکیزه برای بهشتیان,همسرانی درشت و زیبا چشم برای اهل بهشت,توصیف زیبایی همسران بهشتی,لذت های مختلف بهشتی برای مردان و زنان در بهشت,زن های مومن و زیبا برای مردان بهشتی

آيا در بهشت برای زن های مومن هم همسران بهشتی وجود دارد؟

طبق آموزه‌ های قرآنی در بهشت هر كدام از مرد و زن از نعمت و لذات مناسب خود با همسران پاكیزه برخوردارند. این موهبت اختصاص به مردان ندارد، مثلاً قرآن كریم فرمود:

« وَ لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ ؛(1) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاك و پاكیزه است». ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی . ازواج هم جمع زوج به معنای همسر است، نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید:

« وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عین؛(2) آن ها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم». در این آیه هم ضمیر “هم”به همه بهشتیان برمی‌گردد.

«حور عین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور » هم جمع احور (مرد سیاه چشم) و هم جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عِین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(3)

پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است. گرچه قرآن كریم به دلیل حفظ ادب از همسران زنان و چگونگی كیفیت لذت بردن آن ها از مردان به تفصیل و روشنی سخن نگفته، ولی در این نكته جای تردید نیست كه زنان مثل مردان از لذات بهشتی مناسب مورد علاقه‌شان برخوردار هستند و حوریان بهشتی برای آن ها هم در قالب همسران وجود دارند.

این حقیقتی است كه به صراحت در چند جای قرآن بیان شده است و تاكید شده كه در بهشت هر چه دل‌ها بخواهد و چشم‌ها لذت برد، وجود دارد (4)

طبق این آیه كه مطلق آمده، معلوم می‌شود كه لذت‌های گوناگون بهشتی عمومی است و هیچ كدام از زن و مرد از لذت‌های مورد علاقه‌شان بی نصیب نخواهند بود.

پی‌نوشت‌ها:
1. بقره(2) آیه 25.
2. دخان(44) آیه 54.
3. پیام قرآن، نشر دار الكتب الاسلامیه، تهران، بی تا، ج6، ص261.
4. زخرف (43) آیه 71.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *