خانه / دعا / دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب – تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا

دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب – تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب – تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا را برای شما عزیزان قرار دادیم . چرا دعا کردن در شب بسیار موثر است و فوری مستجاب می شود ؟ دعا در هنگام شب چرا فضیلت و برکات بیشتری دارد ؟ چرا دعا کردن در شب تاثیرگذاری و فضیلت بیشتری دارد ؟ هر چه قدر به طلوع فجر نزدیک می شویم دعا نیز سریعتر مستجاب می شود علتش را در ادامه مطلب قرار دادیم …

دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب - تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا
دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب – تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا

دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب – تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا,دعا در دل شب,چرا دعا در شب فضیلت بیشتری دارد,تاثیر دعا کردن در هنگام شب,اجابت سریع و فوری دعا در شب,آثار و برکات دعا در هنگام شب

دلیل مستجاب شدن دعا در دل شب – تاثیر دعا کردن در شب برای اجابت دعا

سحرگاه

یک دسته از روایات را هم داریم که این ها تعبیر به سَحَر می کند که الآن نمی رسم آن‌ها را مطرح کنم و بعداٌ به این روایات هم می رسیم. امّا مجموع این روایات را اگر ما جمع‌ بندی کنیم، همین چیزی به دست می آید که ما در باب مسائل فقهی و بحث‌هاي‌ فقهی که میکنیم هم مطرح میکنیم و می گوییم «ثلث آخر شب»؛ که حتی در باب نماز شب هم از نظر فضیلت میرویم سراغ آن زمان و میگوییم نماز شب در ثلث آخر شب فضیلت بالاتری دارد.

هر چه به صبح نزديكتر باشد

پس من اوّل رفتم سراغ «شب»؛ چون در میان شبانه‌روز دیدیم که از نظر دعا کردن روی شب تأکید شده است. یعنی این زمان در باب اجابت مؤثر است. بعد هم شب را خُرد کردیم تا به این جا رسیدیم.

هیچ مانعی هم ندارد که ما این حرف را بزنیم که از نیمه شب به آن طرف، هرچه به طلوع فجر نزدیک‌تر شود، اثرش هم بیشتر می شود. اینها تصویرهای طلبگی است که مطرح میکنم. یعنی این روایاتی که خُرد کردم، هیچ‌کدام باهم منافات ندارد. چون هرچه به طلوع فجر نزدیک شود، اثرش بیشتر است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *