خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست را برای شما عزیزان قرار دادیم . کاملترین معنی و مفهوم و تعبیر و تفسیر خواب حرضت هود (ع) .

تعبیر خواب حضرت هود (ع) - دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست
تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست,تعبیر خواب پیامبر هود,معنی و مفهوم دیدن حضرت هود در خواب,تعبیر خواب زیارت قبر حضرت هود

تعبیر خواب حضرت هود (ع) – دیدن حضرت هود در خواب نشانه چیست

حضرت هود (ع) یکی از انبیای الهی است که نام مبارکش هفت بار در سوره‌های اعراف، هود و شعراء آمده است، و یک سوره نیز به نام ایشان می‌باشد. حضرت هود (ع) از نوادگان حضرت نوح(ع) بوده و با هفت واسطه به آن‌حضرت می‌رسد.

وی در قیافه و قامت مانند حضرت آدم(ع) بود. سر و صورتی پر مو و چهره‌‎ای زیبا داشت.

دومین پیامبری است که بعد از حضرت نوح(ع) در برابر بت و بت‌پرستی قیام و مبارزه کرد.

ایشان را به این دلیل هود می‌گفتند که از گمراهی قومش نجات یافته و از طرف خداوند برای هدایت قومش انتخاب شده بود.

برخی با استناد به روایات معتقدند که حضرت هود در سن ۴۰ سالگی به پیامبری برگزیده شد.

خداوند او را مأمور کرد که قوم خود را به پرستش خداوند دعوت کند. او دومین پیامبری است که برای مبارزه با ثنویت و شرک قومش مبعوث شد.

برخی عنوان کرده‌اند که قوم عاد اولین قومی بودند که بعد از طوفان بت‌پرست شدند. آنها بت‌هایی هم‌نام بت‌های قوم نوح می‌پرستیدند.از همین رو خداوند فردی از میان آنان به نام «هود» به پیامبری مبعوث کرد و از او خواست تا مردمش را به اطاعت خداوند دعوت کند.

طبق آیات قرآن، خداوند به هود گفت:‌ قوم خود را به عبادت من دعوت کن که اگر اجابت کردند بر قدرت و اموال‌شان می‌افزایم.

قوم عاد، هود را امین و راستگو می‌دانستند؛ اما زمانی که از عبادت خداوند و عبادت‌نکردن بت‌ها سخن گفت، او را زدند، مسخره کردند و گفتند: تو به خدایان ما پشت کرده و سفیه شده‌ای.

حضرت هود در پاسخ به آنان عنوان کرد که من سفیه نیستم و فقط شما را به پرستش خدایی دعوت می‌کنم که شما را جانشین قوم نوح کرد و رزق و روزی شما را توسعه داد و شما را قوی و تنومند آفرید.

بر اساس آیات قرآن، با وجود آنکه هود معجزاتی برای تصدیق پیامبری خود ارائه کرد، قومش نمی‌پذیرفتند و از او معجزات دیگری برای اثبات پیامبریش طلب می‌کردند.

آنها به هود می‌گفتند که به خاطر نافرمانی‌ات خدایان ما تو را دیوانه و مجنون کردند.

برخی بر اساس روایات نقل کرده‌اند که هود به قومش هشدار داد که همانند قوم نوح بر کفر خویش اصرار نکنید که همان‌گونه که نوح از خداوند برای قومش عذاب درخواست کرد، من هم از خداوند برای شما عذاب خواهم خواست. قوم هود به او گفتند که خدایان قوم نوح ضعیف بوده‌اند؛ اما خدایان ما همچون خود ما قوی هستند و خدای تو نمی‌تواند به ماآسیبی برساند.

برخی عنوان کرده‌اند که حضرت هود(ع) ۷۶۰ سال قومش را هدایت کرد؛ اما آنها همواره او را تکذیب می‌کردند و مورد تمسخر قرار می‌دادند.

معجزه حضرت هود

بر اساس آیات قرآن کریم زمانی که قوم عاد به حضرت هود عنوان کردند که تو هیچ معجزه‌ای برای ما نیاورده‌ای، حضرت هود به آنان گفت که معجزه من این است که شما و بت‌های‌تان با آن همه دشمنی و دسیسه‌ای که نسبت به من دارید هیچ وقت نمی‌توانید به من آسیبی برسانید. من از هیج دسیسه و سوء قصد‌تان به جانم فرار نمی‌کنم اما شما به امر الهی نمی‌توانید به من آسیبی برسانید.

تعبیر خواب حضرت هود (ع)

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

اگر حضرت هود (ع) را ببینی، یـعـنـی دشمنان تو را مورد آزار و ستم قرار می‌دهند ولی سرانجام یاری می‌شوی و آن‌ها را شکست خواهی داد.

خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

هر کس هود(ع) را در خواب ببیند ابتدا زیر دست قومی جاهل و بیارزش قرار میگیرد، اما در نهایت بر آنان چیره میشود.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *