خانه / خواص و ثواب خواندن سوره های قرآن / خواص آیه 33 سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و جادو و دور کردن جن و انس

خواص آیه 33 سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و جادو و دور کردن جن و انس

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص آیه 33 سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و جادو و دور کردن جن و انس را برای شما عزیزان قرار دادیم . سوره الرحمن یکی از سوره های قرآنی است که دارای خواص و فضیلت زیادی می باشد . از جمله آیه شماره 33 سوره مبارکه الرحمن که برای دفع و باطل کردن هر گونه سحر و جادو و طلسم و راندن و دور کردن اجنه و انس و شیاطین از خانه و محل کسب بسیار موثر می باشد …

خواص آیه 33 سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و جادو و دور کردن جن و انس
خواص آیه 33 سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و جادو و دور کردن جن و انس

خواص آیه 33 سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و جادو و دور کردن جن و انس,آیه سوره الرحمن برای باطل کردن سحر,سوره الرحمن برای باطل کردن سحر و طلسم,غسل با آیه 33 سوره الرحمن,خواص سوره الرحمن برای دفع سحر و جادو,خواندن سوره الرحمن برای دفع جن و انس,آیه قرآنی برای دور کردن جن و انس,آیه مجرب برای دور کردن اجنه

هر کس این آیه از سوره الرحمن را ۷۰ مرتبه بر روی ظرف آبی بخواند و سپس با آن آب غسل کند هر کس هر سحری برای او کرده باشد باطل می شود باید توجه داشت که هنگامی که به وسیلهء این آب غسل میکنید تشت بزرگی در زیر خود بگذارید چون روی این آب قرآن خوانده شده پس نباید در راه آب یا جای کثیف ریخته شود وپس از غسل نیز می توان آن آب را در پای درخت یا در باغچه یا در رودخانه ریخت و اگر در مکانی سحر باشد مثلا کسی مغازه یا محلی را سحر کرده باشد میتوان پس از خواندن این آیه بر روی آب آن آب را در چهار گوش خانه یا مغازه یا آن محل ریخت و نیز این کار اجنه را هم دور میکند اکر از این آب به روی مصروع یا جن زده بپاشند فی لفور به حال آید .

آیه این است :

يَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا ۚ لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ

ای گروه جنّ و انس، اگر می‌توانید از اطراف آسمانها و زمین (و از قبضه قدرت الهی) بیرون شوید، بیرون شوید (ولی این خیال محالی است زیرا) هرگز خارج از ملک و سلطنت خدا نتوانید شد.

معانی کلمات آیه

«مَعْشَرَ»: گروه. دسته. «أَن تَنفُذُوا»: این که عبور کنید و بگذرید. «أَقْطَارِ»: جمع قُطْر، نواحی و جوانب. «سُلْطَانٍ»: قدرت مادی و قوت معنوی.

این آیه دارای دو معنی عمده است:

الف – آیه ناظر به دنیا، و اشاره به مسافرتهای فضائی بشر است که قرآن شرط آن را داشتن سلطه علمی و صنعتی و قدرت مادی دانسته است.

ب – آیه ناظر به رستاخیز، و اشاره به عدم فرار از چنگال عدالت الهی در قیامت است.

با توجه به تفسیر دوم، معنی آیه چنین است:

ای گروه پریها و انسانها! اگر می‌توانید از چنگال عدالت الهی و مجازات اخروی بگریزید و از گوشه‌ها و کنارهای آسمانها و زمین بگذرید و فرار کنید، تا از دادگاه الهی و عذاب سرمدی اخروی برهید، این کار را بکنید و از نواحی آسمانها و زمین بالا روید و بگذرید تا خویشتن را از کیفر و عذاب خدا قائم و پنهان کنید، ولیکن قادر به چنین کاری نخواهید بود مگر با سلطه مادی و معنوی که چنین چیزی هم برایتان ممکن نیست.

نکته ها

«مَعْشَرَ» به معناى گروه، از ريشه‌ى «عشر» به معناى عدد ده است. كلمه‌ى «عشيرة» به معناى بستگان نيز از اين ريشه است. در قرآن، كلمه‌ «مَعْشَرَ» سه بار به كار رفته است.

«سلطان» هم به قدرت قهريّه و مادّى گفته مى‌شود كه سبب سلطه بر ديگران است و هم به قدرت علمى و دليل و برهان و استدلال محكم كه سبب تسلّط فكرى و علمى مى‌شود.

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‌ بِآياتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِينٍ»* «1»، «يُجادِلُونَ فِي آياتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطانٍ»* «2»

آيه 33، مى‌تواند مربوط به دنيا و مباحث فضانوردى و گذر از جوّ زمين و نفوذ در آسمان‌ها باشد و يا به قرينه آيات قبل و بعد، مربوط به قيامت و عدم امكان فرار از دادگاه الهى باشد.

عمق زمين و اوج فضا و كرات آسمانى، براى انسان و جنّ قابل تسخير است. تعبير «إِنِ اسْتَطَعْتُمْ» به جاى «لو استطعتم»، نشانه امكان و جمله‌ «إِلَّا بِسُلْطانٍ» رمز آن است كه مى‌توان در آسمان‌ها و زمين نفوذ پيدا كرد. به ويژه آنكه در قرآن معمولًا كلمه سلطان براى سلطه علمى به كار رفته است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *