خانه / ختم های مجرب و معتبر / خواص ختم آیه 16 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 16 سوره یاسین

خواص ختم آیه 16 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 16 سوره یاسین

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص ختم آیه 16 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 16 سوره یاسین را برای شما عزیزان قرار دادیم . ختم آیه شماره 16 از سوره مبارکه یاسین دارای خواص و فوائد فراوانی می باشد از جمله درمان بیماری خناق یا همان خفگی . در ادامه از دعاگو همراه ما باشید با ختم آیه 16 سوره یس به همراه معنی کلمات آیه و ترجمه و تفسیر آیه 16 از سوره یاسین در دعا سایت …

خواص ختم آیه 16 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 16 سوره یاسین
خواص ختم آیه 16 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 16 سوره یاسین

خواص ختم آیه 16 سوره یس + ترجمه و تفسیر آیه 16 سوره یاسین,آیه 16 سوره یس,ختم مجرب آیه 16 سوره یس,معنی کلمات آیه 16 سوره یس,ترجمه و تفسیر آیه 16 یس,آیه 16 یاسین,عکس آیه 16 سوره یس

ختم آیه 16 یس

جهت مرض خناق (خفگی) به مشک و زعفران نوشته با خود دارد

قَالُوا رَبُّنَا يَعْلَمُ إِنَّا إِلَيْكُمْ لَمُرْسَلُونَ

رسولان باز گفتند: خدای ما می‌داند که محققا ما فرستاده او به سوی شما هستیم.

معانی کلمات آیه

«رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا …»: عربها گاهی جمله (رَبُّنا یَعْلَمُ) را به عنوان قَسَم به کار می‌برند، این است که بعد از ماده «علم» همزه «إِنّا» که باید مفتوح باشد، در اینجا چون مراد قَسَم است، مکسور خوانده شده است (نگا: تفسیر روح‌المعانی، و المصحف المیسّر).

تدبر

۱) «قالُوا رَبُّنا يَعْلَمُ إِنَّا إِلَيْكُمْ لَمُرْسَلُونَ»

این فرستادگان الهی وقتی مورد تکذیب مخالفانشان قرار گرفتند گفتند «پروردگارمان می‌داند که همانا ما واقعا فرستادگان به سوی شماییم.»

یعنی تکذیب شما نه به متن واقعیت [= این واقعیت که خدا ما را فرستاده] لطمه‌ای می‌زند و نه زیانی به ما می‌رساند؛ همین که خداوند می‌داند که ما فرستاده اوییم، برای ما کافی است که در انجام وظیفه خود استقامت بورزیم. (المیزان، ج۱۷، ص۷۴)

۲) «قالُوا رَبُّنا يَعْلَمُ إِنَّا إِلَيْكُمْ لَمُرْسَلُونَ»

ظاهراً اینکه این فرستادگان الهی گفتند «خدا می‌داند که ما واقعا فرستادگان به سوی شماییم!» بعد از آن است که معجزه ارائه کرده بودند و آنان زیر بار معجزه نرفته‌اند؛ و با این سخن می‌خواستند آنان در این معجزات خوب نظر کنند تا بفهمند که اینان واقعا فرستادگان الهی‌اند. (مجمع‌البیان، ج۸، ص۶۵۴)

در این صورت، «خدا می‌داند» می تواند به معنای شاهد گرفتن خدا باشد؛ یعنی خدا هم گواهی می‌دهد؛ و توضیحش هم این است که معجزه در حقیقت گواهی دادن خداوندست بر پیامبر بودنِ پیامبر.

۳) «قالُوا رَبُّنا يَعْلَمُ إِنَّا إِلَيْكُمْ لَمُرْسَلُونَ»

آنها این مطلب را که ما فرستادگان به سوی شما هستیم با چندین تاکید بیان کردند (إنّ + جمله اسمیه + تقدیم جار و مجرور بر متعلَق آن+ لام مزحلقه + استفاده از اسم فاعل (مرسلون) به جای فعل و …)

چرا؟

الف. تا نشان دهند مخالفت‌های این مخالفان انبیا و دروغگو شمردن آنان، به هیچ عنوان موجب نشد که آنان کمترین تردیدی در حقانیت خویش پیدا کنند.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *