خانه / دعا / دعا برای افزایش انرژی و قدرت معنوی و قدرت بدنی

دعا برای افزایش انرژی و قدرت معنوی و قدرت بدنی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا برای افزایش انرژی و قدرت معنوی و قدرت بدنی را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعای قوی و تضمینی و سریع الاجابه برای زیاد شدن قدرت معنوی و قدرت بدنی و بالا بردن انرژی .

دعا برای افزایش انرژی و قدرت معنوی و قدرت بدنی
دعا برای افزایش انرژی و قدرت معنوی و قدرت بدنی

دعا برای افزایش انرژی و قدرت معنوی و قدرت بدنی,دعای افزایش انرژی,دعای افزایش قدرت معنوی,دعای زیاد شدن قدرت بدنی,دعا مخصوص زیاد شدن انرژی,دعا برای بالا بردن قدرت معنوی,دعای بیشتر شدن انرژی

حقیقت هر انسانی را «گوهری » گران بها تشکیل می دهد که بدن «صدف »آن به شمار می آید. در واقع روح و روان آدمی; همانند معنی در لفظ نسبت به پیکرش می باشد، چنانچه حضرت علی(ع) این تشبیه را به کار برده است و می فرماید:

«الروح فی الجسد کالمعنی فی اللفظ.»

از قرآن کریم چنین مستفاد می گردد که «روح » قبلا وجود داشته و بعد از این که «بدن » به رشد مورد نظر خود رسیده،این حقیقت به آن تعلق گرفته و اختصاص یافته است، چنان چه در این آیه می خوانیم:

«انی خالق بشرا من طین فاذا سویته و نفخت فیه من روحی فقعوا له ساجدین;

(پروردگارت به فرشتگان گفت:) من بشری را از گل می آفرینم، چون تمامش کردم و در آن از روح خود دمیدم همه سجده اش کنید.»

البته به تعبیر ملاصدرای شیرازی این مسئله بسیار شگرف و دشواری است که چگونه یک مقوله مجرد و پدیده ای مادی با یکدیگر هم آهنگ می شوند، روایتی نیز در منابع حدیثی آمده که می فرماید:

«خلق الله الارواح قبل الاجساد بالفی عام;

خداوند پس از آفرینش حیوانات که تمامی دوران تکامل جسمی را دارند عبارت «فتبارک الله احسن الخالقین » را به کار نبرد، همچنین با وجود آن که در خلقت فرشتگان کمال پاکی و طهارت دیده می شود و سخن از روح محض است.

صفت «احسن الخالقین » را نمی بینیم، معلوم می شود هم آهنگی مجرد با ماده و تنزل یک حقیقت به عنوان روح و عجین گشتن با جسم موجب به کار رفتن تعبیر مزبور شده است و وقتی انسان آن سرمایه های معنوی را با داشتن حالات مادی و دنیایی و شهوانی که از وضع بدنی منشا می گیرد، به منظور تکامل و رسیدن به قله های شرافت، عزت و کرامت به کار ببرد نیکوترین خلقت به شمار رفته و معلم فرشتگان خواهد بود، البته انسان هایی که با وجود برخورداری از خرد و فرزانگی در جهت ارضای امیال دنیایی می کوشند و مصداق «کالانعام بل هم اضل » هستند مشمول بهترین خلائق قرار نخواهد گرفت.

در واقع برخی بدن را به مرتبه روح ترقی داده و آن را خادم روان نموده و بعضی روح را آن قدر تنزل داده که این گوهر شیرین را خادم بدن کرده اند.

موضوع دیگر که از قرآن و روایات استنبا می گردد; این است که:

انسان در ارتباط با خداوند اصالت خویش را روشن می کند و نمی توان این حالت را در هیچ شرایطی انکار کرد و یا چنین ارتباطی را تفکیک پذیر ساخت، خداوند به مصداق «الله نورالسموات والارض » نوری و فروغ سرمدی در جهان هستی است که موجودات به اووابسته اند و انسان باید مباهات کند که پرتوی از این نورانیت در وجودش دمیده شده است.

قوت و نیرومندی مختص خداوند است و در آیات متعددی قرآن «خدا» راقوی دانسته است:

«علمه شدید القوی ذو مره فاستوی; (خدا) آن کسی که قدرت شدیدی دارد، او (فرستاده اش) را آموزش داده، همان کس که توانایی فوق العاده وتسلط بر همه امور را داراست.»

«ان القوه لله جمیعا;

تمامی قدرت و توانایی از آن پروردگار است. »

«او لم یروا ان الله الذی خلقهم هو اشد منهم قوه;

آیا آنان نفهمیدند خداوندی که خلقشان نموده از آنان بسیار قوی تر است.»

البته این قدرت هم توان معنوی و نیز تقویت قوای بدنی را در بر می گیرد. بدین مفهوم که باید در مشکلات روانی و جسمانی نیروی پروردگار را در نظر داشته وضمن دعاهایی به این قوت مطلق اعتراف نموده و از آن استمداد بطلبیم، در واقع باید به مددهای غیبی ایمان داشت و متوجه این حقیقت بود که سر رشته تمام نیروها در دست خداست، قوت، هدایت و توان را از او بخواهیم:

«ایاک نعبد وایاک نستعین.»

حضرت علی(ع) در دعای کمیل این گونه ما را آموزش می دهد:

«یارب یا رب یا رب، قو علی خدمتک جوارحی واشدد علی العزیمه جوانحی و هب لی الجدفی خشیتک والدوام فی الاتصال بخدمتک.»

آری باید از خدا خواست که به اعضا وجوارح توان بدهد، ولی در راه خدمت به خودش. این که تاکید شده ذکر «لاحول ولاقوه الا بالله » را بر زبان جاری سازیم بدین مفهوم است که نسبت به قدرت لایزال خداوند در غفلت قرار نگیریم و به غرور ناشی از جهالت مبتلا نشویم که دراین صورت پروردگار ما را به حال خود رها خواهد نمود.

حضرت امام سجاد (ع) در بخشی از دعای عافیت و شکر می فرماید:

«خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست و مراعافیتی بی نیاز کننده و شفا دهنده ببخش که از دسترس بیماری ها بالاتر و درکشاکش عمر رو به فزونی باشد، عافیتی که در بدنم تولید سلامت کند. عافیت دردنیا و آخرت و انعام فرمای بر من به تندرستی و امنیت و سلامت دین و بدن وبصیرت قلب و پیشرفت در کار و بیم و هراس از تو و قدرت بر انجام طاعتی که مرابه آن فرمان داده ای و اجتناب از معصیتی که مرا از آن نهی فرموده ای.»

افرادی که در مسائل معنوی و کمال انسانی پیشرفت افزون تری نموده اند، نسبت به دیگران دارای توانایی بالاتری بوده و حالات روحانی اجازه نمی دهد، ابرهای تیره و تار مشکلات آسمان صاف و شفاف آنان را تیره و مکدر سازد.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *