خانه / دسته‌بندی نشده / خواص ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش در کار و رفع شدت و سختی

خواص ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش در کار و رفع شدت و سختی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش در کار و رفع شدت و سختی را برای شما عزیزان قرار دادیم . طبق آیات و روایات و احادیث ائمه اطهار (ع) گفتن ذکر یا رئوف یا رحیم در هنگام سختی ها و مشکلات و گرفتاری ها و گره گشایی از کارها بسیار موثر و مجرب است .

خواص ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش در کار و رفع شدت و سختی
خواص ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش در کار و رفع شدت و سختی

خواص ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش در کار و رفع شدت و سختی,ذکر یا رئوف یا رحیم,ذکر یا رئوف یا رحیم برای گشایش کارها,ذکر یا رئوف یا رحیم برای رفع شدت و سختی,خواص و فضیلت گفتن ذکر یا رئوف یا رحیم ,ذکر نجات از سختی ها و گرفتاری ها,ذکر قرآنی نجات از مشکلات,بهترین ذکر برای رفع گرفتاری و مشکلات

يا رَئُوفُ یَا رَحِيمُ ذكری‌ است كه انسان را در لحظات ‌سخت ‌نجات ‌می‌دهد، با اشاره به اينكه در اين باب روايات مختلفی گفته شده كه وقتی انسان در گرفتاری قرار می‌‏گيرد، چه ذكری بگويد

گفت: ‌يكی از آن‏‌ها همين ذكر يا رَئُوفُ یَا رَحِيمُ است، به‌گونه‌ای كه حتی امام رضا(ع) برای اين ذكر سقف هم نمی‌‏گذارد كه چه تعدادی بگو؛ بلكه می‌‏فرمايد: خطاب به خداوند زياد بگو: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِيمُ»

يعنی اگر خدا را به اين نام بخوانی، شدت و سختی‏ات برطرف می‌‏شود.

وی افزود: روايات مختلفی در اين باب داريم كه وقتی انسان در گرفتاری قرار می‌‏گيرد، چه ذكری بگويد؛ لذا اگر خداوند را به نام «یَا رَئُوفُ یَا رَحِيمُ» بخوانی، ‌شدت و سختی‏ بر طرف می‌شود.

در روايتی از امام هشتم(ع) منقول است كه حضرت فرمودند:

من در خواب پدر بزرگوارم يعنی موسی‏ بن‏ جعفر(ع) را ديدم، پدرم فرمود: ‌ای فرزند من، آنگاه كه در شدت و سختی قرار گرفتی، زياد اين ذكر را بگو: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِيمُ».

بعد حضرت می‌‏فرمايد: آنچه را كه ما در خواب می‌‏بينيم مثل آن چيزی است كه در بيداری می‌‏بينيم. تعبير عجيبی است يعنی شبهه‌ای در آن نيست.

در روايت ديگری از اميرالمؤمنين(ع) منقول است كه حضرت فرمودند:

در شدت و سختی بگو: «لا حَولَ و لا قُوّة إلّا بِاللهِ العَلِیِّ العَظيم»، چه بسا به قول ما در اين دو روايت، يك جنبه‏‌های ذوقی هم باشد كه چون يكی از القاب امام هشتم(ع) رئوف است، پدر بزرگوارش به پسرش سفارش می‌‏كند كه وقتی در شدت گرفتار شدی، ذكر «یَا رَئُوفُ یَا رَحِيمُ» را بگو و چون يكی از القاب امام هشتم(ع) رئوف است، «یَا رَئُوفُ» را بر «یَا رَحِيمُ»، مقدم می‌دارد و می‌‏فرمايد: موجب گشايش در كار‌هايتان می‌‏شود.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *