خانه / دعا / دعای رفع چشم درد و بینایی چشم – دعای شفای چشم کم بینا

دعای رفع چشم درد و بینایی چشم – دعای شفای چشم کم بینا

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای رفع چشم درد و بینایی چشم – دعای شفای چشم کم بینا را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعای قوی و تضمینی و مجرب برای سلامتی چشم و شفای چشم و درمان بیماری های چشم و شفای چشم ضعیف و درمان شبکیه چشم . مجموعه ای از دعاها و اذکار برای از بین رفتن تمام بیماری های مربوط به چشم و نورانی شدن چشم ها …

دعای رفع چشم درد و بینایی چشم - دعای شفای چشم کم بینا
دعای رفع چشم درد و بینایی چشم – دعای شفای چشم کم بینا

دعای رفع چشم درد و بینایی چشم – دعای شفای چشم کم بینا,دعای رفع ضعف چشم,دعای نورانی شدن چشم,دعای مخصوص افزایش بینایی چشم,دعای قوی برای چشم کم بینا,دعای قوی برای زیاد شدن نور چشم ها,دعای قرآنی افزایش بینایی چشم,دعا برای شفای ضعف چشم

دعای رفع چشم درد

على (علیه السلام) فرمود: زمانى که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) در جنگ خیبر مرا براى جهاد فرا خواند، عده‌اى به ایشان گفتند: چشم او درد مى‌کند. رسول خدا(صلی الله علیه وآله) فرمود: او را نزد من بیاورید خدمتشان رسیدم و عرض کردم: چشم من درد مى‌کند و چیزى نمى‌بینم. فرمود: نزدیک من بیا نزدیک رسول خدا(صلی الله علیه وآله) رفتم.

دستش را بر روى چشمم کشید و فرمود:

«بِسْمِ اللهِ وَبِاللهِ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ! اللَّهُمَّ اكْفِهِ الْحَرَّ وَالْبَرْدَ وَقِهِ الاَْذَى وَالْبَلاَءَ».

«به نام خدا و با یارى خدا و درود بر رسول خدا. خداوندا! او را از گرما و سرما حفظ فرما و از آزار و بلا محفوظ دار».

على (علیه السلام) فرمود:

پس خوب شدم. سوگند به خدایى که پیامبر را با نبوّت گرامى داشت و رسالت را به او اختصاص داد و بر بندگان برگزید، پس از آن دعا گرمى و سردى و دردى در چشم احساس نکردم.

امام باقر (علیه السلام) فرمود:

اگر پیامبر یا یکى از اعضاى خانواده یا اصحابش چشم درد مى‌گرفت، این دعا را می‌خواند:

«اللَّهُمَّ مَتِّعْنِي بِسَمْعِي وَبَصَرِي وَاجْعَلْهُمَا الْوَارِثَيْنِ مِنِّي وَانْصُرْنِي عَلَى مَنْ ظَلَمَنِي وَأَرِنِي فِيهِ ثَارِي»

«خداوندا! مرا از شنوایى و بینایی‌ام بهره‌مند ساز و آن دو را از وارثان من قرار ده و مرا بر کسى که به من ستم کرده یارى فرما و مرا خون خواه خودم قرار ده»

محمّد جعفى از پدرش نقل کرد که:

بسیارى از اوقات چشمم درد مى‌گرفت، در محضر امام صادق (ع) از این امر شکایت نمودم حضرت (ع) فرمود: آیا دعایى براى دنیا و آخرتت و براى درمان درد چشمت به تو بیاموزم؟ عرض کردم: بله فرمود: در تعقیب نماز صبح و مغرب بگو:

«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْکَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاجْعَلِ النُّورَ فِي بَصَرِي وَالْبَصِيرَةَ فِي دِينِي وَالْيَقِينَ فِي قَلْبِي وَالاِْخْلاَصَ فِي عَمَلِي وَالسَّلاَمَةَ فِي نَفْسِي وَالسَّعَةَ فِي رِزْقِي وَالشُّكْرَ لَکَ أَبَدآ مَا أَبْقَيْتَنِي».

«خداوندا! به حق محمّد (صلی الله علیه وآله) و آل محمّد (صلی الله علیه وآله) از تو درخواست مى‌نمایم که بر محمّد (صلی الله علیه وآله) و آل محمّد: درود فرستى از تو مسألت دارم که در دیده‌ام نور و در دینم بصیرت و روشندلى و در قلبم یقین و در عملم اخلاص و در وجودم سلامتى و در روزى‌ام وسعت قرار دهى و سپاسگزارى به درگاهت را تا زمانى که مرا زنده و پاینده داشته‌اى، همواره ارزانى ام دارى».

دعای پیغمبر (ص) برای درد چشم

« آیت الکرسی برای چشم درد »

امیرالمؤمنین (ع) فرمود: (( هرکس به چشم درد مبتلا شد آیة الکرسی را بخواند و در دل بگذراند که بهبودی یافته)) ، همانا بهبودی می‌یابد ، انشاءالله.

ختم اسم « اَلحَیّ » برای چشم درد

اگر هفت روز صد و یک مرتبه (101) اسم « اَلحَیّ » را بر سر بیمار بخوانند صحت یابد و اگر بر باغ یا کشت خوانند آن باغ و کشتزار از آفت در امان باشد و هر سال محصول بهتر دهد و اگر چشم درد داشته باشد یا از نابینایی بترسد به همین عدد هفت روز بخواند صحت یابد و از کوری سالم بماند ، انشاءالله.

پیامبر گرامی اسلام (ص)فرمودند :

وقتی کسی به درد چشم مبتلا شد و یا در بینایی خود ضعفی احساس کرد در اول ماه وقتی هلال را می بیند دست بر چشم خود بگذارد و ده بار سوره حمد را بخواند بعد در اولش نام مریض را ببرد و در آخر آن سوره حمد و اخلاص را سه مرتبه بخواند و بعد هفت بار بگوید :

شِفاءٌ مِنْ کُلِّ داءٍ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ

پس پنج بار بگوید یا رب بعد از آن بگوید :

قَوِّ بَصَری اَللّهُمَّ اشْفِ اَنْتَ الشّافی اَللّهُمَّ اکْفِ اَنْتَ الْکافی اَللّهُمَّ عافِ اَنْتَ الْمُعافی

آن درد و ضعف در بینایی مبدل به صحت شود و شفا پیدا می کند .

امام صادق (ع) فرمودند :

اگر کسی که چشم درد دارد سوره الرحمن را بنویسد و با خود همراه داشته باشد درد چشم او شفا پیدا خواهد کرد .

حضرت علی (ع) می فرماید :

اگر چشم یکی از شما درد گرفت پس آیه الکرسی بخواند شفا پیدا کند .

امام صادق (ع) فرمودند :

هر کس سوره عمَّ را بعد از نماز بخواند روشنایی چشمانش زیاد خواهد شد

امام صادق (ع) فرمودند :

کسی که عطسه می زند و بعد از عطسه سوره حمد بخواند وبر کف دست خود فوت بنماید و بعد بر صورت خود بمالد از درد چشم در امان خواهد بود

« بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ اللَّهُمَّ اکْفِهِ الْحَرَّ وَ الْبَرْدَ وَ قِهِ الْأَذَى وَ الْبَلَاءَ »

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. ببخشید راهکار پیامبر در اول ماه که هلال ماهو دیدیم میشه به ترتیب بگید.من نفهمیدم الان باید چیو بخونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *