خانه / دعا / نماز حضرت محمد چگونه خوانده می شود

نماز حضرت محمد چگونه خوانده می شود

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نماز حضرت محمد چگونه خوانده می شود را برای شما عزیزان قرار دادیم . خواندن نماز حضرت محمد (ص) برای حاجت روایی بسیار موثر است . نماز حضرت محمد (ص) را به طریقه ای که در زیر آورده شده است بخوانید .

نماز حضرت محمد چگونه خوانده می شود

نماز حضرت محمد چگونه خوانده می شود,دستور خواندن نماز حضرت محمد,خواص و فضیلت نماز حضرت محمد,روش و شریقه خواندن نماز حضرت محمد,ثواب و پاداش نماز حضرت محمد

سید ابن طاووس به سند معتبر از حضرت رضا (ع) روایت کرده:

که از آن حضرت درباره‌ نماز حضرت جعفر طیار پرسیدند حضرت فرمود:

چرا از نماز حضرت رسول (ص) غافلی؟ شاید رسول خدا (ص) نماز جعفر را بجا نیاورده باشد و شاید جعفر نماز رسول خدا (ص) را نخوانده باشد.

سؤال‌کننده عرضه داشت:

یابنَ رَسول الله! نماز پیامبر را به من بیاموز! حضرت فرمود: دو رکعت نماز می‌خوانی؛ در هر رکعت «یک مرتبه» سوره «حمد» و «پانزده مرتبه» سوره «اِنّا اَنزَلناهُ» و در رکوع و پس از سر برداشتن و در سجده اوّل و بعد از آن و در سجده دوّم و پس‌ از آن در هر یک «پانزده بار» سوره «اِنّا اَنزَلناهُ» را می‌خوانی، آنگاه تشهّد خوانده و سلام می‌دهی.

چون فارغ شوی بین تو و خداوند گناهی نمی‌ماند جز آنکه آمرزیده شود و هر حاجتی که از حق‌تعالی بخواهی روا خواهد شد و پس‌ از آن این دعا را می‌خوانی:

لَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ رَبُّنا وَرَبُّ آبائِنَا الْأَوَّلِينَ ، لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ إِلٰهاً واحِداً وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ ، لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ لَانَعْبُدُ إِلّا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ ، لَا إِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ وَحْدَهُ ، أَنْجَزَ وَعْدَهُ ، وَنَصَرَ عَبْدَهُ ، وَأَعَزَّ جُنْدَهُ ، وَهَزَمَ الْأَحْزَابَ وَحْدَهُ ، فَلَهُ الْمُلْكُ وَلَهُ الْحَمْدُ ، وَهُوَ عَلىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ ، اللّٰهُمَّ أَنْتَ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَنْ فِيهِنَّ فَلَكَ الْحَمْدُ ، وَأَنْتَ قَيَّامُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَنْ فِيهِنَّ فَلَكَ الْحَمْدُ

شایسته‌ی پرستشی جز خدا نیست، پروردگار ما و پروردگار پدران نخستین ما، شایسته پرستشی جز خدا نیست، پرستیده یکتا و ما تنها به‌ فرمان او هستیم؛ شایسته پرستشی جز خدا نیست، جز او را نمی‌پرستیم و دینمان را برای او خالص می‌کنیم، گرچه مشرکان را خوش نیاید، معبودی جز خدا نیست، یکتا، یگانه و بی‌همتاست، به وعده خویش وفا کرد و بنده خود را یاری کرد و سپاهش را نیرومند ساخت و به‌تنهایی همه دشمنان را گریزاند و تارومار ساخت، فرمانروایی و ستایش تنها شایسته اوست و او بر هر چیز تواناست، خدایا تویی! نور آسمان‌ها و زمین و هر که در آن‌هاست، پس ستایش تنها برای توست و تویی برپادارنده آسمان‌ها و زمین و هرکه در آن‌هاست، پس ستایش تنها تو را سزاست

وَأَنْتَ الْحَقُّ ، وَ وَعْدُكَ الْحَقُّ ، وَقَوْلُكَ حَقٌّ ، وَ إِنْجَازُكَ حَقٌّ ، وَالْجَنَّةُ حَقٌّ ، وَالنَّارُ حَقٌّ ، اللّٰهُمَّ لَكَ أَسْلَمْتُ ، وَبِكَ آمَنْتُ ، وَعَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ ، وَبِكَ خَاصَمْتُ ، وَ إِلَيْكَ حَاكَمْتُ ، يَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ اغْفِرْ لِى مَا قَدَّمْتُ وَأَخَّرْتُ ، وَأَسْرَرْتُ وَأَعْلَنْتُ ، أَنْتَ إِلٰهِى لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لِى وَارْحَمْنِى وَتُبْ عَلَىَّ إِنَّكَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحِيمُ.

و تو حقی و وعده‌ات حق و گفتارت حق و عملت حق و بهشتت حق و دوزخت حق است؛ بار خدایا تنها به‌ فرمان تو به تو ایمان آوردم و بر تو توکّل کردم و به خاطر تو (با بدان) دشمنی کردم و تنها به‌سوی تو دادخواهی نمودم؛ پروردگارا، پروردگارا، پروردگارا! ببخش گناهانی را که پیش از این مرتکب شده‌ام و پس از این مرتکب می‌شوم و آنچه پنهان و آشکار انجام داده‌ام، همه را، خدای من! شایسته پرستشی جز تو نیست؛ درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد! و مرا بیامرز و به من مهر ورز و توبه‌ام را بپذیر، همانا تنها تویی بسیار توبه پذیر مهربان.

علاّمه مجلسی فرموده است:

این نماز از نمازهای مشهور است و سنّی و شیعه آن را در کتاب‌های خود روایت کرده‌اند؛ و برخی این نماز را از نمازهای روز جمعه شمرده‌اند ولی از روایت این نکته به دست نمی‌آید و ظاهراً در دیگر روزها هم می‌توان آن را بجا آورد.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *