خانه / اسماء الحسنی (نام های خداوند در قرآن) / دعای چهل اسم اعظم – خواص دعای چهل اسم اعظم برای حاجت

دعای چهل اسم اعظم – خواص دعای چهل اسم اعظم برای حاجت

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای چهل اسم اعظم – خواص دعای چهل اسم اعظم برای حاجت را قرار دادیم . دعای زیر دعای عظیم الشان و سریع الاجابه برای برآورده شدن تمام حاجات و خواسته ها می باشد که به دعای چهل اسم اعظم معروف می باشد .

دعای اسم اعظم اهل سنت,دعاي اسم اعظم خدا,دعای اسم اعظم صوتی,دعای اسم اعظم نی نی سایت,دعای اسم اعظم اهل سنت صوتی,دعای اسم اعظم از سلمان فارسی,دعای اسم اعظم حضرت علی,دعای اسم اعظم متن

دعای چهل اسم اعظم - خواص دعای چهل اسم اعظم برای حاجت

متن دعای چهل اسم مبارک خداوند,دعای حاجت روایی فوری,آثار و برکات دعای چهل اسم اعظم,دعای چهل اسم ادریسی,دعای برآورده شدن حاجت با اسم اعظم

دعای چهل اسم اعظم – خواص دعای چهل اسم اعظم برای حاجت

دعاء حضرت إدریس (ع) که از دعاهای عظیم الشان است شامل چهل اسم میباشد و معروف است به چهل اسم ادریسی .

ابن طاوس علیه الرّحمه در مورد دعاى ادریس (ع) چهل اسم ادریسی گوید :

منقول از حسن بصرى یافتم آنکه چون خداى تعالى ادریس علیه السلام را به (سوى‏) قوم او فرستاد این نامها را به او تعلیم و وحى کرد که این نامها را آهسته و در نفس خود بگوید و آنها را براى قوم خود ظاهر نکند و خدا را به این نامها بخواند و به برکت این دعا بود که خداى تعالى او را به آسمان به مکانى بلند برد. پس بعد از آن این دعا را به موسى تعلیم نمود و بعد از آن به حضرت محمّد مصطفى صلّى اللَّه علیه و آله و آن حضرت این دعا را در جنگ احزاب خواندند.

حسن بصرى گوید که:

من از ترس حجّاج پنهان بودم و این دعا را خواندم پس خداى تعالى شرّ او را از من نگاهداشت و هر آینه بر من کسان او شش مرتبه داخل شدند و من این دعا را خواندم پس مرا ندیدند و خداى تعالى چشمهاى ایشان را از دیدن من پوشانید.

راوى گوید که :

دعاى ادریس (ع) چهل اسم ادریسی را جهت طلبیدن آمرزش همه گناهان بخوان. پس حاجت خود را از مطلب آخرت و دنیا سؤال کن پس بدرستى که حاجت تو ان شاء اللَّه برآورده مى‏شود و این دعا چهل اسم ادریسی است.

طریقه خواندن دعای چهل اسم ادریسی

دعوت اسماء ادریسی را میتوان به طرق مختلفه انجام داد که این طرق مجربه بطور معمول اگر با اذن استاد عامل دعوت باشد به نتایجی عالی در برآورده شدن حاجات توسط خداوند سبحان می انجامد. مثلا برای اسم اول از این اسماء مبارکه برخی از نکاتی که میتوان بیان نمود اینگونه است:

سبحانک لا إله إلا أنتَ یا ربَّ کلِّ شیءٍ ووارثِهُ ورازِقَهُ وراحِمَهُ

جهت حصول حاجات مهم باید این اسم مبارکه سه هزار و چهل و یک مرتبه در روز خوانده شود. زمان شروع دعوت روز یکشنبه در وقت طلوع شمس است.

اگر در چهل روز نتیجه مورد نظر حاصل نشد، در شب همان روز غسل نموده و در خلوت دو رکعت نماز حاجت بجای میآورد و به قدری که برایش میسر باشد قرآن بخواند.

بعد از اتمام، سی مرتبه سوره مزمل را بخواند و در اثناء قرائت با کسی تکلم نکند و سپس هفت مرتبه بگوید:

یاعظیمُ یا عظیمُ یُرْجىَ لکلِّ عظیمٍ ، أغفرِ لی الذنبَ العظیمُ فإنه لا یغفر الذنبَ العظیمُ إلا العظیمُ صلِ على خیرتَک من خَلْقِکَ محمدٍ النبیِّ صلى الله علیه وسلم وآله الطیِّبیین الطاهرین . اللهم إنی أسألک، وأتوجه الیک بنبیک محمد نبی الرحمه ، یا محمد ، إنی توجهت بک إلى ربی فی حاجتی هذه لتقضى لـی( وحاجت خود را ذکر کند)، اللهم فشفعه فیَّ .

هر یک از این چهل اسم خاصیت مخصوص خود را دارند

منبع : دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *