خانه / انگشتر سنگ عقیق / خواص سنگ عقیق سلیمانی و انواع آن – سنگ عقیق سنگ شهامت و حقیقت

خواص سنگ عقیق سلیمانی و انواع آن – سنگ عقیق سنگ شهامت و حقیقت

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص سنگ عقیق سلیمانی و انواع آن – سنگ عقیق سنگ شهامت و حقیقت را برای شما عزیزان قرار دادیم . سنگ عقیق سلیمانی چه نوع سنگی است و چه ویژگی ها و مشخصاتی دارد ؟ چند نوع سنگ عقیق سلیمانی وجود دارد ؟ قیمت سنگ های عقیق سلیمانی چقدر است ؟ سنگ عقیق یمن یکی از معروف ترین سنگ های عقیق سلیمانی می باشد . سنگ عقیق سلیمانی تاثیر زیادی روی بدن دارد همچنین برای ایجاد تفکر مثبت و خودباوری بسیار موثر است برای دفع چشم و در امان ماندن از شر دشمنان نیز سنگ عقیق سلیمانی تاثیر فراوانی دارد …

خواص سنگ عقیق سلیمانی و انواع آن - سنگ عقیق سنگ شهامت و حقیقت
خواص سنگ عقیق سلیمانی و انواع آن – سنگ عقیق سنگ شهامت و حقیقت

خواص سنگ عقیق سلیمانی و انواع آن – سنگ عقیق سنگ شهامت و حقیقت,خواص عقیق سلیمانی,قیمت سنگ عقیق سلیمانی,عکس و تصویر سنگ عقیق سلیمانی,نحوه تشخیص سنگ عقیق سلیمانی اصل,انواع سنگ عقیق سلیمانی,دفع چشم زخم با عقیق سلیمانی,تفکر مثبت و خودباوری با عقیق سلیمانی,خرید انگشتر عقیق سلیمانی

عقیق که به آن آگات (Agate) نیز می‌گویند، یک نوع سنگ گرانبها و قیمتی است.

البته این سنگ قیمتی کاربرد‌ها و انواع متفاوتی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به انواع عقیق سلیمانی اشاره کرد.

اصلی‌ترین و معروف‌ترین سنگ عقیق متعلق به یمن است اما در حال حاضر کشور‌های هند، برزیل و پاکستان این سنگ را به ایران وارد می‌کنند.

در روایات و احادیث مختلف پوشیدن جواهرات با سنگ‌های عقیق سفارش شده‌است همچنین این سنگ به‌خاطر خواص و کاربرد‌هایش میان افراد خواهان زیادی دارد.

از این رو مایلیم شما را با انواع عقیق و انواع عقیق سلیمانی بیشتر آشنا کنیم

خواص سنگ عقیق سلیمانی

در باورهای غیرعلمی

سنگ عقیق سلیمانی سنگ متولدین ماه‌های مهر، آبان و بهمن است. طبق این باورها سنگ باباغوری (نام دیگر سنگ عقیق سلیمانی) مولد شادي و روشنايي است، نگراني و افسردگي ما را تسكين می دهد و مانع سستي و رخوت مي‌شود.

کسانی که در حوزه‌ی سنگ‌ها و تاثیرات طبیعی و فراطبیعی آن‌ها فعال‌اند معتقدند که این سنگ دید ما را عمیق‌تر کرده و دسترسی ما به افکار درونی‌مان را ممکن می‌کند. نيروهاي مثبت را در نيروهاي منفي ادغام کرده و صفت‌هاي خوب يا بد را تشدید می‌کند.

با کمی جست و جو ویژگی‌های دیگری را درباره این سنگ می‌یابیم. اين سنگ به “طلسم خوشبختي” معروف شده‌است. بد نیست بدانید اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام وسایلتان را گم می‌کنید این سنگ انتخاب خوبی برایتان نیست! (شاید چون باعث تشدید این صفت – گم کردن – می‌شود و سریع گمش خواهد شد.)

در آیین هندو و در بحث چاکراها معتقدند که سنگ عقیق بر چاکرای هفتم (جمجمه سر، تاج سر) اثر می‌گذارد. ” چاکرا به باور آیین هندو به مراکز انرژی در بدن انسان گفته می‌شود. چاکرا یا شاکرا در وجود هر موجود زنده‌ای قرار دارد حتی گیاهان. این چاکراها منابع انرژی‌ها و یا به عبارتی شریان‌های حیات‌اند.”

دیگر خصوصیت‌های این سنگ را تیتر وار در زیر آورده ام:

تاثیرات بر بدن
درمان شکستگی استخوان
دفع سموم از بدن
بهبود کارایی چشم ها
بهبود کارایی معده و رحم
تقویت رگ‌های خون
کمک به جذب اکسیژن بدن
ایجاد تحول در فرد، افزایش تفکر مثبت و خودباوری
نماد موفقیت
دفع چشم زخم و گزند دشمنان

برای این‌که این خاصیت‌ها پایدار باشند لازم است که سنگ را شارژ کنید. ولی نگران نباشید چون این کار خیلی ساده‌است و نیازی به برق و پریز ندارد. کافی است که آن را هفته ای یک‌بار در آب جاری شسته و به اصطلاح تخلیه کنید و برای چند دقیقه زیر نور خورشید نگه‌دارید.اگر مایل به تکمیل اطلاعات خود در رابطه به دیگر سنگ‌ها دارید میتوانید به مقاله سنگ‌ها مراجعه کنید.

انواع عقیق سلیمانی

عقیق سلیمانی یا سنگ باباقوری نوع رگه دار سنگ عقیق یمانی است. به این سنگ، سنگ خلنگ یا قلنج هم گفته می‌شود که خلنگ در فارسی به معنی سیاه‌وسفید است. به عربی و در متون قدیمی‌تر فارسی به نام سنگ باباغوری و جَزْع نیز آمده‌اند. دلیل این‌که این سنگ را باباغوری نام نهاده‌اند به خاطر طرح شکل چشم درون این نوع سنگ است که هاله هایی اطراف آن را گرفته‌است.

در فرهنگ عامیانه باوری وجود دارد که عقیق سلیمانی با خودش خوش شانسی و یا بدشانسی می‌آورد. و احتمالا همین‌ ویژگی باعث شده که برای دور کردن چشم بد انگشترهایی با نگین عقیق سلیمانی را به انگشت می‌کنند.

دستبندها و گردنبندهای ساخته شده از عقیق سلیمانی تیرتاج را ببینید.

عقیق سلیمانی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد که بسته به رنگ آن‌ها کاربردشان متفاوت است.

در این‌جا به بررسی انواع عقیق سلیمانی و خواص آن‌ها می‌پردازیم:

غروانی: این سنگ از جمله انواع عقیق سلیمانی است که به‌خاطر طول و عرض زیادش و بزرگ بودنش قابل تراشیدن نیست. به همین دلیل از این سنگ به عنوان نگین در جواهرات اسنفاده نمی‌شود. از عقیق غروانی به عنوان سنگ تزیینی در ویترین، آکواریوم‌ها و یا ساخت ظروف استفاده می‌شود و رنگ‌های درهمی دارد.

بقرانی: از جمله کمیاب‌ترین انواع عقیق سلیمانی است که از سه رنگ سفید مرجانی، قرمز و بلوری شفاف درست شده است. البته گاهی یک رنگ سیاه، زرد و یا سبز در بعضی از آن‌ها وجود دارد. هم‌چنین خطوط موجود روی این نوع سنگ عقیق مستقیم و صاف است.

معرق: در این نوع عقیق رگه‌های باریک و ظریف زیادی وجود دارد که ترکیبی از رنگ‌های سیاه، قرمز و سفید است. ممکن است این رگه‌ها به شکل درخت و یا حیوان روی عقیق معرق وجود داشته باشند.

فارسی: این نوع عقیق در میان ایرانیان بسیار رایج است به همین دلیل به آن عقیق فارسی می‌گویند. عقیق فارسی از لحاظ ارزشی از باباغوری حبشی گران‌تر و از بقرانی ارزان‌تر است. عقیق فارسی که از جمله انواع عقیق سلیمانی است در ساخت زیورآلات برای کودکان کابرد دارد و آن‌ها را از چشم بد دور می‌کند.

بسلی: به نوعی از عقیق سلیمانی که لایه‌ی بالا و پایین آن به رنگ قرمز و سیاه باشد و بین این دو لایه خطوط سفیدی وجود داشته باشد، می‌گویند.

قیمت عقیق سلیمانی

صحبت از قیمت کردن برای سنگ های قیمتی خیلی معقولانه نیست. قیمت سنگ های عقیق سلیمانی بسیار متفاوت است. این سنگ را می‌توان از لحاظ قیمت میان‌رده به حساب آورد که بسته به اندازه، نوع، طرح و شکل آن قیمت گزاری می‌شوند. این محدوده می‌تواند از چندهزار تومان تا چند میلیون تومان -در زمان نگارش این مطلب- متفاوت باشد. از دیگر مسایلی که بر روی قیمت این سنگ تاثیر گزار است، تراش و یا حکاکی آن است (مانند عقیق شرف‌الشمس). هرچه طرح سنگ زیباتر و جلوه ی بیشتری داشته باشد و کم یاب تر باشد قیمت آن نیز بالا تر است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *