خانه / مطالب متفرقه / آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟

آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟

آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟ را برای شما دوستان عزیز قرار دادیم . در طول شبانه روز اتفاقات و حوادث زیادی برای هر یک از ما انسان ها روی می دهد . آیا همه این اتفاقات امتحان الهی است ؟ آیا تمام لحظات ما انسان ها بر اساس قضا و قدر الهی صورت می گیرد ؟ آیا ما یک سرنوشت داریم ؟ آیا همه حوادث و اتفاقات زندگی ما جزو سرنوشت است یا خودمان می توانیم اتفاقات را کنترل و مدیریت کنیم ؟

آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟
آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟

آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟,آیا اتفاقات زندگی امتحان خداوند است,حوادث زندگی و امتحان الهی,سرنوشت انسان,کنترل و مدیریت اتفاقات و حوادث,آیا انسان یک سرنوشت دارد,لحظات زندگی بر اساس قضا و قدر الهی,سرنوشت و قضا و قدر الهی

آیا اتفاقاتی که در طول روز برای ما میافتد طراحی و امتحان خداوند است ؟

لحظه لحظه زندگي ما بر اساس قضا و قدر الهي شکل مي گيرد و هيچ چيزي به طور اتفاقي در عالم رخ نمي دهد . در قران فرمود :

وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ ? وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ ? وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ (انعام/59)

و کليدهاي خزائن غيب نزد اوست، کسي جز او بر آن آگاه نيست و نيز آنچه در خشکي و درياست همه را مي‌داند و هيچ برگي از درخت نمي‌افتد مگر آنکه او آگاه است و نه هيچ دانه‌اي در زير تاريکي‌هاي زمين و نه هيچ تر و خشکي، جز آنکه در کتابي مبين مسطور است.

اين که از يک طرف مسئله تقدير الهي مطرح است و از طرف ديگر اختيار انسان، به اين معنا است که خداوند مقرّر کرده است که انسان با اختيار و ارادة خود، يکي از راه ها را انتخاب کند. راهي که انسان با ارادة خود انتخاب کرده، همان است که مقدّر است.

خداوند به قضا و قدر مقرّر کرده که انسان با اختيار خود، آن راهي که خداوند از ازل مي داند، انتخاب کند.

پس تقدير خداوندي اين است که بشر افعال خود را از روي اختيار انجام دهد، نه اين که تقدير او را به انجام يک طرف مجبور سازد. انسان به هر سو که رو آورد، همان قضا و قدر او است که با دست خود آن را انتخاب مي‌کند.

انسان فقط يک نوع سرنوشت ندارد، بلکه سرنوشت هاي گوناگوني در پيش دارد که ممکن است هر کدام از آن‌ها جانشين ديگري گردد، مثلاً اگر کسي بيمار شود و معالجه کند و نجات پيدا کند، به موجب سرنوشت و قضا و قدر است.

نيز اگر معالجه نکند و رنجور بماند و يا بميرد، آن نيز به موجب سرنوشت و قضا و قدر است. پس قضا و قدر با اختيار انساني منافاتي ندارد، زيرا انسان در تمامي کارهايي که از او سر مي زند، مختار و آزاد است. در عين حال اين تقدير الهي است که او را به هر سو مي کشد، چرا که مختار بودن انسان جزء تقديرات و قضا و قدر الهي است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *