خانه / آیات قرآنی / خواص آیه 68 سوره یس برای رفع فقر + معنی و مفهوم و تفسیر آیه

خواص آیه 68 سوره یس برای رفع فقر + معنی و مفهوم و تفسیر آیه

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص آیه 68 سوره یس برای رفع فقر + معنی و مفهوم و تفسیر آیه را برای شما عزیزان قرار دادیم . آیه 68 از سوره مبارکه یس دارای خواص و فوائد زیادی می باشد . برای رفع فقر و تنگدستی نوشتن و به همراه داشتن این آیه بسیار معجزه می کند . در ادامه از سایت دعاگو معنی و مفهوم آیه و تفسیر و شرح آیه و پیام ها و نکات ادبی آیه قرار دادیم …

خواص آیه 68 سوره یس برای رفع فقر + معنی و مفهوم و تفسیر آیه

خواص سوره یس برای رفع فقر,معنی و مفهوم آیه 68 سوره یس,ترجمه فارسی آیه 68سوره یس,آیه قرآنی رفع فقر و نداری

 جهت رفع فقر هر بامداد بخواند

متن آیه 67 سوره یس با ترجمه :

وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ ۖ أَفَلَا يَعْقِلُونَ

و ما هر کس را عمر دراز دهیم (به پیری) در خلقتش تغییر دهیم. آیا (در این کار) تعقل نمی‌کنند (که اگر عمر به دست طبیعت بود پس از کمال به نقصان باز نمی‌گشت).

معانی کلمات آیه :

«نُنَکِّسْهُ»: او را واژگونه و وارونه می‌کنیم. مراد عقبگرد قوای جسمانی و روحانی انسان است، تا بدانجا که بازگشت کامل انسان به حالات طفولیّت انجام می‌پذیرد، و حرکات و روحیّات کودکان در پیران پدیدار می‌گردد. به عبارت دیگر: پیران، کودکان می‌شوند (نگا: حجّ / روم / ). «الْخَلْقِ»: خلقت. آفرینش. مراد وضع جسمی و روحی است.

نکته های آیه :

در آيات قبل خداوند فرمود: اگر بخواهيم چشم را نابينا و قيافه‌ها را دگرگون مى‌كنيم؛ اين آيه نمونه‌اى از اين دگرگونى را در مورد سالمندان بيان مى‌كند.

«نُنَكِّسْهُ» از «تنكيس» به معناى واژگون كردن و مراد از آن بازگشت انسان به حالت كودكى است. علمش به جهل و فراموشى تبديل مى‌شود، قدرتش رو به ضعف مى‌رود و سعه‌ى صدرش به زود رنجى مى‌رسد، حسّاسيتش زياد و اشكش روان مى‌شود.

پیام های آیه :

1- عمر به دست خداست. «نُعَمِّرْهُ»

2- سنّت خداوند بر آن است كه پيرى همراه با شكستگى باشد. «نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ» گرچه آثار عمر طولانى به دست خداست. آن جا كه خداوند اراده كند، افرادى مثل نوح و مهدى عليهما السلام عمر طولانى مى‌كنند و شكسته هم نمى‌شوند.

4- انسان هم بايد به فكر از دست رفتن نعمت‌ها باشد. «لَطَمَسْنا، مسخنا» و هم به فكر ضعيف شدن آنها. «نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ أَ فَلا يَعْقِلُونَ»

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. سلام و درود.معنی این ایه میگه که خسران و زیان و گرفتن نعمتهاست پس چطور برای رفع فقر استفاده میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *