خانه / خواص و ثواب خواندن سوره های قرآن / خواص خواندن سوره انعام در بارداری – آثار و برکات سوره انعام

خواص خواندن سوره انعام در بارداری – آثار و برکات سوره انعام

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص خواندن سوره انعام در بارداری – آثار و برکات سوره انعام را قرار دادیم . سوره مبارکه انعام آثار و فوائد فراوانی دارد . خواندن سوره مبارکه انعام در دوران حاملگی و بارداری خواص و فوائد فراوانی دارد . احادیث و روایات زیادی از اهل بیت (ع) درباره خواص و فوائد سوره انعام روایت شده است …

خواص خواندن سوره انعام در بارداری - آثار و برکات سوره انعام

خواص خواندن سوره انعام,سوره انعام موقع بارداری,برکات خواندن سوره انعام در حاملگی,سوره انعام برای برآورده شدن حاجات,خواص سوره انعام برای زنان باردار و حامله

خواص خواندن سوره انعام در بارداری – آثار و برکات سوره انعام

انعام، ششمین سوره قرآن است و دارای 165 آیه و مكی می باشد.

در فضیلت این سوره از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است:

«سوره انعام به یکباره بر من نازل شده و هنگام نزول، هفتاد هزار فرشته که در حال تسبیح «سبحان الله» و تمجید «الحمدلله» گفتن هستند آنرا مشایعت و همراهی کردند.

هر کس این سوره را بخواند این 70هزار فرشته در شب و روز، به تعداد آیات سوره انعام بر او درود می فرستند. 

در روایتی دیگر از ایشان آمده است:

«هرکس سوره انعام را قرائت نماید، برای او پاداشی از درّ، به وزن همه چهارپایانی که خداوند در دار دنیا آن را آفریده است، خواهد بود و به تعداد تمام درّها، صد هزار حسنه و صدهزار درجه به او عنایت می شود…»

امام جعفر صادق (ع) نیز در این باره فرموده است:

سوره انعام به صورت کامل و یکباره بر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نازل شده است. پس آن را عظیم و عزیز بدارید. زیرا در 70 جای آن نام خداوند برده شده است و اگر مردم می دانستند چه آثار و برکاتی در این سوره نهفته است ان را رها نمی کردند

آثار و برکات سوره انعام

1) در امان ماندن از آتش جهنم

ابن عباس گوید: «هرکس سوره انعام را در هر شب بخواند از جمله کسانی است که در روز قیامت در امان است و هرگز آتش جهنم را به چشم خود نخواهد دید…»

2) برآورده شدن حاجات

امام صادق علیه السلام فرمودند:

« هر کس به درگاه خداوند محتاج نیازی باشد و برآورده …

در ماه هفتم بارداری هستم. از اول طبق دستورات کتاب «ریحانه بهشتی» پیش رفتم، حالا که به ماه هفتم رسیدم نوشته بعد از نماز صبح سوره «انعام» به بادام خوانده و بعد بادام را بخوریم و باید تا 40 روز ادامه دهیم.

مشکل این که سوره انعام حدود 150 آیه هست و خواندن این سوره هر روز با این تعداد آیه برایم سخت است؛ آیا می توانم نصف سوره را شب و نصفش را صبح بخوانم؟ آیا باید هم شب و هم صبح آیه های خوانده شده را به بادام فوت کنم؟

در هیچ کدام از منابع روایی، چنین دستورالعملی با این روش، نیافتم؛ لذا نمی توان آن را به معصوم و به دین نسبت داد.

البته خواندن سوره مبارکه «انعام» بسیار خوب و ارزشمند است و ثواب بسیار دارد، ختم چهل روز نیز ثواب آن بسیار بیشتر می کند، ولی هیچ الزامی در رعایت این دستورالعمل با این کیفیت نیست و هر موقع و هر طور بخواهید می توانید این سوره مبارکه را بخوانید و بدانید آثار و ثواب قرائت این سوره مبارکه، مشمول حال شما و جنین خواهد شد زیرا شما با همین قصد و نیت، این سوره را خوانده اید و خداوند متعال که عالم به خفیات و اسرار است، انشاءالله خواسته و نیت شما را محقق و دعایتان را مستجاب می فرماید.

همان طور که فرموده اید این دستورالعمل از کتاب «ریحانه بهشتی» است و نویسنده برای این دستورالعمل و نیز موارد دیگر، هیچ مستند و منبعی ذکر نکرده است. بعید نیست که نویسنده، صرفا بر اساس اطلاعات و تجربیات، خواسته است برای طول دوران بارداری، برنامه ریزی چند منظوره (غذایی، ادعیه و قرآنی و…) داشته باشد و خود ایشان هم ادعایی نداشته باشد که این دستورالعمل شرعی و از طرف دین است.

بنابراین؛

چنین آداب و دستورالعملی، از طرف خداوند متعال یا معصومین، صادر نشده است و نمی توان این را به دین یا شارع مقدس و اولیای الهی نسبت داد. اگر هم بخواهید آن را انجام دهید، به امید ثواب، هیچ مشکلی ندارد و هر طور بخواهید، می توانید آن را انجام دهید زیرا در انجام آن، الزام و آدابی معین نشده است. 

منبع : دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *