خانه / دعا / ذکر و دعای مجرب برای آرامش دل شکسته

ذکر و دعای مجرب برای آرامش دل شکسته

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com ذکر و دعای مجرب برای آرامش دل شکسته را برای شما عزیزان قرار دادیم . آیات قرآنی و دعای سریع الاجابه و تضمینی به جهت آرام شدن دل شکسته و رنجیده . اگر شخصی دل شکسته و ناراحت شده باشد برای آرامش دل شکسته خود می تواند این دعا و آیات قرآنی را بخواند تا دلش آرام شود …

ذکر و دعای مجرب برای آرامش دل شکسته
ذکر و دعای مجرب برای آرامش دل شکسته

ذکر و دعای مجرب برای ارامش دل شکسته,دعای آرامش دل شکسته,ذکر مجرب جهت آرامش دل شکسته,دعای آرامش اعصاب و روان,دعای رسیدن به آرامش درون,دعای مجرب رهایی از دلهره و اضطراب,سوره قرآنی برای آرام شدن دل شکسته

آرامش اعصاب و روان با رسیدن به آرامش درون حاصل می شود. بهترین راه برای رهایی از دلهره و اضطراب و داشتن اعصابی آرام یاد خداوند است که آرام بخش دلهاست.

دعای آرامش در این ذکر نهفته است

یاد خداوند به هر شکل و صورتی موجب آرامش قلوب است. گفتن ذکر «ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّةَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم » در ایجاد ارامش نقش موثری دارد.

آیه ای که نقش دعای آرامش را دارد

میرزا احمد آشتیانی (ره) در کتاب هدیه احمدی آورده اند: علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان فرمودند: جهت آرامش پیدا کردن دست روی سینه بگذارید و در حالت نشسته و ایستاده چند مرتبه آیه 28 سوره رعد را بخوانید:

«الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب»

«کسانی که ایمان آورده اند و دل هایشان به یاد خدا آرام می گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل ها آرامش می یابد.»

این آیه در ایجاد آرامش بسیار مؤثر است.

****************

این سوره را به عنوان دعای آرامش بخوانید

خواندن سوره احقاف در هر جمعه و مداومت بر خواندن سوره های قدر و عصر و همچنین آیت الکرسی در رفع پریشانی و اضطراب وارد شده است.

دعای آرامش قبل از خواب

اعمال مستحب فراوان است. اگر می توانید شب‏ها قبل از خواب، دو ركعت نماز و سوره «ملک» را بخوانید و «زیارت عاشورا» را زمزمه كنید زیرا در كسب آرامش بسیار مؤثر خواهد بود.

از صلوات غافل نباشید كه حلال مشكلات است؛ «دعاى فرج» را زمزمه كنید.

در رختخواب كارهاى روزتان را مرور نمایید. هر كدام اشتباه بوده سعى كنید جبران كنید و به فكر آن باشید كه دیگر تكرار نشود و یا اگر قابل اصلاح است اصلاح كنید. خود را به ایزد منان سپرده و گونه خود را بر زمین بگذارید و بگوید «الهى لا تكلنى الى نفسى طرفة عین ابدا»؛ «خداوندا مرا لحظه ای (چشم بر هم زدنی) به خودم وا مگذار».

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *