خانه / دعا / دعا برای تمرکز حواس درس خواندن و مطالعه

دعا برای تمرکز حواس درس خواندن و مطالعه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعا برای تمرکز حواس درس خواندن و مطالعه را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعای قوی و تضمینی و مجرب برای بیشتر شدن تمرکز حواس در مطالعه و درس خواندن . نسخه و دستورالعمل تضمینی برای جلوگیری از حواس پرتی در هنگام مطالعه کردن کتاب و همچنین درس خواندن …

دعا برای تمرکز حواس درس خواندن و مطالعه
دعا برای تمرکز حواس درس خواندن و مطالعه

دعا برای تمرکز حواس درس خواندن و مطالعه,دعای برای افزایش تمرکز حواس,دعای مجرب عدم حواس پرتی در درس خواندن,دعا سریع الاجابه برای افزایش حواس در مطالعه,دعای مخصوص تمرکز حواس

۱. معروف و مجرب است که خواندن سوره مبارکه اعلی برای داشتن تمرکز موثر است .

۲. ذکر شریف : یا خیر ذاکر و مذکور نیز برای این منظور مناسب است .

۳. ذکر نورانی یا حفیظ نیز در این رابطه مفید است .

«عدم تمرکز حواس»، موضوعى است که بسیارى از جوانان از آن رنج مى برند و دلایل مختلف و متعددى دارد.

همانطور که خود مى دانید، تمرکز حواس در هر کارى از جمله مطالعه و درس خواندن – از ضروریات قطعى است.

تمرکز حواس، حالتى ذهنى و روانى است که در آن حالت، تمام قواى حسى، روانى و فکرى انسان روى موضوع خاصى متمرکز مى شود و تضمین کننده امر یادگیرى و انجام صحیح کارها و رهایى از خطرات احتمالى است.

به هر حال در یک جمع بندى کلى، مى توان گفت بیشتر افراد به دلایل عمده زیر، با عدم تمرکز فکر و حواس مواجه مى شوند:

۱. کسانى که خود را به انجام دادن کار یا مطالعه درسى مجبور مى کنند؛ در حالى که تمایل درونى چندانى به آن ندارند. در این صورت تمام قواى ذهنى و روانى شان به طور خودکار از آن موضوع پرت مى شود و دچار حواس پرتى مى گردند. چنین افرادى ممکن است مدت ها با بى علاقگى کارهایى انجام مى دهند یا به دنبال درس یا رشته تحصیلى خاصى، تلاش هایى کنند و به عبارت دیگر خود را مجبور به انجام دادن آن کار یا مطالعه مى بینند.

۲. فشارهاى روانى نیز از عوامل عمده تشتت فکرى است. بیشتر افراد زمانى که با مسأله اى مواجه مى شوند، اگر معتقد باشند زمان کافى براى حل آن ندارند و یا توانایى حل مسأله و کسب توفیق را در خود نبینند، دچار نگرانى و اضطراب مى شوند و در نتیجه این نگرانى ها، ترس از شکست، افکار منفى عدم اعتماد به نفس و خیال بافى هاى منفى گرایانه، توان عمل و ابتکار و خلاقیت را از آنان سلب مى کند و به جاى اینکه روى موضوع خاص تمرکز کنند، بر ترس و احتمال شکست خود تمرکز مى کنند و یأس و ناامیدى بر آنها چیره شده و موجب حواس پرتى مى شود.

۳. گاهى برخى حوادث و اتفاقات، فضاى روانى فرد را دچار اختلال مى کند (نظیر آنچه در زندگى شخصى، تحصیلى، خانوادگى، اجتماعى و اقتصادى و… رخ مى دهد)، امکان تمرکز حواس را از بین مى برد.

۴. گاهى عدم رعایت بهداشت مطالعه و اصول و قوانین آن و بهره نگرفتن از روش مناسب مطالعه، باعث خستگى جسمى و روانى شده و آمادگى روانى لازم براى مطالعه و درس خواندن از بین مى برد. در نتیجه احساس بى علاقگى و به دنبال آن عدم تمرکز حواس بر او مستولى مى شود.

۵. تکثر و تعدد فعالیت هاى فرد مخصوصا اگر در توان انسان نباشد، باعث عدم تمرکز حواس مى شود.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *