خانه / جادوگر و ساحر / علائم و نشانه زار و اهل هوا و بادزدگی – احضار جن باد و تسخیر باد

علائم و نشانه زار و اهل هوا و بادزدگی – احضار جن باد و تسخیر باد

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com علائم و نشانه زار و اهل هوا و بادزدگی – احضار جن باد و تسخیر باد را برای شما عزیزان قرار دادیم . از علائم و نشانه های جن زدگی و زار و بادزدگی خود زنی و جنون و بی حرکت و آرام ماندن و داد و فریاد زدن می باشد . بابازارها و مامازارها افرادی هستند که با استفاده از اعمال و کارهای خاص جن و زار را از شخص جن زده و بادزده خارج می کنند و او را درمان می کنند . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با علامت ها و نشانه های بیماری زار و بادزدگی و جن زدگی و روشهای درمان اهل هوا و بادزده با  احضار جن باد و تسخیر باد …

علائم و نشانه زار و اهل هوا و بادزدگی - احضار جن باد و تسخیر باد

علائم و نشانه زار و اهل هوا و بادزدگی – احضار جن باد و تسخیر باد,علائم بیماری زار,نشانه های زار داشتن,علائم و نشانه اهل هوا,نشانه های جن زدگی,علائم بادزدگی,روش احضار جن باد,روش تسخیر باد جن,بابازار و مامازار,اهل هوا چه کسانی هستند,افرادی که زار دارند چگونه هستند,بادزدگی و جن زدگی اهل هوا

باد کسی‌ را که‌ می‌زند، به‌ درون‌ جسم‌ او می‌رود و او را تسخیر می‌کند.

حلول‌ جن‌ْ باد در شخص‌، رابطه‌ای‌ میان‌ آن‌دو پدید می‌آورد.

در هر فرهنگی‌، تعابیر استعاری‌ مختلفی‌ برای‌ بیان‌ این‌ پیوستگی‌، و رابطه روح‌ با میزبانش‌ به‌کار می‌رود.

بیمار جن‌زده‌ در حالت‌ بیماری‌ وضعیت‌ خاص‌ و تازه‌ای‌ می‌یابد که‌ معمولاً با رفتارهای‌ نابهنجار و رعشه‌ و حمله‌های‌ خفیف‌ و اختلال‌های‌ عضوی‌ همراه‌ است‌ در میان‌ اهل‌ هوا نشانه‌های‌ بیماری‌ بادزدگی‌، بنابر نوع‌ بادی‌ که‌ بیمار را تسخیر کرده‌، فرق‌ می‌کند.

به‌ باور این‌ مردم‌، باد مَتوری‌، بیشتر با حمله قلبی‌؛ دینْگ‌ مارو، با سر درد و چشم‌ درد؛ بومَریوم‌، با کمر درد و خونریزی‌ رحم‌؛ و دای‌ْ کِتُو، با بی‌حرکتی‌ و در خود فرو رفتگی‌ آشکار و نمایان‌ می‌شوند.

حالت‌ جنون‌ ، خود زنی‌، داد و فریاد کردن‌، دریدن‌ لباس‌ تن‌ و بعضی اوقات بی‌حرکت‌ و آرام‌ ماندن‌ را نیز از نشانه‌های‌ باد می‌ دانستند

به‌طور کلی‌، از دیدگاه‌ روان‌شناسی‌، برخی‌ از علامتهای‌ جن‌زدگی‌، نشانه‌هایی‌از جنون‌ یا طبیعت‌ هیستریایی‌ (جنون‌آمیز) است‌، لیکن‌ بنابر نظر کراپانزانو، بررسی‌های‌ دقیق‌ نشان‌ می‌دهند که‌ این‌ علامت‌ها می‌توانند صورت‌هایی‌ از اختلال‌ها یا واکنش‌های‌ روانی‌ بیمار در برابر فشارها و تنش‌های‌ ناشی‌ از وضعیت‌ اجتماعی‌ او نیز در جامعه‌ باشند.

جادو پزشکان‌ یا عزایم‌خوانان‌، کارشان‌ سحر و جادو و عزایم‌خوانی‌ و افسونگری‌ برای‌ احضار و تسخیر روح‌ یا جن‌، و اخراج‌ آن‌ از تن‌ مسخَّر روح‌ یا جن‌، و شفای‌ اوست‌.

جن‌گیری‌ جادوپزشکان‌ را دنباله کار شَمنان‌ و یادگار دوره‌ای‌ دانسته‌اند که‌ کاهنان‌ در جامعه‌های‌ بدوی‌ نقش‌ دوگانه روحانی‌ و پزشک‌ را ایفا می‌کردند.

جادو پزشکان‌ مانند شمن‌ها در کیش‌ شمنی‌، کارشان‌ «میانجی‌گری‌ روح‌» و برقرار کردن‌ ارتباط میان‌ ارواح‌ و انسان ها، و کنترل‌ و تسخیر ارواح‌ است‌.

جن‌گیران‌ همچون‌ شمن‌ها در مراسم‌ جن‌گیری‌ با طبل‌کوبی‌، خواندن‌ آواز، ذکر اوراد و اعمال‌ جادویی‌ دیگر، نوعی‌ حالت‌ گسستگی‌ ذهنی‌ می‌یابند و به‌ خلسه‌ فرو می‌روند.

همین‌ حالت‌ خلسه‌ و جذبه‌ در هم‌کیشان‌ حاضر در مراسم‌ و جن‌زدگان‌ نیز پدید می‌آید.

در این‌ فضا، جن‌گیران‌ یا شمن‌ها ارواح‌ را فرا می‌خوانند و آن‌ها را مطیع‌ و فرمانبردار خود می‌کنند و از آن‌ها در برآوردن‌ خواسته‌هایشان‌ یاری‌ می‌طلبند.

جادو پزشکی‌ و درمانگری‌ در میان‌ اهل‌ هوا در تخصص‌ گروهی‌ مرد و زن‌ است‌ که‌ آن‌ها را «بابا» و «ماما» می‌خوانند.

باباها و ماماها همه‌ سیاه‌ اصیل‌ افریقایی‌، یا دو رگه‌ هستند، و بیشترشان‌ از سواحل‌ افریقا به‌ ایران‌ مهاجرت‌ کرده‌اند.

کار احضار و تسخیر روح‌، یا جن‌ زُدایی‌ در سرزمین‌های‌ مصر ، سودان‌ و حجاز بیش‌تر با زنان‌ بوده‌ که‌ آن‌ها را «شیخه‌» و «عارف‌ السکّه‌» می‌نامیدند.

هر بادی‌ بابا، یا مامای‌ خاص‌ خود را دارد که‌ به‌ نام‌ آن‌ باد خوانده‌ می‌شود؛ مثل‌ بابازار، مامازار، بابانوبان‌ و مامانوبان‌.

برخی‌ از باباها و ماماها نیز به‌ چند باد اختصاص‌ دارند.

جادو پزشکی‌ و میانجی‌گری‌ روح‌ ضرورتاً توارثی‌ نیست‌، لیکن‌ گاهی‌ این‌ حرفه‌ از بابا یا ماما به‌ فرزندش‌ می‌رسد.

بنابر اهمیت‌ اصل‌ جانشینی‌ در میان‌ اهل‌ هوا، باباها و ماماها موظف‌ به‌ تعیین‌ و معرفی‌ جانشین‌ برای‌ خود در زمان‌ حیات‌ هستند.

اگر بابا، یا مامایی‌ جانشین‌ برای‌ خود تعیین‌ نکند و بمیرد، اهل‌ هوا دور هم‌ گرد می‌آیند و در مجلسی‌ عمومی‌، از میان‌ مبتلایان‌ سیاه‌، جانشینی‌ برای‌ او برمی‌گزینند.

بادزدگی‌ نوعی‌ بیماری‌ روان‌ رنجوری‌ شناخته‌ شده‌ است‌.

اهل‌ هوا در چهار چوب‌ یک‌ نظام‌ اعتقادی‌ ابتدایی‌ طبیعت‌ و علل‌ بروز این‌ بیماری‌ و اسباب‌ و راه‌های‌ درمان‌ آن‌ را پیش‌بینی‌ کرده‌، و به‌ دست‌ آورده‌اند.

به‌ پنداشت‌ آنان‌، پزشک‌ و دارو و دعا و تعویذ و طلسم‌ نمی‌توانند بیماری‌ کسانی‌ را که‌ جن‌ یا باد، بیمار و هواییشان‌ کرده‌، درمان‌ کنند.
چاره درمان‌ این‌ بیماران‌ به‌ دست‌ باباها و ماماها (مردان‌ و زنان‌ِ جادو پزشک‌ و متخصص‌ درمان‌ بادزدگی‌) است‌.

جن‌زدایی‌۱ عموماً به‌ دو صورت‌ پایا و گشتاری‌ انجام‌ می‌گیرد.

در جن‌زدایی‌ پایا، بیمار جن‌زده‌ کاملاً شفا می‌یابد و به‌ حالت‌ عادی‌ بازمی‌گردد.
در جن‌زدایی‌ گشتاری‌، دگرگونی‌ آشکاری‌ در بیمار رخ‌ می‌دهد و در هویت‌ او تغییری‌ پدید می‌آید.

اهل‌ هوای‌ ایران‌، همه‌ از گروه‌ جن‌ْ بادزدگان‌ گشتاری‌ یا استحاله‌ یافته‌ هستند که‌ پس‌ از اجرای‌ مراسم‌ جن‌زدایی‌ روی‌ آن‌ها، هویتشان‌ تغییر کرده‌، و به‌ جرگه اهل‌ هوا و گروه‌ جادوپزشکان‌ یا جن‌بادزُدایان‌ پیوسته‌اند.

هرگاه‌ اعمال‌ جادوپزشکان‌ در پیاده‌ کردن‌ جن‌ْباد از مرکبش‌ و بیرون‌ راندن‌ آن‌ از تن‌ بیمار مؤثر نیفتد، بیمار را به‌ حال‌ خود وا می‌گذارند.

بیماری‌ این‌ نوع‌ بادزدگان‌ را مردم‌ از جانب‌ خدا و بی‌ دارو و درمان‌ می‌انگارند و این‌ بیماران‌ را اصطلاحاً «تَهْرَن‌» می‌نامند و از آبادی‌ و جمع‌ مردم‌ جامعه‌ دور نگه‌ می‌دارند.

در میان‌ اقوامی‌ که‌ باور به‌ جن‌زدگی‌ و باد یا زار پنداری‌ رواج‌ دارد، برای‌ احضار و تسخیر باد یا جن‌ و یا روح‌، مراسمی‌ برپا می‌کنند که‌ عموماً شکل‌ نمایشی‌ دارد.

مراسم‌ معمولاً با انداختن‌ سفره‌، عرضه خوراک‌ و قربانی‌، روغن‌ مالی‌ بر بدن‌ بیمار، کوبش‌ طبل‌ یا دهل‌، نواختن‌ برخی‌ سازهای‌ بادی‌ و زهی‌ و حرکت‌ها و رقص‌ های‌ آیینی‌ همراه‌ با هیجان‌ همراهند.

جادو پزشکان‌ اهل‌ هوا نیز برای‌ پایین‌ و زیر آوردن‌ باد از مرکبش‌، و رهانیدن‌ بیمار از آزار جن‌ْباد، مجالسی‌ برپا می‌کنند و آداب‌ و اعمالی‌ انجام‌ می‌دهند.

این‌ آداب‌ و اعمال‌ در ۳ مرحله‌:

در حجاب‌ نگهداشتن‌ بیمار ، احضار جن‌ْ باد، و تسخیر باد و پایین‌ آوردن‌ آن‌ از مرکب‌ در مجلسی‌ به‌ نام‌ «مجلس‌ بازی‌» اجرا می‌گردد.

حالت‌ هیجان‌ و جذبه‌ را جن‌زدایان‌ از راه‌های‌ فیزیکی‌، روانی‌ و دارویی‌ در بیماران‌ جن‌زده‌ پدید می‌آورند.

همگانی‌ترین‌ شیوه‌ها، بمباران‌ حسی‌، یعنی‌ تشدید و تحریک‌ با محرک‌های‌ بیرونی‌، و محروم‌سازی‌ حسی‌، یعنی‌ کم‌ کردن‌ تحریکات‌ بیرونی‌ و یا کاربرد یکی‌ از این‌ دو شیوه‌ به‌ تناوب‌ است‌.

فنون‌ بمباران‌ حسی‌ شامل‌ آوازخوانی‌، وردخوانی‌، طبل‌ کوبی‌، کف‌ زدن‌، رقص‌های‌ یکنواخت‌، بویاندن‌ بخور و رایحه‌های‌ مختلف‌ و بازی‌ با نور و تکرار صحنه‌های‌ تاریک‌ و روشن‌ است‌.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *