خانه / دعا / آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن

آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن

آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعا و آیه قرآنی تضمینی و قوی برای رستگار شدن و بهشتی شدن . معنی و مفهوم رستگاری چیست ؟ رستگاری به معنای نجات انسان از گناه است . بسیاری از عوامل رستگاری و خوشبختی و بهشتی شدن در قرآن نوشته شده است …

آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن
آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن

آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن,آیه قرآن برای رستگار شدن,آیه قرآنی برای بهشتی شدن,ذکر و دعای رستگار شدن,آیات قرآنی مخصوص رستگاری,آیه قرآنی برای خوشبختی و رستگاری,عواملی که موجب رستگاری انسان می شود,روشهای بهشتی شدن,رستگاری یعنی خوشبختی,رستگاری به معنای نجات انسان از گناه,چگونه رستگار شویم

آیه قرآنی مجرب برای رستگار و بهشتی شدن

رستگاری در دین بمعنی نجات انسان از گناه و عواقب گناه است. هرچند معنای رستگاری در ادیان گوناگون یکی نیست، اما در ادیان کتاب‌بنیاد مانند یهودیت، مسیحیت و اسلام – رستگاری مسئله‌ای کانونی است.

اسلام به عنوان کاملترین و جامع‏ترین دین الهی خوشبختی و رستگاری انسانها را در قرآن بیان کرده است و در آیات متعددی به این موضوع پرداخته است.

فلاح (رستگاری) از ماده «فلح و فلاح» در اصل به معنی شکافتن و بریدن است و به هر نوع پیروزی و رسیدن به مقصد و خوشبختی اطلاق شده است.

در حقیقت افراد پیروز و رستگار و خوشبخت، موانع را از سر راه خود برمی‏دارند و راه را برای رسیدن به مقاصد هموار می‏سازند و پیش می‏روند. فلاح و رستگاری به معنی وسیع آن هم پیروزی‏های مادی را شامل می‏شود و هم معنوی را.

پی‏روزی و رستگاری دنیوی در آن است که انسان آزاد و سربلند، عزیز و بی‏نیاز زندگی کند که این امور جز در سایه ایمان امکان‏پذیر نیست و رستگاری آخرت در این است که در جوار رحمت پروردگار در میان نعمت‌های جاویدان، در کنار دوستان شایسته و پاک و در کمال عزت و سربلندی به سر برد

در قرآن حدود ۴۰ بار از واژه فلاح (رستگاری) سخن گفته شده و در ضمن آیات مربوطه از صفات و علائم رستگاران و سعادتمندان واقعی و اخروی سخن رانده‌است که البته رستگاری از هر دو بعدش هم دنیوی و هم اخروی مدنظر بوده و از آنجا که حیات اخروی جاودانی و ابدی است از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

رستگاری همان سعادت واقعی و اخروی هست که در دین اسلام که به عنوان کاملترین و جامع‏ترین دین الهی است به این موضوع پرداخته است.

آیه قرآنی برای رستگار شدن

با توکل به خدا جهت رستگار و بهشتی شدن بر این ایه از سوره مبارکه یس هر روز مداومت کند

إلاّ رَحمَةً مِنّا وَ مَتاعاً إلی حِینٍ

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *