خانه / اسماء الحسنی (نام های خداوند در قرآن) / چه کسانی صاحب اسم اعظم خداوند بودند ؟

چه کسانی صاحب اسم اعظم خداوند بودند ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com چه کسانی صاحب اسم اعظم خداوند بودند ؟ را قرار دادیم . برخی از امامان و پیامبران الهی صاحب اسم اعظم بودند از جمله حضرت نوح و حضرت ابراهیم و حضرت خضر و پیامبر خدا (ص) . افرادی که ظرفیت بالایی دارند خداوند به آنها اسم اعظم عطا می کند . با داشتن اسم اعظم خداوند هر دعای خیری مستجاب می شود ..

چه کسانی صاحب اسم اعظم خداوند بودند ؟

چه افرادی اسم اعظم دارند,صاحبان اسم اعظم الهی,اسم اعظم خداوند در اختیار چه کسانی است,انبیای الهی که اسم اعظم دارند,کدام امامان اسم اعظم داشتند,کدام پیامبران الهی صاحب اسم اعظم بودند

چه کسانی صاحب اسم اعظم خداوند بودند ؟

از آیات و روایات استفاده می‌شود که برخی از انسانها اسم اعظم را می‌دانستند؛ ولی مقدار بهره‌مندی آنان از این اسم شریف یکسان نبوده و هرکس ظرفیت وجودی بیشتری داشت، مقدار بیشتری از اسم اعظم نزد او بود و به همان اندازه، قدرت بیشتری برای تصرّف در جهان در اختیار داشت.

هر انسان کاملی چون مظهر اسم اعظم است، آن را می‌داند ولی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت ایشان بیشترین بهره‌مندی را از اسم اعظم دارند و از ۷۳ حرف اسم اعظم، ۷۲ حرف نزد آنان وجود دارد.

در قرآن، داستان شخصی بیان شده که خداوند آیات خویش را به او داد؛ ولی وی خود را از آنها تهی ساخت طبق برخی روایات این شخص، بلعم بن باعورا مردی از بنی اسرائیل بود که اسم اعظم به او عطا شده بود و هرگاه با آن دعا می‌کرد دعایش مستجاب می‌شد؛ ولی بر اثر پیروی از فرعون و دشمنی با حضرت موسی(ع) اسم اعظم را از دست داد.

البته برخی از مفسران همچون شیخ طوسی معتقدند بلعم تنها به کتاب خداوند علم داشته و از اسم اعظم اطلاعی نداشته است.

در روایات به افراد دیگری نیز اشاره شده که اسم اعظم را می‌دانستند؛ مانند: نوح، ابراهیم، موسی، یعقوب، خضر ، یوشع بن نون و غالب قطّان یکی از اجداد رسول خدا(ص).

به این مطلب نیز اشاره شده که هر فردی ظرفیت و تحمل دریافت اسم اعظم را ندارد.

منبع : دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *