خانه / دعا / دعای دفع نفس اماره و غلبه بر هوای نفس و شهوت

دعای دفع نفس اماره و غلبه بر هوای نفس و شهوت

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای دفع نفس اماره و غلبه بر هوای نفس و شهوت را برای شما عزیزان قرار دادیم . نفس اماره و هوای نفس انسان را به سوره گناه و راه های خلاف می کشاند . بنابراین باید بر هوای نفس و شهوت غلبه کرد . برای غلبه بر هوای نفس و نفس اماره و شهوات دعاهای زیر را به کار بگیرید .

دعای دفع نفس اماره و غلبه بر هوای نفس و شهوت

دعای دفع نفس اماره و غلبه بر هوای نفس و شهوت,دعای غلبه بر نفس اماره,دعای دفع هوای نفس,دعای دفع شهوت,دعای حفظ از نفس اماره,دعای از بین بردن هوای نفس

امام‌ حسن (ع) می‌فرمایند:

بعد از نماز مغرب (بعد از نماز غفیله بهتر است) دو ركعت نماز بخوانید

سپس این دعا خوانده شود:

«یا شَدِیدَ الْمِحَالِ یا عَزِیزُ أَذْلَلْتَ بِعِزَّتِكَ جَمِیعَ مَا خَلَقْتَ اكْفِنِی شَرَّ فُلَانٍ (به جای فلانٍ اسم را بگویید) بِمَا شِئْت»

«ای خدائی كه محكم نقشه می‌كشی و نفوذناپذیر هستی، ذلیل و رام كردی با عزّت خودت تمام مخلوقاتت را كفایت كن برای من شر (‌فلانی را) هر جور كه خودت می‌خواهی.‏»

بهترین راه منصرف کردن نگاه و دید و یا بازداشتن نگاه از تیزى و خیره نمودن است.

حضرت على(ع) فرمود:

«کسى که چشم خود را پایین اندازد، دلش آسوده گردد، تأسف کمتر خورد و از نابودى در امان ماند»، (غرر الحکم، ص ۹۱۲۲ – ۹۱۲۵). هم چنین مى فرماید: «هر که نگاه هایش پاک باشد، اوصافش نیکو شود»؛ «کسى که عنان چشم خود را رها کند، زندگى اش را به زحمت مى اندازد»؛ «کسى که نگاه هایش پیاپى باشد، حسرت هایش دائمى و پیاپى خواهد بود»، (تحف العقول، ص ۹۷) و نیز فرمود: «بسا هوسى از نیم نگاهى حاصل است»، (بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۲۹۳ ).

در قرآن کریم آمده است:

«اى پیامبر! به مؤمنان و مؤمنات بگو که در مقابل نامحرم چشم هاى خود را بپوشانند و نگاه خیره نکنند»، (نور، آیات ۳۱ – ۳۰). گفتنى است که نگاه همراه با تیزى و خیرگى، نگاهى است که انسان زیبایى و زشتى طرف مقابل را تشخیص دهد .

از امام سجاد (ع) نقل شده:

«النهى عن مصاحبة خمسة و محادثتهم و مرافقتهم فى طریق و هم الکذاب والفاسق والبخیل والاحمق والقاطع لرحمه؛ حضرت از همراهى و سخن گفتن و رفیق بودن با پنج کس را نهى فرموده: کذاب، گناهکار، بخیل، احمق و کسى که قطع رحم کرده است»، (همان، ماده صحب ).

منبع : دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *