خانه / دعا / چگونگي تأثير زمان بر دعا – چه زمانی برای طلب حاجت مناسب است

چگونگي تأثير زمان بر دعا – چه زمانی برای طلب حاجت مناسب است

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com چگونگي تأثير زمان بر دعا – چه زمانی برای طلب حاجت مناسب است را برای شما عزیزان قرار دادیم . کیفیت اثر زمان بر روی دعا چگونه است ؟ بهترین زمان برای دعا کردن چه ساعاتی از شب و روز است ؟ چرا دعا کردن در هنگام شب باعث برآورده شدن حاجت ها می شود ؟زمان بر روی دعا و حاجت گرفتن چه تاثیری دارد ؟

کیفیت اثر زمان بر روی دعا چگونه است؟
کیفیت اثر زمان بر روی دعا چگونه است؟

چگونگي تأثير زمان بر دعا – چه زمانی برای طلب حاجت مناسب است,زمان مناسب برای دعا,چرا دعا کردن در شب مناسب است,بهترین ساعت برای دعای حاجت,تاثیرگذاری زمان بر روی دعا,دعا کردن در شب,دعای درخواست حاجت از خداوند در شب

مطلبی که این جا هست این است که آیا تأثیر زمان بر روی «دعا» است یا نه، از باب تأثیر زمان بر روی «داعی» است؟ انچه که من میگویم این است که هیچ مانعی ندارد که هردو باشد. این‌طور نیست که اینها مانعةالجمع باشد. نخیر، هیچ مانعی ندارد که این زمان هم بر روی دعا و هم بر روی داعی اثر داشته باشد.

تأثير زمان بر دعا

اما این جا یک مطلب هست و آن این است که کیفیت اثر زمان بر روی دعا چگونه است؟ این بحث از محدوده فکر من و تو خارج است که بخواهیم این جا از پیش خودمان حرف بزنیم و در کیفیت اثرگذاری زمان بر روی دعا از نظر اجابت وارد شویم. این دیگر در محدوده فکر ما نیست؛ پس این بحث را بگذاریم کنار.

تأثير زمان بر داعي

انچه برای ما قابل لمس و ادراک است و چه‌بسا در معارفمان هم هست، این است که این زمان بر روی داعی، یعنی آن کسیکه دارد دعا میکند اثر دارد. حالا من یک اشاره میکنم که این تأثیر به چه نحو است.

انسان در شب بطور غالب این‌طور است که کارهای روزمرّه‌اش که به پایان رسید، استراحت می کند؛ وقتی که استراحت کرد، خصوصاً از نصف شب به آن طرف، یعنی زمانی که همه ی طبق معمولً خوابیده‌اند، آن سنخ افکار و اشتغالات ذهنی همه ی از بین می رود؛ وقتی این ها پاک شد، روایات ما می گوید حالا بلند شو و این ذهنی را که از این اشتغالات و تعلقات تا حدی تخلیه شده است، این را متوجه معبود خود کن و از او در خواست کن.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *