خانه / اعمال ماه محرم / اعمال و دعاهای مخصوص شب سوم محرم

اعمال و دعاهای مخصوص شب سوم محرم

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com اعمال و دعاهای مخصوص شب سوم محرم را برای شما عزیزان قرار دادیم . امروز سومین روز از ماه محرم است . برای سومین روز از ماه محرم ذکر و دعا و نماز و اعمال مخصوصی در نظر گرفته شده است که در ادامه برای شما دوستان گرانقدر قرار دادیم . با ما باشید با اعمال ویژه روز سوم محرم …

اعمال و دعاهای مخصوص شب سوم محرم
اعمال و دعاهای مخصوص شب سوم محرم

اعمال و دعاهای مخصوص شب سوم محرم,اعمال روز سوم ماه محرم,بهترین اعمال مخصوص روز سوم محرم,دعا و نماز روز سومین محرم,دعای روز سوم محرم,آداب و اعمال سومین روز ماه محرم,نماز و اذکار و ادعیه روز سوم محرم

در دهه اول محرم عمدتاً هیات به یکی از بزرگان کربلا متوسل می شدند و نوحه ها و عزاداری ها روی آن عزیز متمرکز می شود و به همین منوال شب سوم ماه محرم مخصوص به دختر کوچک حضرت امام حسین (ع) یعنی حضرت رقیه (س) اختصاص دارد.

شاید توسط معصومین نقل و یا روایتی نداریم اما از گذشته و از نگاه بزرگان شب سوم شبی است که در آن باید نوحه ها و عزاداری‌ها بیشتر مخصوص به دختر امام حسین (ع) باشد.

در شب سوم ماه محرم برای حضرت رقیه اقامه اذان می کنند، آنچه که باید به آن اشاره کرد اینکه توسل مردمان از گذشته به حضرت رقیه (س) زبان زد بوده است، پس یکی از اعمال مهم شب سوم ماه محرم را می توان متوسل شدن به این بزرگوار دانست.

سختی کشیدن فراوان حضرت رقیه (س) :

ایشان به عنوان فرزندی از فرزندان اباعبدالله (ع) با تمام سختی ها ساختند و وقتی که چشمشان به سر پدر افتاد دیگر تحمل مصیبت ها را پیدا نکرده و جان عزیزشان به باری تعالی تسلیم شد.

مهربان بودن با خانواده یکی از اعمال همیشگی شیعیان است :

حضرت رقیه (س) با پدر انس و الفت خاص خود را داشت، مهربانی اهل بیت در بین خانواده زبانزد خانواده بوده است، لذا می‌توان به محبت و مهر ورزیدن به خانواده نه در این شب بلکه در تمامی شب‌ها اشاره کرد، عملی که الگوی آن بدون شک سیره اهل بیت (ع) است.

شب سوم ماه محرم شب خاصه حضرت الرقیه (س) :

حضرت الرقیه (س) یکی از باب الحوائج بوده و هیچکس از در خانه وی دست خالی برنگشته است، شب سوم شب توسل و توکل به حضرت رقیه (س) و ضامن قرار دادن ایشان است نزد خداوند است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *