خانه / دعا / دعای نور چشم بعد از نماز – دعای مجرب برای افزایش نور چشم

دعای نور چشم بعد از نماز – دعای مجرب برای افزایش نور چشم

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای نور چشم بعد از نماز – دعای مجرب برای افزایش نور چشم را برای شما عزیزان قرار دادیم . ذکر و دعای قوی و تضمینی برای افزایش نور چشم و تقویت چشم و رفع ضعف بینایی چشم . این دعا را بعد از خواندن نماز بخوانید .

دعای نور چشم بعد از نماز - دعای مجرب برای افزایش نور چشم

دعای نور چشم بعد از نماز – دعای مجرب برای افزایش نور چشم,دعای زیاد شدن نور چشم,دعای تقویت نور چشم,دعای پس از نماز برای افزایش نور چشم,دعای قرانی جهت نور چشم,دعای قوی و فوری برای نور چشم

دعای نور چشم بعد از نماز – دعای مجرب برای افزایش نور چشم

رفع چشم‌درد از جمله آثاری است که برای آیة الکرسی اعلام شده است. البته این فائده مانند دیگر دستوراتی از این دست، علّت تامّه نیست، بلکه در صورت اخلاص نیت و صلاح‌دید پروردگار می‌تواند اثر شفابخشی داشته باشد.

روایات درباره آثار موثر آیة الکرسى برای چشم :

امام علی(ع): «زمانی که کسى مبتلا به چشم درد شود آیة الکرسى را به نیّت شفا بخواند و [اگر] به دل یقین داشته باشد که خوب می‌شود به راستى، إن شاء اللَّه، درمان یابد»

امام رضا(ع): «در حمام با آبی که دیگران خود را در آن شسته‌اند، تن مشوئید که چنین عملی بیماری جذام را سبب می‌گردد و اگر کسی در اثر این عمل، بیمار شد، خود مقصّر است و تنها باید خود را ملامت کند». محمد بن علی در این هنگام به امام گفت: اهل مدینه می‌گویند با چنین عملی چشم درد از بین می‌رود.

امام(ع) فرمود: «دروغ می‌گویند. در آبی که جنب از حرام، زانی و از همه بدتر ناصبی و همه انسان‌ها از انواع مختلف در آن تن می‌شویند؛ چشم درد خوب می‌شود؟! همانا دوای چشم درد، خواندن حمد، معوّذتین،آیة الکرسی و … است»

آنچه در روایات وجود دارد تنها خواندن آیة الکرسی برای تقویت نور چشم است، اما عمل رایجی میان مردم وجود دارد که پس از نماز، دست‌ها را بر روی چشم گذاشته و این آیه را می‌خوانند.

 از سید بن طاووس نقل است:

نور چشم شخصى ضعیف شد. در خواب، شخصی را دید که به او می‌گوید این کلمات را بخوان:

أُعِیذُ نُورَ بَصَرِی‏ بِنُورِ اللَّهِ الَّذِی لَا یُطْفَى‏

پناه می‌دهم روشنى چشم خود را به نور خدا که خاموش نمی‌شود»

سپس دست‌هاى خود را بر چشمان خود بمال و به دنبال آن آیة الکرسى را بخوان. راوى گوید: پس، آن مرد چنان کرد، چشم‌هایش خوب شد و به دفعات، دیگران نیز این را تجربه کرده و از آن نتیجه گرفتند»

از این نقل تاریخی نیز همزمانی خواندن آیة الکرسی و دست بر روی چشم نهادن استنباط نمی‌شود، اما با این وجود، خواندن آیة الکرسی با این کیفیت و به قصد رجا و امید ثواب و اثر وضعی آن، اشکالی ندارد.

منبع : دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *