خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) – دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) – دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) – دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست را برای شما عزیزان قرار دادیم . کاملترین تعبیر خواب و معنی و مفهوم حضرت ایوب در خواب و رویا و داستان و ماجرای صبر ایوب …

تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) - دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست
تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) – دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست

تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) – دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست,معنی و مفهوم حضرت ایوب در خواب,تعبیر خواب دیدن حضرت یوسف در خواب,تعبیر خواب پیامبر ایوب,داستان و ماجرای ایوب,صبر حضرت ایوب

تعبیر خواب حضرت ایوب (ع) – دیدن حضرت ایوب در خواب نشانه چیست

خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

دیدن ایوب پیامبر(ع) در خواب، بر بلا و مصیبت و عاقبت به خیری از آن بلاها دلالت دارد. اگر بینندهی خواب بیدار باشد، به اذن خداوند شفا مییابد. دیدن آن حضرت، ممکن است بر اجابت دعا یا رسیدن به خواستهها نیز، تعبیر شود.

اَیّوب (عبری: אִיּוֹב به معنی بازگشت کرده به سوی خدا) یکی از پیامبران ادیان ابراهیمی است که شخصیت اصلی کتاب ایوب یکی از کتب عهد عتیق به‌شمار می‌رود. نام وی در کتاب حزقیال و یعقوب عهد عتیق و نیز در قرآن آمده‌است. بر اساس عهد عتیق و قرآن، خدا ایوب را مورد آزمایش قرار می‌دهد؛ اموالش ربوده می‌شوند، پشتش می‌شکند و پسرانش کشته می‌شوند؛ اما ایوب از عبادت خدا برنمی‌گردد. سرانجام ایوب، برکت از دست رفته خود را دوباره به دست می‌آورد. در کتاب مقدس ایوب یکی از پیامبران جنتیل (غیریهودی) است.

ابلیس به زندگی حضرت ایوب علیه السلام حسد برد، به پیشگاه خداوند چنین عرض کرد: اگر ایوب علیه السلام این همه شکر نعمت تو را به جا می‌آورد، از این رو است که زندگی مرفّه و وسیعی به او داده‌ای، ولی اگر نعمت‌های مادی را از او بگیری، هرگز شکر تو را به جا نمی‌آورد، اینک (برای امتحان) مرا بر دنیای او مسلط کن تا معلوم شود که مطلب همین است که گفتم.»

نابود کردن اموال ایوب توسط شیطان

خداوند برای این که این ماجرا سندی برای همه رهروان راه حق باشد، به شیطان این اجازه را داد، ابلیس پس از این اجازه به سراغ ایوب علیه السلام آمد و اموال و فرزندان ایوب را یکی پس از دیگری نابود کرد، ولی این حوادث دردناک نه تنها از شکر ایوب علیه السلام نکاست، بلکه شکر او افزون گردید.

ابلیس از خدا خواست بر گوسفندان و زراعت ایوب علیه السلام مسلط شود، این اجازه به او داده شد.

ابلیس همه زراعت ایوب علیه السلام را آتش زد، و گوسفندان او را نابود کرد، ولی ایوب نه تنها ناشکری نکرد، بلکه بر حمد و شکرش افزوده شد.

سرانجام شیطان از خدا خواست که بر بدن ایوب علیه السلام مسلط شود، و باعث بیماری شدید او گردد، خداوند به او اجازه داد، شیطان آن چنان ایوب علیه السلام را بیمار کرد که از شدت بیماری و جراحت، توان حرکت را نداشت، بی‌آنکه کمترین خللی به عقل و درک او برسد، خلاصه نعمتها یکی پس از دیگری از ایوب علیه السلام گرفته می‌شد، ولی در برابر آن، مقام شکر و سپاس او بالا می‌رفت.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *